SORENTO

Odpovědět
lubos
Příspěvky: 1
Registrován: stř led 26, 2011 5:52 pm

SORENTO

Příspěvek od lubos »

mám broblém z prasklinkou jako vlásek v bloku motoru u prvního válce, ztrácí se voda a jde jemná para z výfuku hlavně, když je to studené.
Má s tím někdo nějakou zkušenost ?
D4CB RV 2003 automat.
Reklama
 

patrikos
Příspěvky: 16
Registrován: pon úno 21, 2011 9:43 am
Kontaktovat uživatele:

Re: SORENTO

Příspěvek od patrikos »

jestli je to pro tebe ještě aktuální, tak sem si vcelku jistý výměnou motoru, pokud máš prasklej blok
-- Kia Sorento LX -- 2005 -- 103kW -- It's a diesel --
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: SORENTO

Příspěvek od Jirka N. »

Záleží kde je ta prasklina, podle páry by to byla vložka a to se dá vyměnit. Pokud by byla trhlinka na povrchu a voda šla ven tak existuje možnost kolíčkování - dříve se takto opravovaly bloky po prasknutí mrazem. Nebo to zalepit speciálním epoxidem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
ropr0812
Příspěvky: 5
Registrován: stř dub 06, 2011 9:30 pm
Bydliště: Malšice-okr. Tábor

Re: SORENTO

Příspěvek od ropr0812 »

Výměna vložky u bloku pro D4CB je v jiných než továrních podmínkách prakticky neproveditelná. Vzhledem k tomu že vložky jsou u tohoto motoru řešené jako ocelové bezešvé trubky o tl. stěny cca 2mm, které zalisovány do bloku. K prasknutí vložky může dojít pouze pokud motor někdo uvaří tzv na brambory a potom do něj nalije studenou vodu aniž by počkal až vychladne ( stejně je ale pravděpodobnější že praskne stěna bloku motoru protože je z litiny která je na tepelné šoky citlivější nebo při zadření pístu vlivem lokálního namáhání a teploty. Další možnost je poškození vložky z důvodu špatně fungujícího vstřikovače nafty opět vlivem lokálních přehřátí a pnutí materiálu ( většinou to ale dříve odnese píst). Zůstává samozřejmě chyba ve struktuře materiálu vložky.
To byla trocha teorie :D
Pokud v tvém případě není únik způsoben např. vyrezlou protimrazovou zátkou a je skutečně prasklina v bloku doporučuji blok vyměnit.
cena staršího bloku se zárukou cca 10000,-
dále je potřeba sada ložisek klikového hřídele cca 120€
sada pístních kroužků cca 150€
těsnění sada komplet na motor cca 5000,-
A někoho kdo to umí udělat :D
Samozřejmě že po rozebrání je třeba posoudit v jakém jsou jednotlivé díly stavu a podle toho opravu přizpůsobit.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: SORENTO

Příspěvek od Jirka N. »

Nebo se dá koupit nastrojený blok za slušnou cenu: http://www.ersatzteile-autoteile.eu/ind ... parts.html
Poku jseš plátce Dph tak to můžeš koupit v Holandsku bez 19% Dph a máš to levnější.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Sonz
Příspěvky: 23
Registrován: úte bře 01, 2011 6:20 pm

Re: SORENTO

Příspěvek od Sonz »

Dali by sa zameniť motory ten starší z roku 2002 103kw za ten 125kwVGT z roku 2006 ?
Pre prípadné otázky pre istotu posielajte aj ako súkromnú správu.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: SORENTO

Příspěvek od Jirka N. »

Asi ne, je tam změn v čidlech a počítači neskutečně moc. To Fl Sorento je hodně jiné a vetšina věcí není záměných. Asi by se to finančně nikdy nevyplatilo.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Odpovědět