problem so startovanim
problem so startovanim
Mam problem so startovanim za studena chyta ale ak je zohriaty tak musim dlhsie tocit alebo as na 2 krat uz so vymenil aj vstreky ale nepomohlo to maju sorenta nejake muchy na ktore sa neda dojst 2.5 crdi 2003 treba dat vstreky nakodovat alebo sa to nemusi ?
- Reklama
Re: problem so startovanim
Ahoj. Jiz se to tu resilo a uzus byl na ty vstriky. Nicmene jak pises tak to asi nebylo to prave. Docela mne to zajima, protoze mi to taky blbe chyta za tepla. Jinak to jezdi v pohode.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: problem so startovanim
kontrola čerpadla a celého systému dodávky paliva. Pokud se poškodí vstřikovače které jsou až na konci cesty paliva je jasné že ostatní prvky soustavy vyráběné ve stejné přesnosti a stejně náchylné k poškození tj vysokotlaké čerpadlo asi taky nebudou úplně v poho. Čerpadlo se poškodí např. horší naftou a začne posílat pilinky přes rail do vstřiků. Pokud vyměníte pouze vstřiky a nemáte po kontrole i čerpadlo vyhodili jste peníze. Vstřiky budou za nedlouho opět v čudu.
K vašemu problému:
- horší tlakový výkon čerpadla se pozná hlavně na teplém motoru. ( teplá nafta má řádově menší viskozitu než studená a proto hůře vytěsňuje vůli čerpadla.
- pro start je nutné aby tlak v railu byl nejméně 250- 280 atm. Pokud nemá ŘJ motoru údaj z tlakového čidla na railu že tlak je v tomto rozmezí nedojde k otevření ventilů a tím pádem ke startu. Vydřenému čerpadlu to bude za tepla trvat déle než za studena.
K vašemu problému:
- horší tlakový výkon čerpadla se pozná hlavně na teplém motoru. ( teplá nafta má řádově menší viskozitu než studená a proto hůře vytěsňuje vůli čerpadla.
- pro start je nutné aby tlak v railu byl nejméně 250- 280 atm. Pokud nemá ŘJ motoru údaj z tlakového čidla na railu že tlak je v tomto rozmezí nedojde k otevření ventilů a tím pádem ke startu. Vydřenému čerpadlu to bude za tepla trvat déle než za studena.
Re: problem so startovanim
Ahojjjjj píše:Mam problem so startovanim za studena chyta ale ak je zohriaty tak musim dlhsie tocit alebo as na 2 krat uz so vymenil aj vstreky ale nepomohlo to maju sorenta nejake muchy na ktore sa neda dojst 2.5 crdi 2003 treba dat vstreky nakodovat alebo sa to nemusi ?
Jak jsi na tom, neprisel si na neco? Kdesi jsem cetl, ze to muze byt take starsi baterkou, ktera uz nema na to roztocit starter do pozadovanych otacek a jelikoz (nevim jak je to delane zde u sorenta) motor v ohratem stavu pry nezhavi , tak tim padem hur za tepla chyta.
Ja mam treba baterku uz pred odchodem do penze, takze by to mohlo mit vliv.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: problem so startovanim
Tak jsem zaži první nemilé překvapení u Sorenta. V neděli jsem najezdil cca 330 km a při zastavení a vypnutí motoru ten pak nastartoval neochotně. Po dalších 10 km jsem znova zastavil a marně startoval. Až na x pokusů to chytlo. Takže jsem ujel asi 100 metrů a znova pokus a opět nic. Až po chvíli to nastartovalo a tak jsem to radši nechcípal a jel až domů. Tam to zase fungovalo jako nic by se nesatalo. Stále je to nyní Ok a mám najeto 41 tkm. Co to může být asi? Imobilizér možná, nechám to prověřit při garančce při 45 tKm. Už mám taky problém na spojovačce řízení, to jsen již hlásil na garanci. Ještě že je to v záruce.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: problem so startovanim
stale mam s tym problem bol sm v kia servise dali to na diagnostiku a vsetko ukazovalo v poriadku uz si s tym neviem rady ci to neni nejake cidlo ked za studena pekne chyta a za tepla az na druhy krat poradte niekto
Re: problem so startovanim
Ahoj kuci. Zavidim vsem kterym to aspon nejak chyta . V patek jsem najel asi 200 kilaku a nebyl sebemensi problem. Zhruba v polovine jsem natankoval naftu u benzinky kde obcas naftu beru a nikdy nebyl problem. Vecer jsem auto zaparkoval na zahrade. Dneska odpoledne potrebuju odjet pryc a ejhle ono nic. Starter toci ale motor ani neskrtne. Zkousel jsem to nejakou dobu, i jsem zkousel rucne napumpovat naftu, ale proste vubec nic. Ani naznak ze by se mu chtelo rozbehnout. V pondeli to musim dat do servisu a uvidim jestli na neco prijdou. Nejdriv to jenom blbe chytalo za tepla, tak ted uz to nechytne vubec. Bohuzel uz nejak posledni dobou prestavam pjet na soriho ody chvali
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: problem so startovanim
Měl jsem podobný problém, auto nejdříve špatně chytalo za tepla, potom se k tomu přidalo i zhasínání motoru v tahu při vyšších otáčkách (při předjíždění ), no a nakonec jednoho dne už jsem vůbec nenastartoval, až když jsem to pustil na trojku z kopce tak motor naskočil. V mém případě to byly vadné vstřiky, 4. byl uplně KO, 2. byl už načatý. Oprava: 9000,- starší vstřiky, 500,- práce. Teď mě pro změnu trápí turbo .
Re: problem so startovanim
No ja se bohuzel take obavam tech vstriku. Koukam, ze ta 160 je nejaka osudna pro tyto motory. Co jsem koukal, tak vetsinou jsou problemy na teto kilometrazi.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: problem so startovanim
Už jsem to tady psal, mě Sori takhle postrašil v 41 tkm a že po delší jízdě bude blbě strartovat a tahle náladu mu zůstala asi hodinu a pak se to náhle spravilo a od té doby vůbec nezlobí. Takže asi nějaký elektrický rarášek, možná od imobilizéru. Při garanční prohlídce to nechám zkontrolovat.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: problem so startovanim
Zejtra to hodim do servisu, takze pak dam vedet co to bylo u mne. Teda doufam, ze na neco prijdou
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: problem so startovanim
Ahoj a je něco nového? Já bych to tipoval na kabeláž od čidla u klíčku k imobilizéru.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: problem so startovanim
Ahoj.
Zatim nic noveho. Prej se jim to podarilo pomoci nejakeho spreje nastartovat a bezelo to v pohode. Takze zatim tvrdej, ze to bylo spatnejma zhavicima svickama. Diky tomu, ze jsem tam mel nahrazky ktery prej spatne zhavej. Prej tam musej bejt original zhavicky od Kie. No nevim myslim si o tom svoje, kazdopedne kdyz ty zhavicky vyndavali, tak tu jednu zlomili a tedko se to nejakej clovek co dela hlavy motoru snazi vydolovat aby nemusela jit hlava dolu. Takze zatim nebudu komentovat.
Zitra se maj ozvat jestli to dopadlo nebo ne, tak snad budu moudrejsi. Nekde jsem cetl ze prej zhavici svicky od urcite teploty motoru uz potom nezhavej, nevite jestli to plati i u toho motoru? 2,5 crdi 103kW? Jeste prej se jim zda, ze cerpadlo dava malej tlak do listy, cemu bych uz mozna veril vic, ale to prej zjistej az tam budou zase zhavici svicky.
Zatim nic noveho. Prej se jim to podarilo pomoci nejakeho spreje nastartovat a bezelo to v pohode. Takze zatim tvrdej, ze to bylo spatnejma zhavicima svickama. Diky tomu, ze jsem tam mel nahrazky ktery prej spatne zhavej. Prej tam musej bejt original zhavicky od Kie. No nevim myslim si o tom svoje, kazdopedne kdyz ty zhavicky vyndavali, tak tu jednu zlomili a tedko se to nejakej clovek co dela hlavy motoru snazi vydolovat aby nemusela jit hlava dolu. Takze zatim nebudu komentovat.
Zitra se maj ozvat jestli to dopadlo nebo ne, tak snad budu moudrejsi. Nekde jsem cetl ze prej zhavici svicky od urcite teploty motoru uz potom nezhavej, nevite jestli to plati i u toho motoru? 2,5 crdi 103kW? Jeste prej se jim zda, ze cerpadlo dava malej tlak do listy, cemu bych uz mozna veril vic, ale to prej zjistej az tam budou zase zhavici svicky.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: problem so startovanim
Díky za info a ty žhavící svíčky budou nesmysl, já staruju bez žhavení a chytne to ihned. Jiné je to pod 0 stupňů, ale nyní to chytne na otočku. Takže buď tlak nebo chyba u imob. jinak mi to hlava nebere pro tak rychlý kolaps.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: problem so startovanim
Presne tak. Taky se mi to nezda. Obcas pri prechodu z benzinaku jsem taky zapomel nazhavit a chytlo to. Tedko vubec nic. Myslim si ze to na ne svadej jenom z toho duvodu ze ji zalomili. Dam vedet co bude dal.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW