Stránka 1 z 1
Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: stř kvě 11, 2011 7:01 pm
od petokilian
Awoj asi prejdem z 5w-30 na 5w-40,čo vy na to?predtym som daval mobil esp formula,teraz chcem dat shell helix ultra.
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: stř kvě 11, 2011 7:25 pm
od staf
nase rio teraz preslo z 10W-40 na 5W-40. to len tak na rozprudenie diskusie
znacka: autorizovany servis
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: stř kvě 11, 2011 7:34 pm
od zulyk
petokilian píše:Awoj asi prejdem z 5w-30 na 5w-40,čo vy na to?predtym som daval mobil esp formula,teraz chcem dat shell helix ultra.
dovod prechodu?
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: stř kvě 11, 2011 8:57 pm
od petokilian
Asi klepocu hydrostely,tak ten je hustejsi ,niekde som to čitall,že to vymezi ,tak uvidime.
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: čtv kvě 12, 2011 8:02 pm
od visna
Ja mam od novoty iba 5w-40, vsetko v poriadku, iny olej tam nikdy nebol (castrol SLX profesional) samozrejme za studena klepu hydrostely (ale to na vsetkych tychto motoroch) ale staci trosku zohrat motor a je ticho.
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: pát kvě 13, 2011 8:51 pm
od zulyk
petokilian píše:Asi klepocu hydrostely,tak ten je hustejsi ,niekde som to čitall,že to vymezi ,tak uvidime.
ked to nieje nejaky extremny klepot, tak by to malo pomoct
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: pát kvě 13, 2011 10:43 pm
od BatoNR
staf: u mna to bolo naopak
prve 2 garancky a od novoty tam bol 5w-40 a pri 3. garancke po 45tisic mi dali 10w-40.
Dovod: autorizovany servis, prve dve vymeny v Nitre a tretia v Blave
Nabuduce si necham naliat 5w-40 a asi si ho aj sam kupim a nepojdem do autorizovaneho servisu
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: sob kvě 14, 2011 1:25 pm
od staf
toto bola tiez tuhovska, BA. posledna garancka v ramci 3 rocnej zaruky. nabuduce ziadny autorizak ...
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: sob kvě 14, 2011 2:37 pm
od aladinos
Aj ja som už skončil s návštevou autorizovaného servisu (cena sa nerovná kvalite).
Ja som tam mával tiež na 1 GP 5w-40 a na 2GP (BA) 10w-40 a neviem či to je tým olejom ale začalo mi akoby klepotať pri určitých otáčkach.
Uvidíme ešte najazdím pár km a pôjdem na výmenu.
Viem že sa to tu už riešilo, ale mám tam dať 5w-30 alebo tú 40tku?
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: sob kvě 14, 2011 5:31 pm
od petokilian
Ahoj ja som do teraz mal Mobil ESP 1 formula 5w-30,tiež m ito klepaloakoźe tie hydrostely aspon si to myslim,na stranke Hyundai som sa doćital tiež mali takove problemy z benzinovym motorom 1,4,nalial 5w-40,že mu to udajné prestalo,zkusim tieź ,uvidim ako sa to prejavi,chcem dať shell helix ultra 5w-40 ACEA A3,B3,B4 .
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: sob kvě 14, 2011 8:43 pm
od zulyk
aladinos píše:Aj ja som už skončil s návštevou autorizovaného servisu (cena sa nerovná kvalite).
Ja som tam mával tiež na 1 GP 5w-40 a na 2GP (BA) 10w-40 a neviem či to je tým olejom ale začalo mi akoby klepotať pri určitých otáčkach.
Uvidíme ešte najazdím pár km a pôjdem na výmenu.
Viem že sa to tu už riešilo, ale mám tam dať 5w-30 alebo tú 40tku?
motor 1,4 16V je primarne konstruovany na pouzivanie olejov 5W-30 ACEA A1/B1 alebo A5/B5, API SL, SM, tzv. "lahkobezne oleje"
kludne mozes pouzivat aj olej 5W-40 A3/B3, API SL, SM ibaze pouzivanim vyssie uvedeneho oleja by si mal mat teoreticky nizsiu spotrebu
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: sob kvě 14, 2011 8:47 pm
od tomasko007
Re: Prechod z 5w-30 na 5w-40.
Napsal: ned kvě 15, 2011 10:56 pm
od MaTToS
Mne odporucili tento olej :
http://obchod.damoslovakia.sk/katalog/o ... -5w-40-4l/ , mam ho tam asi 3 mesiace, najazdenych 3000km a tvari sa to byt OK - odporucil servis a podla specifikacii je vhodny pre spalovanie LPG a odporuca to taktiez hyundai a cena je fajn .
Menil som kvôli LPG kde podla servisu lahkobezny 5w30 olej A1 nieje vhodny na prevadzku s LPG z dôvodu vyssieho tepelneho zatazovania motora pri spalovani LPG .
Pri 5w30 bolo jemne pocut hydrostely ako cvakali co ale podla servisu nieje zavada ale bezny prejav motora ktory s pouzitim hustejsieho oleja nieje pocutelny ale ze na zavadu to vyslovene nieje a aj napriek tomu kia odporuca 5w30 a1 ktory znizi spotrebu a vzhladom k tomu ze mi ten olej za minuly rok znizil spotrebu asi o 0,001l na 100km to je zbytocne riesit a navyse je ten olej drahy oproti obycajnej 5w40 ktoru vymenim kazdych 10 000km a stoji par korun .