jak poznat kvalitní naftu
Napsal: pát pro 02, 2011 4:36 pm
Ikdyž Vám ted dám velmi strohé informace, tak doufám že někomu pomůžou a zachrání vám čerpadlo nebo vstřiky.
Obecně kvalitní naftu nepoznáte, jediná možnost jak se trochu orientovat je podle barvy. V jednom starším příspěvku dával Jirka fotky několika vzorků nafty, rád bych ho poprosil aby ty fotky vložil i do tohoto tématu.
Jak už jsem uvedl výše, jediná možnost jak poznat že netankujeme vyloženě "sračku" je pohled. K tomu se dá využít stojanů u kterých máte ve skleněných okýnkách možnost vidět zabarvení nafty. Osobně netankuji tam kde si naftu nemůžu aspoň pohledem zkontrolovat.
Proč vůbec o tom dnes píšu.... byl jsem dnes svědkem zavážení nafty do naší " péhamárny" kluci odebraly vzorky rovnou z cisterny a ejhle, i já jsem si spletl vzorek s naftou za vzorek s benzínem. To se nedá říct o výše zmíněných okýnkách u stojanů na benzínových pumpách, tam většinou naleznete žlutou nebo zažloutlou sračku prodávanou jako nafta. Naše "firma" AČR bere naftu přímo ze staátních hmotných rezerv, každý závoz, vagón, prostě jakákoliv cisterna která plní nádrže státních hmotných rezerv prochází zkouškou a atestama, takže kvalita je opravdu vysoká. I já pozoruji na našich starých PV3S, T815, T810, Pandur, Land Rover že nemáme vůbec problémy se vstřiky a čerpadly. Někdo může oponovat že vejtřaska zdlábne všechno, ano to je pravda, ale zase to auto vyjede jednou za dva roky jinak celou dobu stojí, i tohle vypovídá o kvalitě nafty, vstřiky nekorodují, nafta parafínuje jen minimálně, takže nádrže jsou čisté.
Abych se dostal k jádru věci a moc se nerozkecával, tu správnou naftu poznáte tak, že má skoro stejnou barvu jako benzín, náznak nažloutnutí je minimální, spíš se jedná o čirou tekutinu která jemně perleťuje do modra. To co občas je vidět u benzínek je žlutý ale opravdu žlutý patok, tak tomu se vyvarujte, osobně pochybuji že najdete benzínu s naftou, která se aspon trošku přibližuje tomu co jsem popsal.
Jinak jsem si nechal ukázat dodací list s výpisem ze zkušebny a nafta vykazovala bod vzplanutí 62,3 C. To vykazuje že nafta je opravdu velmi kvalitní, minimum dané státní technickou normou je 53 C, když se podíváte na stránky ČOI najdete tam pokuty které dostaly benzínky právě za pančovanou naftu s bodem vzplanutí menší než 20 C !!!! to není nafta ale ředidlo, právě tohle palivo vám přidře všechny komponenty v palivové soustavě které jsou závislé na " mazivosti nafty"
Jinak cena na dodáku 29 korun za litr s DPH, takže pumpaři mají 7 kaček na litru, to je celkem hezká marže
Obecně kvalitní naftu nepoznáte, jediná možnost jak se trochu orientovat je podle barvy. V jednom starším příspěvku dával Jirka fotky několika vzorků nafty, rád bych ho poprosil aby ty fotky vložil i do tohoto tématu.
Jak už jsem uvedl výše, jediná možnost jak poznat že netankujeme vyloženě "sračku" je pohled. K tomu se dá využít stojanů u kterých máte ve skleněných okýnkách možnost vidět zabarvení nafty. Osobně netankuji tam kde si naftu nemůžu aspoň pohledem zkontrolovat.
Proč vůbec o tom dnes píšu.... byl jsem dnes svědkem zavážení nafty do naší " péhamárny" kluci odebraly vzorky rovnou z cisterny a ejhle, i já jsem si spletl vzorek s naftou za vzorek s benzínem. To se nedá říct o výše zmíněných okýnkách u stojanů na benzínových pumpách, tam většinou naleznete žlutou nebo zažloutlou sračku prodávanou jako nafta. Naše "firma" AČR bere naftu přímo ze staátních hmotných rezerv, každý závoz, vagón, prostě jakákoliv cisterna která plní nádrže státních hmotných rezerv prochází zkouškou a atestama, takže kvalita je opravdu vysoká. I já pozoruji na našich starých PV3S, T815, T810, Pandur, Land Rover že nemáme vůbec problémy se vstřiky a čerpadly. Někdo může oponovat že vejtřaska zdlábne všechno, ano to je pravda, ale zase to auto vyjede jednou za dva roky jinak celou dobu stojí, i tohle vypovídá o kvalitě nafty, vstřiky nekorodují, nafta parafínuje jen minimálně, takže nádrže jsou čisté.
Abych se dostal k jádru věci a moc se nerozkecával, tu správnou naftu poznáte tak, že má skoro stejnou barvu jako benzín, náznak nažloutnutí je minimální, spíš se jedná o čirou tekutinu která jemně perleťuje do modra. To co občas je vidět u benzínek je žlutý ale opravdu žlutý patok, tak tomu se vyvarujte, osobně pochybuji že najdete benzínu s naftou, která se aspon trošku přibližuje tomu co jsem popsal.
Jinak jsem si nechal ukázat dodací list s výpisem ze zkušebny a nafta vykazovala bod vzplanutí 62,3 C. To vykazuje že nafta je opravdu velmi kvalitní, minimum dané státní technickou normou je 53 C, když se podíváte na stránky ČOI najdete tam pokuty které dostaly benzínky právě za pančovanou naftu s bodem vzplanutí menší než 20 C !!!! to není nafta ale ředidlo, právě tohle palivo vám přidře všechny komponenty v palivové soustavě které jsou závislé na " mazivosti nafty"
Jinak cena na dodáku 29 korun za litr s DPH, takže pumpaři mají 7 kaček na litru, to je celkem hezká marže