Stránka 1 z 2
Motor.olej
Napsal: stř lis 10, 2010 5:08 pm
od rasta81
Zdárek chci se zeptat co za olej lejete do mazlíků ( Sorento )
)
http://www.oleje-pema.cz/oleje-motorove ... 33732.html
Přěmýšlím nad tímhle, ale rád bych se poradil a pokud někdo má něco jíneho tak sem stím. Díky
Re: Motor.olej
Napsal: stř lis 10, 2010 9:06 pm
od Maxi
Oleje jsou dnes velká alchymie i business a obávám se, že o nich ví pravdu snad jen pár lidí. Každopádně, můj osobní názor je, že nemůžeš trefit špatný olej pokud ho koupíš od renomovanýho výrobce - i českýho a nekoupiš ho někde na tržnici. Každý olej je minerální s větším či menším (možná kupodivu dokonce žádným) podílem syntetickcýh přísad. Nicméně, i ty čistě minerální jsou výborný. Nevím, jak máš starý auto, ale pokud je starší, a nejezdilo na 5W-40, tak bych ho tam asi necpal. Stačí 10W-40, myslím si, že je lepší chytit se jednoho oleje a moc to nestřídat. Klidně 15W-40 (není drahý). Pokud garážuješ venku v zimě, klidně něco řidšího, ale platí jedna zásada - hlavně včas, a raději dříve, klidně i před intervalem vyměnit. Jsou nový auta různých značek, co mají interval výměny 30 tis km. To bych opravdu neriskoval.
narychlo jsem zkusil něco vylovit:
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=2054
Re: Motor.olej
Napsal: čtv lis 11, 2010 6:09 pm
od JAJOO
Tak ten kdo nalije do tohoto motoru 15W40 je hodne velky blazen to je dobra volba na zruseni turba,napinaku rozvodoveho retezu a dalsich dilu za dalsi to je 16Ventil takze su na mazani nachilne olejove zdvihatka je to proste blbost 15W40je mineral takze usazuje karbon dobra volba tak pro Feliciu. 10W40-polosintetika karbon ani neusazuje ani nerospousti a 5W40sintetika karbon neusazuje a rozpousi ma najlepsi cistici vlastnosti ale je nejridsi takze pri nejake netesnosti hnet unika ale pokud tam byl davani tak ho tam lej dal ale nikdy nesmis prejit s 15W40 na 10W40 a s 10W40 na 5W40 jinak dochadza k postupnemu rozpousteni karbonu a ucpavani mazacich kanalu cos pri konci moze dojit k pridreni motoru ja davam 5W40 Castrol Edge turbodisel.Castrol a Shell sou asi nejlepsi oleje na trhu
Re: Motor.olej
Napsal: čtv lis 11, 2010 9:11 pm
od Jirka N.
Pro poslední verzi Sorenta 2006-2008 je pro diesel předepsaný 5W-30, ale ze zkušenosti vím že pro léto je lepší 5W-40. Jinou viskozitu nebrat.
Re: Motor.olej
Napsal: pát lis 12, 2010 8:35 pm
od rasta81
panové děkuji za rady a jsem rád že mě někdo porádí koupil jsem auto před rokem z něměcka za dobrou cenu a je to 2006/8 ted mám najeto 129 tis a budu tudiž měnit olej. Když jsem ho dotahl tak mě tam dal MOBIL 5W 40 a tudíž se budu držet toho ale chtěl bych vědět asi tam mám lít ten MOBIl nebo mužu něco jíneho jak je tady z míněno ten
http://www.oleje-pema.cz/oleje-motorove ... 33509.html
Re: Motor.olej
Napsal: pát lis 12, 2010 9:40 pm
od Maxi
Je to jedno úúúúplně který tam dáš. Podle specifikace jsou to oba dva výborný oleje. Cenový rozdíl minimální. Držel bych se toho, který budu moct příště opět bez problémů koupit. 10-15 tis km a opět vyměnit.
Re: Motor.olej
Napsal: čtv lis 18, 2010 6:15 pm
od Maxi
Re: Motor.olej
Napsal: čtv bře 03, 2011 10:02 am
od Sonz
ja tma davam castrol 10w40 diesel magnatec
Re: Motor.olej
Napsal: pon led 23, 2012 11:42 pm
od viktor_ex
od zacatku jezdim shell 5w-30
ale uctovanych 360 za litr mi bylo po zaruce tak nejak trochu dost a koupil jsem sud 60lt mobil 5w-30 (160czk/lt). ale pred tim jsem jednou byl v nemeckym servisu na garancku, protoze v liberci meli dovolenou nebo co, a nejak jsem nepostrehl, co tam dali za olej. uz na 10tkm jsem na motoru slysel, ze to nejak divne vrci (mam na to nos) a kouknu na listek. no dali tam 15w40, grrr
hned vymena a koupil jsem ten sud. posledni dve vymeny jsem zacal pridavat takovou primes do oleje. ma to vcelku zazracny ucinky. uz jsem to daval driv do hondy, ale do subar mi toho bylo lito. ted jsem si zase vzpomel a zacal davat do sorenta. mam 180tkm, servisak mi naposledy pochvalil, jak motorek bezi.
taky to davam do ctyrkolek (ATV) s nejlepsi zkusenosti.
udrzbu nechavam delat v servisu, jen olej do motoru si delam sam.
Re: Motor.olej
Napsal: úte led 24, 2012 9:09 am
od Jirka N.
Ten olej popletli díky tomu že Sori 2002-2006 mohlo používat 15W-40, ale novější díky jinému turbu pouze 5W-30 nebo 5W-40 který se mi zdá lepší na provoz v létě.
Re: Motor.olej
Napsal: úte led 24, 2012 10:33 am
od ctiteljan
Jak přejít na lepší olej tedkon je tam 15w -40 ale zdá se mi že tedkon v zimě dost klape je to ročník 2003
Re: Motor.olej
Napsal: úte led 24, 2012 12:11 pm
od viktor_ex
prejit na lepsi olej se da, jen musis vymenit ten lepsi olej po prvni vymene uz tak po 1000km, pak treba 5000km, pak uz normalni cyklus.
Re: Motor.olej
Napsal: úte led 24, 2012 2:55 pm
od Jirka N.
Trošku bych viděl problém v tom že 15W-40 je čistě minerální a 5W-30 je čistá syntetika a to se nemá kombinovat.
Re: Motor.olej
Napsal: úte led 24, 2012 6:01 pm
od ctiteljan
Budu dělat GO tak snad to nebude takovej problém, jěště jsem zjistil unik vody v expanzce a pod termostatem na bloku je rez tak doufám že jen upouští těsnění. flek vody pod autem jsem nezaznamenal
Re: Motor.olej
Napsal: stř led 25, 2012 5:05 pm
od kozejk
s oleji je to těžký, předně nelze už v dnešní době srovnávat viskozitu se základní struktůrou oleje, tj 15W40 minerál, 10W40 polosyntetika 5W40 syntetika. I 15W40 může být plně syntetický olej, záleží jen na výrobci. Takže co se týká specifikací, pro nový sorento není problém 15W40 nic s tím nezkurvíte ale musíte ho provozovat v klimatických podmínkách podobný Floridě např. Na naše klimatické podmínky jsou nejvhodněší oleje 5W nebo 10W. To druhé číslo volíte na základě vašeho provozu, tj já jezdím 5 km z práce a 5 km do práce takže mě stačí 5W30 až 40 nebo 10W30 až 40. Pro vysoce zatěžovaný motory, jako tahání přívěsů nebo ježdění v terénu bych volil 5W50 nebo 10W50. Popravdě, motoru je jedno jestli dáte 5W nebo 10W, ten první má výhody v zimně ten druhý zase v létě, prostě každý má něco. Naši dědové používali starý oleje bez zázračných přísad a kdo ví čeho a motory natočily bez problémů půl milionu, proto můj názor zní že pokud je motor z bláta můžete mít super olej ale po 150 budete stejně dělat GO, kvalitní motor vydrží daleko víc bez ohledu na kvalitu a značku oleje.
Jedna věc by se ale měla ctít a to že úkolem oleje je mazat, nebo tlakovat, takže nebudu používat v zimně olej 15W40 protože je hustý a trvá mu i minutu než se dostane všude kam má ale použiju olej např 5W nebo 10W.