Stránka 1 z 4
Poruch motoru
Napsal: čtv pro 08, 2011 9:03 pm
od viktor
Zdar chlapi,mám sorento r.v.2005 najeto necelých 100 OOOkm,a kleknul mi motor.Vše bylo v pořádku(výměny olejů,udržba atd.nejsem žádný Fittipaldi je mi 50).Protočené středové ložisko.Oprava trvala v době kosmických letů a tržního hospodářství půl roku(ještě asi týden).Chtěl jsem koupit starší blok,přišly mi 3ks.,všechny měly protočenjé stř.ložisko.Dnes jsem se díval na inzerci,v nabídce jsou další 2 motory komplet s malou závadou tj.zadřené středové ložisko.Má s touto zuávadou někdo skušenost,marně pátrám,kde se stala chyba.Ptal jsem se v KIA servise,ale ti jsou celkově zmatení jak lesní včely.Proto pátrám touto cestou.Tnovu opakuji,ze strany uživatele žádný zádrhel.
Re: Poruch motoru
Napsal: čtv pro 08, 2011 11:35 pm
od Jirka N.
Ale jaký motor, benzín nebo diesel?
Re: Poruch motoru
Napsal: pát pro 09, 2011 12:32 pm
od viktor
Pardon,2,5 Crdi.
Re: Poruch motoru
Napsal: pát pro 09, 2011 8:44 pm
od Jirka N.
Hledal jsem info k tomu ložisku, ale neuspěšně. Jen byla řada prasklých klikovek u ročníku 2003, ale ložisko žádné. Takže asi náhoda, nebo problém v určité serii.
Re: Poruch motoru
Napsal: pát pro 09, 2011 9:05 pm
od kozejk
možná dost dobře nechápu co to je středový ložisko, to myslíte ložisko na uchycení klikové hřídele? Pokud ano, tyhle problémy jsem u opravářů zaregistroval, prý je to velká bolest těch motorů, prasklé klik. hřídele údajně praskají po zadření výše zmiňovaného ložiska, ložisko vyhřeje kliku a ta pak praskne. Každopádně to je výrobní vada, doufám že mě nepotká
Re: Poruch motoru
Napsal: pát pro 09, 2011 11:00 pm
od Jirka N.
Ano to je možná příčina to vyhřátí. Taky doufám že to bylo vychatané, přeci jenom mám jedno z posledních vyrobených. Na foru v D. utěšují ty co je to postihlo tím že je dnes řada značek kterým klekají motory okolo 100 t km.
Re: Poruch motoru
Napsal: ned pro 11, 2011 10:16 pm
od viktor
Tož,buďte rádi,že Vas to nepotkalo.Když jsem toho Rýžojeda koupil,tak jsem ujel cca 2000km a šlus.Stalo se to 29.6. a do dneška jezdím služebákem.V době kosmických letů a tržního hospodářstvi jsem zístil,že i když jsi ochoten zaplatit,co si opraváři řeknou je to na prd.Snad už v úterý ten kokosák budu mít doma.Vždy jsem byl odpůrcem výrobků od národů co lezou po pás v bahně pro jídlo které se nejí lžící.Nedržel jsem se toho,dobře mi tak.Teď samozřejmě s tou plečkou budu muset jezdit,když mě to stálo tolik nervů a peněz.Má někdo představu,kdy se ten krám zadře znova?Prosím uchyláci typu"Můj Soráč a Sorry" se na komentáře vyignorujte.Je to auto na hovno.A teď mě ukamenujte.
Re: Poruch motoru
Napsal: ned pro 11, 2011 11:33 pm
od Jirka N.
Trošku bych opravil názor na národ výrobce. Jsou technologicky o dost vpředu před námi a přístup k práci mají také poctivější než my. Sypou se i koncernové motory a i Mercedes se má co učit aby motory a difráky vydržely víc než záruku. Při studování toho problému jsem si všimnul že je častější v Německu a to díky jejich neomezené rychlosti na dálnici. Protože je hodně Sorent dovezených odtamtud tak se načasované problémy někdy přenesou sem. Platí že tento velký motor se musí nechat vytemperovat po rychlé jízdě, stejně jako pozvolné zahřívání v zimně.
Jsou taky známé problémy v určitých serií dané špatným nastavením CNC stroje, ale to se většinou vychytalo během záruky. Ono pokud to má jen 100 tkm za skoro sedum let tak to opravdu moc během záruky nenajelo.
http://www.ersatzteile-autoteile.eu/kia ... -3784.html
Re: Poruch motoru
Napsal: pon pro 12, 2011 6:54 pm
od kozejk
no ten motor není zase až tak špatný ale do dodávky, v tomhle autě nemá co dělat, motor s olejovou náplní 8 litrů a poměrně slabým výkon není zrovna dobrá volba pro tento typ vozidel u kterých jejich majitele upřednostnují pohodlí před terenními vlastnostmi. Co mě nejvíc drtí je že auto nemá 6 rychlostní stupen, ono ve 130 točit cca 2500 otáček je celkem dost, pak to žere jak prase a motor se zbytečně točí což mu nedělá vůbec dobře, proto radím výš než 130 s tím nejezděte, ten motor není stavěny na dlouhodobý "kopr" 160 a výš
Re: Poruch motoru
Napsal: pon pro 12, 2011 10:53 pm
od Jirka N.
Ano je to tak , rychlost do 130 je optimální. Proto taky dost odchází Německá Sorenta, která jezdí běžně 160 a to se blíží téměř maximální rychlosti. Osobně 125 Kw a 400 Nm beru jako dostačující, vždyť některé náklaďáky ještě nedávno nedisponovaly takovým výkonem. Taky je to téměř poslední rámové auto a tak nároky jsou jiné oproti SUV. Třeba takový Patrol je na dálnici pomalejší než Sori a i když má větší obsah tak má menší výkon. Já to vyřešil tak že na delší dálniční jizdy beru Octávku 1,8T a na lítání po Praze Soriho.
Re: Poruch motoru
Napsal: úte pro 13, 2011 7:51 pm
od kozejk
tak Patrola sprasili Japončíci tím že místo šestiválce do něj našroubovali čtyřválec, to auto už není co bejvalo
Re: Poruch motoru
Napsal: sob pro 17, 2011 6:50 pm
od Tomas80
Pro Viktora:
Fascinujou mne lidi, kteri si koupej velke auto aby si masirovali ego, ale nechtej do toho vlozit tolik penez aby je to zas tolik nestalo. Neco ve stylu "Hele mamo je to velky auto, nebude nas to stat moc penez ale sousedi se posadej na prdel, Jo tato, ty puknou zavisti az to uvidej, kup to". Pak kdyz se jim to zacne srat, tak hnedko maj plnou hubu kecu jak je to auto na hovno. Sorry za ta sprosta slova, ale uz mne tyto kecy lezou krkem. Kdyz chces teda podle tebe kvalitu, tak si kup BMW, Mercedesa, Landrovera, Audinu, za jednou takovou cenu a pak az se ti to vysere a ono se to vysere, protoze stejne vetsina vyrobcu dneska pouziva stejne dily v ramci zlevneni vyroby, uz takhle spackovat nebudes, protoze to neni zadna plecka z Koreje a na "kvalitni" zapadni vozy prece nebudes hazet hnuj.
Jenom az zase zacnes kalet na tohoto jak ty rikas rejzojeda, tak si projdi v okoli zname a poptej se na problemy, ktere maji vyse zminovana zapadni auta.
Ja mam dost znamejch co maji Audiny, BMW, Mercedesy a to co tady resite, jsou jen slabe odvary.
To ze si narazil na neschopnej servis, bohuzel jako ja letos v lete, kdy mi spravovali posrany vstriky skoro dva mesice, je pakarna. Auto uz mi ale 4 roky bez vetsich problemu slouzi kazdej den, v lete za tim taham 3t prives a kvuli neschopnemu servisu nezacnu hnedko plivat spinu vsude kudy chodim na cele auto.
Mozna by nebylo spatny, kdyby jsi si zjistil, kdo vlastne vyvinul motor do tveho rejzojeda. Ja mam obavy, ze ten moc sikme oci nemel.
S lidma jako ty nemam zajem na tomto foru vest dalsi diskuzi.
Chodime sem proto abychom si pomahali a ne kydali hnuj.
Re: Poruch motoru
Napsal: sob pro 17, 2011 9:39 pm
od viktor
Pro Thomas80 : Pokud se do mě chceš navážet iak se pokus soukromě.To z čeho se ukájíš jsem kopil se servisní knížkou,u nás koupené opravdovýma 87.000km.Mám to na tahání 1700kg těžké lodi a né kvůli tvým úchylným sousedům o vožení své prdele v traktoru.Po ujetí 3000km se mi stal tento problém a dosud nejezdím,protože pohůnci "rejžojedů tvrdí,že klikové ložiska ještě neměnili a snad jako N.D.asi ani neexistují.Takže asi taková je situace.Kdybych pozřeboval honit vodu jako ty úchyle tak si pořídím něco jiného,ale opakuji,chtěl jsem traktor v rozumné ceně a tak jsem dopad.
Re: Poruch motoru
Napsal: ned pro 18, 2011 9:46 am
od Tomas80
Uz jsem nechtel reagovat, ale neboj ja to mam taky na tahani lodi a ne kvuli predvadecce. Akorat ta moje ma 3t a na to uz je to auto na hrane. Nicmene to zvada jeste v pohode. Samozrejme se musi autu vyhovet.
Nic proti, ale pokud zde chces vest diskuze timto tonem, tak asi bude lepsi, kdyz se poohlidnes po nejakem jinem foru. Zde si pomahame a na takoveto urazky nejsme zvykli.
Re: Poruch motoru
Napsal: ned pro 18, 2011 10:51 am
od Jirka N.
Viktore koupil jsi ojetýho Soriho a tak se nediv že má problém. Záleží jak se k němu choval předchozí majitel. Tenhle motor si žádá jiné zacházení než kalsika v malých autech a takhle to byl zajíc v pytli. Na Korejce nenadávej, oni se snaží daleko více než u ostatních výrobců a jsou v podobné situaci jako Japonci v 80 letech kdy byli taky středem posměchu.
Měl jsem tady známého z Berlína který přijel nejpravější klasikou Land Roverem z roku 1990 a s cca 70 Ps a 130 Nm. A stejně nedojel, 17 km odemě skončil bez elektriky s totálně vybitou baterkou. Kontrolka ho nevarovala a tak jsem ho zachránil a přes noc jsme opravili dobíjení. Takže ani primitivní klasika není záruka spolehlivosti.