Stránka 1 z 1
Přepínač v náboji předních kol
Napsal: pát říj 20, 2006 6:37 am
od lkozak
Koupil jsem Kia Sportage 2.0TD rok výroby 2001. Na předních kolech mám v náboji kola přepínač který má dvě polohy "FREE" a "LOCK". Nevím k čemu tyto přepínače slouží, v uživatelské příručce není o tom ani slovo(mám příručku k ročníku 1998). V servisu mi řekli že to slouží k připojení kola k přednímu náhonu. Bohužel pokud je přepínač v poloze "FREE" a připojím přední náhon 4H tak vše funguje stejně jako když je v poloze "LOCK". Neví někdo k čemu tento přepínač doopravdy slouží?
Napsal: pát říj 20, 2006 5:11 pm
od mikovlan
Tieto prepínače určite slúžia na uzamknutie predných nábojov v polohe
" LOCK ".
V polohe " FREE " sa ani pri zaradení 4H kolesá nedostanú do záberu. Ak ale kolesá nezaberajú ani v polohe "LOCK" tak budú pravdepodobne náboje pokazené. Toto je častá závada, ale skôr
na nábojoch automatických, ktoré tieto prepinače nemajú.
Přepinač v naboji předních kol
Napsal: ned srp 05, 2007 5:55 am
od Tomáš
Chci se zeptat,jak mám pevnostní uzamykaní předních náboju a zapnu ho do polohy LOCK,tak mám stale zapnutý předek? Co když vyřadím 4L a 4H co to uděla potom?Díky za odpověd.
Re: Přepinač v naboji předních kol
Napsal: ned srp 05, 2007 3:18 pm
od mikovlan
Tomáš píše:Chci se zeptat,jak mám pevnostní uzamykaní předních náboju a zapnu ho do polohy LOCK,tak mám stale zapnutý předek? Co když vyřadím 4L a 4H co to uděla potom?Díky za odpověd.
Pri vyradení 4H alebo 4L sa samozrejme predok odpojí, ale pri jazde sa stále točia poloosi a aj kardan. Sú poháňané od predných kolies( poloha LOCK ).
To ma vlyv na spotrebu a samozrejme aj na opotrebovanie týchto súťastí, preto je treba používať polohu LOCK len na nevyhnutný čas.