Hučení a odskákání pneumatik, špatná geometrie zadní nápravy
Napsal: sob pro 11, 2010 5:36 pm
Se svým Ceedem SW 2009, 1,6 diesel mám následující problém:
Po zahájení provozu - asi po 10 tis. km začínal podvozek trochu hučet a hučení s přibývajícími kilometry zesilovalo. V servisu mi řekli, že jde o vadu pneumatik (originál Michelin). Na pneumatikách se objevili nestejnoměrně ojeté plošky s ostrými hranami (tzv. odskákání). – nechal jsem udělat test tlumičů, ale vše bylo OK. Nasadil jsem zimní pneumatiky Continental a vše se opakovalo – po 10 tis. km se pneumatiky na zadní nápravě nevratně odskákaly a auto začalo hučet. Opět jsem vše reklamoval a chtěl jsem pneumatiky nahradit a auto dát do pořádku. Udělali mi geometrii a řekli mi, že teď už je auto v pořádku - pneumatiky mi nenahradili. Koupil jsem novou sadu letních pneumatik, ale po 8 tisících km se pneumatiky na zadní nápravě opět odskákaly. Auto jsem znovu reklamoval a chtěl jsem odstranit závadu, která poškozuje pneumatiky. V servisu objevili špatné hodnoty geometrie zadní nápravy, což může být příčina problémů. Bohužel se geometrie na zadní nápravě nedá korigovat. Udělali měření geometrie zadní nápravy ještě jiným ceedům SW a zjistili, že jim auta přicházejí se špatnou geometrií zadní nápravy již z výroby. Auto jsem dostal neopraveno zpět s vyjádřením, že reklamaci nelze uznat, jelikož se jedná o vlastnost výrobku. Šel jsem se poradit k soudnímu znalci – ten se zhrozil – řekl mi, že geometrie vozidla zásadním způsobem ovlivňuje bezpečnost silničního provozu a každý výrobek musí mít takové hodnoty geometrie, se kterými byl homologován a schválen. Znovu jsem auto reklamoval a chtěl jsem opravit špatnou geometrii zadní nápravy. Po třiceti dnech jsem auto dostal zpět s vyjádřením - reklamaci nelze uznat, jelikož závada byla způsobena vnějším vlivem a opravu by bylo nutno provézt na náklady zákazníka. (Na mou otázku, jestli je to názor techniků, kteří vozidlo prohlíželi, jsem dostal odpověď, že nikoliv, ale toto stanovisko prý dostali z vedení Kia Motors bez toho, aby vozidlo někdo prohlédl.)
Nechci jezdit s novým autem, které má hodnoty geometrie zadní nápravy v červených číslech.
Podívejte se prosím, jestli nemáte u svých ceedů SW na vnitřní straně zadních pneumatik nestejnoměrně sjeté plošky s ostrými hranami, pokud je nahmátnete, nechte si udělat laserovou geometrii zadní nápravy. Uvažuji, že půjdu s KIA MOTORS do soudního sporu, ale pokud budu sám, řeknou, že jsem projel díru, nebo vzal obrubník a tím jsem způsobil rozhození geometrie. Byl bych vám vděčný, pokud byste mi mohli poslat kopie protokolu z geometrie na mail. Snad bychom mohli donutit KIA MOTORS, aby našla řešení, jak nám naše auta bezplatně opravit.
V příloze pošlu fotku pneumatiky po 8 tis. km a hodnoty geometrie zadní nápravy Ceedu SW 2009
Po zahájení provozu - asi po 10 tis. km začínal podvozek trochu hučet a hučení s přibývajícími kilometry zesilovalo. V servisu mi řekli, že jde o vadu pneumatik (originál Michelin). Na pneumatikách se objevili nestejnoměrně ojeté plošky s ostrými hranami (tzv. odskákání). – nechal jsem udělat test tlumičů, ale vše bylo OK. Nasadil jsem zimní pneumatiky Continental a vše se opakovalo – po 10 tis. km se pneumatiky na zadní nápravě nevratně odskákaly a auto začalo hučet. Opět jsem vše reklamoval a chtěl jsem pneumatiky nahradit a auto dát do pořádku. Udělali mi geometrii a řekli mi, že teď už je auto v pořádku - pneumatiky mi nenahradili. Koupil jsem novou sadu letních pneumatik, ale po 8 tisících km se pneumatiky na zadní nápravě opět odskákaly. Auto jsem znovu reklamoval a chtěl jsem odstranit závadu, která poškozuje pneumatiky. V servisu objevili špatné hodnoty geometrie zadní nápravy, což může být příčina problémů. Bohužel se geometrie na zadní nápravě nedá korigovat. Udělali měření geometrie zadní nápravy ještě jiným ceedům SW a zjistili, že jim auta přicházejí se špatnou geometrií zadní nápravy již z výroby. Auto jsem dostal neopraveno zpět s vyjádřením, že reklamaci nelze uznat, jelikož se jedná o vlastnost výrobku. Šel jsem se poradit k soudnímu znalci – ten se zhrozil – řekl mi, že geometrie vozidla zásadním způsobem ovlivňuje bezpečnost silničního provozu a každý výrobek musí mít takové hodnoty geometrie, se kterými byl homologován a schválen. Znovu jsem auto reklamoval a chtěl jsem opravit špatnou geometrii zadní nápravy. Po třiceti dnech jsem auto dostal zpět s vyjádřením - reklamaci nelze uznat, jelikož závada byla způsobena vnějším vlivem a opravu by bylo nutno provézt na náklady zákazníka. (Na mou otázku, jestli je to názor techniků, kteří vozidlo prohlíželi, jsem dostal odpověď, že nikoliv, ale toto stanovisko prý dostali z vedení Kia Motors bez toho, aby vozidlo někdo prohlédl.)
Nechci jezdit s novým autem, které má hodnoty geometrie zadní nápravy v červených číslech.
Podívejte se prosím, jestli nemáte u svých ceedů SW na vnitřní straně zadních pneumatik nestejnoměrně sjeté plošky s ostrými hranami, pokud je nahmátnete, nechte si udělat laserovou geometrii zadní nápravy. Uvažuji, že půjdu s KIA MOTORS do soudního sporu, ale pokud budu sám, řeknou, že jsem projel díru, nebo vzal obrubník a tím jsem způsobil rozhození geometrie. Byl bych vám vděčný, pokud byste mi mohli poslat kopie protokolu z geometrie na mail. Snad bychom mohli donutit KIA MOTORS, aby našla řešení, jak nám naše auta bezplatně opravit.
V příloze pošlu fotku pneumatiky po 8 tis. km a hodnoty geometrie zadní nápravy Ceedu SW 2009