Stránka 1 z 1

sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: čtv říj 21, 2010 1:08 pm
od hifo
zdravim vsechny majitele sorenta.mel bych dotaz jestli se nekdo setkal s verzi sorenta bez abs.
mam totiz vyhlidnute v de pekne sorento 3.5 benzin 2003 dovoz z usa , jenze k memu uzasu ten vuz postrada abs.
to abs tam vubec neni ani fyzicky v motorovem prostoru ani snimace na kolech ani check na palubce.
vuz ma pripojitelny 4x4 plus redukce.je to problem koupit takove sorento bez abs nebo ne?
dekuji za vsechny odpovedi

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: čtv říj 21, 2010 10:42 pm
od Jirka N.
Sorento z USA bych nebral ani zadarmo, je jinak poskládané a je problém s dílama, v Evropě se nedrží na skladě. Většinou se sem dostanou z Německa po US vojácích a třeba Němci jsou zoufalí když musí předělávat světla a ještě nemají možnost sehnat díly. Taky se v Německu objevují dovozy z Dubaje a přímo z Koree, ale to jsou taky jiná auta. Pro klid radši Eu verzi.

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: pát říj 22, 2010 7:41 am
od PEZ
Mám uvedený vůz, US verze LX skutečně nemají ABS taky jsem byl překvapený ale vcelku mi to nevadí. Problém s náhradními díly jsem neregistroval, jde na to sehnat vše. Jestli Jirko myslíš zadní světla tak není problém je sehnat, sám jem je kupoval. Pozor US verze nemá zadní mlhovky. Jediný velký problém vidím v servisu Kia, na tenhle motor ve dvou značkových servisech, kam jezdím, koukají jak na zjevení a hledání závady třeba v el. jim trvalo 2týdny. :?

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: pát říj 22, 2010 7:52 am
od hifo
vzdyt prave koukam na tyhle us verze uz dele a nic krome jinyho tachometru a svetel mi neprijde tak odlisny.vsechny maj na stitku made in korea.sorenta se delala jenom v korei ne ?

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: pát říj 22, 2010 8:02 am
od PEZ
Není tam až tak moc rozdílů, ve verzi EX už ABS a další vychytávky máš.

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: pát říj 22, 2010 9:29 am
od Jirka N.
Osobně jsem rozdíly neporovnával, ale z informecí ze světa je rozdíl nepatrný v hodně dílech, jako řízení, brzdy, převodovka atd. Takže opticky není až takový rozdíl a fakticky ano. Jestli se vyplatí nižší cena za Sorento na začátku a starosti na konci si nejsem jistý.

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: sob říj 23, 2010 1:44 pm
od BOSS
jde o to, že v USA jsou odlišné předpisy pro homologaci vozu k užívání (v USA mnohem benevoletnější, než v EU), takže rozdíly jsou nejen viditelné, ale jako zásadnější u US verzí bývá například brzdová soustava. Brzdy jsou mnohem horší, než EU verze a další věci (v extrémním případě se může stát, že s US verzí neprojdeš technickou kontrolou, pokud naměří nějaká data vyšší, než jsou předepsaná EU směrnicí). Osobně jsem se s tím nesetkal, mám to z druhé ruky.

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: sob říj 23, 2010 5:48 pm
od Jirka N.
Ještě jsem si vzpoměl že i přední světla jsou jiná, oni v USA mají oranžové parkovačky. S tima brzdama je to pravda US verze je slabá na brzdy a nevím jestli vůbec může tahat vlek 3000/3500 kg jako Eu verze.

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: ned říj 24, 2010 9:31 am
od PEZ
To Boss: No pokud vůz už má velký TP, tak je schválený do provozu a na pravidelných STK není žádný problém. Jako ostatně další dovážené vozy z USA.
To Jirka parkovačky to má normální aspoň verze LX, nejvyšší dovolená hmotnost přívěsu 2560kg u verze bez abs.

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: ned říj 24, 2010 1:02 pm
od Jirka N.
Aha tak tomu ubrali skoro jenu tunu na tažném a taky ten vystavený TP bych nebral moc vážně protože se pomocí různých známostí dá vystavit prakticky na cokoliv a to bylo markantní třeba u dovozů z Anglie atd. Třeba dříve byl problém v dálkovém naklápění světel, které bylo u nás předepsané a přitom dovážená auta to někdy neměla. Teprve po dvo letech na technické vyletěli majitelé a to může být i u US verzí, vždyť i dnes vidím tyto auta s červenýma zadníma blinkrama a to mají naši RZ a tudíž i techničák.

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: ned říj 24, 2010 2:14 pm
od PEZ
No je to tak, že auto se schválí do provozu tzv Technická způsobilost vozidla při přihlašování. A STK do toho už nemůže nebo spíše neměla kecat. Správně by měli být odlišnosti, zapsány v TP, jako např, že to nemá tebou zminované naklápění světel (čož US verze Sorenta LX také nemá) nebo kontrolka mlhovek atd. Stějně tak skla v autě jsou podle jiné homologace než evropská. A pravidelná STK to je jiná otázka, narazíš na blbce a neprojdeš ani s evropským autem, měl jsem předtím evandu a tam nebyla právě konrolka světel na palubovce, pitomec na stk mě školil jak malýho kluka a přitom to byla uvedená vyjímka zapsaná v TP. Já se Sorentem neměl na STK problém.

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: ned říj 24, 2010 4:09 pm
od Jirka N.
Není mi jasné jak můžou dnes zapsat chybějící naklápění světel, když u nás je předepsané snad od osumdesátých let. Takže ho musí mít věškerá auta přihlášená do provozu a vyjímky snad neexistují. To se dá vždy domontovat pomocí evropských komponentů, jen je to velice drahé. Na STK bazírujou na těchto věcech a u něktrých značek, kde selhává toto zařízení záměrně zkouší jeho funkci. Takže s US verzí celkem nikdy nebude jistota klidné kontroly na STK, protože se tam podmínky dost zpřísňují a každý rok pozoruju věčí pečlivost při kontrole. Zrovna do týdně mě čeká TK s náklaďákem a od doby kamerového systému jsou kontroly přísnější a delší -kamery jsou propojeny s MD.
Opravdu jediná ochrana před problémy je mít vše zapsané v techničáku, ale jak toho oficiálně dosáhnou bez porušení předpisů mi není jasné.

Re: sorento 3.5 us verze bez abs ?

Napsal: stř říj 27, 2010 9:34 am
od BOSS
PEZ píše:To Boss: No pokud vůz už má velký TP, tak je schválený do provozu a na pravidelných STK není žádný problém. Jako ostatně další dovážené vozy z USA.
To Jirka parkovačky to má normální aspoň verze LX, nejvyšší dovolená hmotnost přívěsu 2560kg u verze bez abs.
nereagoval jsem na to, že Ti to tu nepřihlásí. Dnes Ti přihlasí kde co. Jen jsem zmínil rozlišnosti verzí US a EU a proč to tak je dodáváno na ten či onen trh výrobcem (a z těchto důvodů bych se tomu vyvaroval). Pokud si to sem někdo doveze a přihlásí, je to jeho věc, ale to auto bude mít stále Ty samé vlastnosti a vystavením českého TP se ty vlastnosti nezmění. Jde o to, co je pro danného uživatele priorita - zda-li má české papíry, nebo fakt, že ty rozdíli tam bude mít (slabší brzdy apod.)