Stránka 1 z 1
řazení na 2. stupen
Napsal: pát pro 02, 2011 1:41 pm
od Forge.20
Zdravím. Mám kia rio 1,4 71kw rv 2008.Neznáte nekdo nejakou fintu nebo neco jak zkoordinovat plynový a spojkový pedál při řazení na dvojku ?Vždycky mi strašně cvakne z jedničky na dvojku.Aby necvakla musim ji fakt EXTREMNE dlouho poustet a s takovou se na 50km/h dostanu za 10s.Je u ria lepsi nejprve pridat trosku plynu a hned zaroven poustet tu spojku ?nebo ji v urcitem bode podržet ?Jak řadíte vy nemate to uz vymakané ?Mam najeto skoro 30tisíc km a porad naprd to cvakani me fakt rozciluje.Děkuji za rady
Re: řazení na 2. stupen
Napsal: pát pro 02, 2011 4:47 pm
od MaTToS
Nic stym nespravis, stale to bude nahovno. Uz som si zvykol, proste ta dvojka tam ide nachuja ci ju idem radit pri 2000 alebo 5000 otackach a medziplyn tomu pomaha len mierne ibaze si nejako neviem predstavit pouzivat medziplyn pri radeni z 1 na 2 a navyse nez ja zaradim dvojku tak tie otacky ajtak nikam zavratne dole neklesnu, sa mi nato aj vlastny mechanik pozeral no proste to je konstrukcna vlastnost, dajmetomu ked sa na jednotke rozbehnem ale tak jemne do 2000rpm, pustim plynovy pedal a potom stlacim spojku a zaradim dvojku tak niekedy tam ide lahko ale 95% to tam narvem s tym neprijemnym zvukom akoby to slo cez zuby dokonca aj v autorizaku najprv povedali ze to staci nieco "nastavit" a potom mi to vratili ze je to vsetko v 100% stave a este aj ten mechanik jak preradil z 1 do 2 tak to spravilo prosteee RIO ... uz viackrat sa ma kolegovci pytali ze ci z 1 do 2 radim bez spojky no ale couz stym
A fakt neverim ked sem niekto napise ze z 1 do 2 to ide uplne hladko bez zavahania lebo na riu 08-09 sa to proste neda, mimochodom to robili aj dve predvadzacky na tuhovskej ked som kupoval auto .Ale zaujimave je ze ked je zima, mrzne tak to je radenie celkom fajn ale akonahle sa uz motor, prevodovka a okolie ohreje tak zase "problem" ono to nieje problem ale vlastnost .
To mas ako spiatocku co je tiez kapitola sama o sebe... a hlavne to nefunguje podla nasich predstav .
Re: řazení na 2. stupen
Napsal: sob pro 03, 2011 7:37 am
od visna
No ja mam praveze opacny problem ako popisujes, mne ide z jednicky tazsie preradit ked je motor, prevodovka, studena, akonahle sa to zohreje tak to ide ovela hladsie, samozrejme nie je to dokonale ale po zohriati sa to o dost zlepsi a uz to potom ani nevnimam. Niekedy dokonca staci dva- tri krát preradit z jednotky na dvojku a dalsie preradenie je uz v pohode (ani sa to nemusi zohriat). A s tou spiatockou je to tiez v pohode akurat musis pouzit taky trik co som tu uz niekde pisal. Pri zaradeni spiatocky staci pooooomaly pustat spojku a sucasne tam jeeemnucko tlacit spiatocku a vtedy krasne zapadne. A ver tomu ze toto iste robi spiatocka aj na brachovom berlingu, aj na mojom predoslom P 306, a stretol som sa s tym aj na viacerych autach. Len ludia robia chybu ze si myslia ze maju znovu a z novu skákat po spojke aby im to islo a pritom to ide ovela jednoduchsie. A vobec nemusim skakat po spojke ako opica.
Re: řazení na 2. stupen
Napsal: sob pro 03, 2011 9:41 pm
od zulyk
ako pisu kolegovia, s tym preradovanim nic nenarobis, je to proste vlastnost toho auta. jemnejsie radenie sa da zariadit tym, ze podrzis spojku, ale takto skor odrovnas lamelu. mne osobne to nijako neprekaza a zvykol som si. co sa tyka spiatocky, u mna nieje ziadny problem s radenim, podmienka je, ze auto musi uplne stat a vtedy mi tam spiatocka vojde stale a bez problemov