motor

modelar
Příspěvky: 2
Registrován: stř pro 21, 2011 5:10 pm

motor

Příspěvek od modelar »

od dnešného mam problém. počas jazdy mi náhle vysadí motor stojím. Ventil čerpadla je podľa testeru OK , až po zastavení činnosti motoru na displai sa mi objaví check , no vozidlo neštartuje . Po kontrole a prečistení motor vynikajúco funguje asi po cca 30-100 km náhle bez varovania vysadí bez možností naštartovania.Testy a kontroly sú podľa systému OK , no vozidlo ako mezek po ubehnutí niekoľko kilometrov stojí, neštartuje a nejde.
Prosím o pomoc nakoľko do dnešného dňa bolo vozidlo ako hodinky
Reklama
 

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: motor

Příspěvek od Jirka N. »

Pokud byl vyměněnej naftovej filtr tak je ještě možná příčina v ucpaném filtru v nádrži, který byl z výroby o menší kapacitě a náhrada je větší a tak se tak rychle nezanese. On třeba propustí naftu, ale velký průtok nezvládne a motor chcípne. Je to ale jedna možnost z desítky dalších.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: motor

Příspěvek od kozejk »

Jak říká Jiří, pokud tím pročištěním si myslel palivovou soustavu tak je problém v nádrži nebo ve filtru, pokud jsi ho neměnil. Ikdyž tahle závada se projevuje spíš sníženým výkonem, no může to být cokoliv ale začni od toho nejjednoduššího a tím je nafta. Vždycky při jakékoliv opravě platí pravidlo 4 prstů :-D a to :

vzduch

palivo

zážeh, vznět

stechiometrický poměr plus časování

pokud tyhle 4 věci fungují auto musí aspoň škytnout, osobně vždycky začínám v tomhle postupu
ctiteljan
Příspěvky: 134
Registrován: pát říj 21, 2011 12:25 am
Bydliště: praha 5

Re: motor

Příspěvek od ctiteljan »

Něco podobnýho jsem nedávno řešil najenou to chcíplo a nechtěl nastartovat, tak jsem ho zamknul odemknul a pokračoval v jízdě dál, měly jsem to na diagu ten ukázal rozdílné tlaky na railu. vyčistil jsem sýto v nádrži a vyměnil palivák a auto jede jak veměněný
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: motor

Příspěvek od kozejk »

při dnešní kvalitě paliva se to dá čekat :-D
ctiteljan
Příspěvky: 134
Registrován: pát říj 21, 2011 12:25 am
Bydliště: praha 5

Re: motor

Příspěvek od ctiteljan »

bohužel i u značkových pump jsem se setkal se žlutou naftou takovej humus nikdy netankuju, nafta je lepší když má tmavě zelenou až namodralou barvu.
Patricius135
Příspěvky: 32
Registrován: úte pro 15, 2009 12:48 pm

Re: motor

Příspěvek od Patricius135 »

Mimochodm ten filter čo je v nádrži má nejaký interval výmeny? 2,5crdi
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: motor

Příspěvek od kozejk »

ne jen tam jen sítko na sacím koši
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: motor

Příspěvek od Jirka N. »

Ale pokud se ten síťový filtr zanese tak omezí průtok do hlavního filtru. Výhoda je že se dá po demontáži vyčistit a znova použít. Při té příležitosti je potřeba zkontrolovat vnitřní čistotu nádrže.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
modelar
Příspěvky: 2
Registrován: stř pro 21, 2011 5:10 pm

Re: motor

Příspěvek od modelar »

Modelar.
Keď sa mi stalo už po 4-krát, odtiahli mi Sorento do značkového servisu ,neverili mi a po prečistení ventilu čerpadla počas skúšobnej jazdy aj im vysadil motor .Potom niekoľko dní špekulovali ale nič nenašli. Až v súkromnom servise po nahriatí motora a meraní tlaku bolo zistené že sa jedná o vadný tlakový ventil čerpadla, ktorý nedržal potrebný tlak tak, aby diesel mohol pracovať a po znížení tlaku nafty do vstrekov elektronická riadiaca jednotka vypla motor , aby ho šetrila. Pravdepodobne sekundárne bol poškodený aj jeden vstrek. Po výmene vstreku a ventilu je Sorento OK.
Preto je vhodné aby, po nahriatí motora ,skontrolovať elektronicky tlakové hodnoty v palivovom systéme a súčasne skontrolovať vstreky.
N.B: za vlastnej kontroly ,aby sme neplatili za niečo ,čo nie je poškodené, lebo inak je oprava vo vysokých stovkách eur alebo niekoľko desiatok tisícčeských korún
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: motor

Příspěvek od viktor »

Čau chlapi,už jsem tady zas ze svými nadávkami.Po ujetí 2000km jsem myslel,že odešel dvojhmoťák.Ale chyba lávky.Prasklá klikovka posunula setrvačník do převodovky.Tak že je to v hajzlu všechno.Při najetí 80.000km mi to nepřipadá normální.Proto tady nemíním konverzovat o tom,že jiné automobilky jsou na tom hůř apod.,jenom Vás prosím,jestli má někdo kontakt na NOVÉ náhradní díly typu polomotor v Holandsku nebo jinde mimo naši Drahou republiku buďte tak hodní a poskytněte.A další věc,jestli náhodou není shodný polomotor s H1 od Chujdaje.Díky za informaci
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: motor

Příspěvek od kozejk »

podle mě ten motor shodný je, možná se bude lišit jen v pár maličkostech, ono totiž hjundai v rámci krize přenechala kie výrobu sorenta,ale vznikalo na prknech hjundaje, který si motor ponechal a pod označením H1 ho rval do dodávek a podobně. Ale raději bych se informoval něoho fundovanějšího než něco koupil a pak to nesedělo.

Jinak koukám že rupnutý kliky jsou celkem problém u těchto aut, ale jen u motorů 103 kw, ještě jsem neslyšel že by rupla u 125 kw
oluska2
Příspěvky: 41
Registrován: ned lis 20, 2011 7:41 pm

Re: motor

Příspěvek od oluska2 »

No vono zase u 125 Kw odcházejí zase jiné věci.
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: motor

Příspěvek od kozejk »

řekneme si na rovinu co u kie neodchází? :-D
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: motor

Příspěvek od Jirka N. »

Při dobrém zacházení a péči na Sorentech toho moc neodchází a třeba v Německu kde jich jezdí podstatně více je spousta aut která mají 150-200 tisíc kiláků bez jediné závady. Protože se pak dostávaly k nám se stočenýma kilákama tak se množily závady, ale to díky zanedbání péče u nás. Třeba Sori je hodě citlivej na oleje a diferáky ho potřebují po 30 tisícíchh a rozvodovka, ačkoliv vyrobce tvrdí doživotní náplň, je třeba ho měnit po 60 tisících. Taky zacházení s tím motorem vyžaduje zkušenosti, on je jako z náklaďáku a tak je to jiné než u běžného osobáku. Zatím nemám problémy a jediný rébus byl ten konektor na cívce startéru a to jsem předělal na vlastní řešení a od té doby je to OK.
Myslím že současná koncernová auta VW atd jsou na tom daleko hůř s kvalitou a soused s Passatem stejně starým jako můj Sori a se stejnýma kilákama má již hororové zkušenosti.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Odpovědět