Stránka 1 z 2
motor
Napsal: stř pro 21, 2011 5:29 pm
od modelar
od dnešného mam problém. počas jazdy mi náhle vysadí motor stojím. Ventil čerpadla je podľa testeru OK , až po zastavení činnosti motoru na displai sa mi objaví check , no vozidlo neštartuje . Po kontrole a prečistení motor vynikajúco funguje asi po cca 30-100 km náhle bez varovania vysadí bez možností naštartovania.Testy a kontroly sú podľa systému OK , no vozidlo ako mezek po ubehnutí niekoľko kilometrov stojí, neštartuje a nejde.
Prosím o pomoc nakoľko do dnešného dňa bolo vozidlo ako hodinky
Re: motor
Napsal: stř pro 21, 2011 5:48 pm
od Jirka N.
Pokud byl vyměněnej naftovej filtr tak je ještě možná příčina v ucpaném filtru v nádrži, který byl z výroby o menší kapacitě a náhrada je větší a tak se tak rychle nezanese. On třeba propustí naftu, ale velký průtok nezvládne a motor chcípne. Je to ale jedna možnost z desítky dalších.
Re: motor
Napsal: stř pro 21, 2011 7:31 pm
od kozejk
Jak říká Jiří, pokud tím pročištěním si myslel palivovou soustavu tak je problém v nádrži nebo ve filtru, pokud jsi ho neměnil. Ikdyž tahle závada se projevuje spíš sníženým výkonem, no může to být cokoliv ale začni od toho nejjednoduššího a tím je nafta. Vždycky při jakékoliv opravě platí pravidlo 4 prstů
a to :
vzduch
palivo
zážeh, vznět
stechiometrický poměr plus časování
pokud tyhle 4 věci fungují auto musí aspoň škytnout, osobně vždycky začínám v tomhle postupu
Re: motor
Napsal: čtv pro 22, 2011 5:16 pm
od ctiteljan
Něco podobnýho jsem nedávno řešil najenou to chcíplo a nechtěl nastartovat, tak jsem ho zamknul odemknul a pokračoval v jízdě dál, měly jsem to na diagu ten ukázal rozdílné tlaky na railu. vyčistil jsem sýto v nádrži a vyměnil palivák a auto jede jak veměněný
Re: motor
Napsal: čtv pro 22, 2011 6:23 pm
od kozejk
při dnešní kvalitě paliva se to dá čekat
Re: motor
Napsal: čtv pro 22, 2011 9:08 pm
od ctiteljan
bohužel i u značkových pump jsem se setkal se žlutou naftou takovej humus nikdy netankuju, nafta je lepší když má tmavě zelenou až namodralou barvu.
Re: motor
Napsal: pát pro 23, 2011 2:22 pm
od Patricius135
Mimochodm ten filter čo je v nádrži má nejaký interval výmeny? 2,5crdi
Re: motor
Napsal: pát pro 23, 2011 3:47 pm
od kozejk
ne jen tam jen sítko na sacím koši
Re: motor
Napsal: pát pro 23, 2011 5:57 pm
od Jirka N.
Ale pokud se ten síťový filtr zanese tak omezí průtok do hlavního filtru. Výhoda je že se dá po demontáži vyčistit a znova použít. Při té příležitosti je potřeba zkontrolovat vnitřní čistotu nádrže.
Re: motor
Napsal: úte led 10, 2012 8:07 pm
od modelar
Modelar.
Keď sa mi stalo už po 4-krát, odtiahli mi Sorento do značkového servisu ,neverili mi a po prečistení ventilu čerpadla počas skúšobnej jazdy aj im vysadil motor .Potom niekoľko dní špekulovali ale nič nenašli. Až v súkromnom servise po nahriatí motora a meraní tlaku bolo zistené že sa jedná o vadný tlakový ventil čerpadla, ktorý nedržal potrebný tlak tak, aby diesel mohol pracovať a po znížení tlaku nafty do vstrekov elektronická riadiaca jednotka vypla motor , aby ho šetrila. Pravdepodobne sekundárne bol poškodený aj jeden vstrek. Po výmene vstreku a ventilu je Sorento OK.
Preto je vhodné aby, po nahriatí motora ,skontrolovať elektronicky tlakové hodnoty v palivovom systéme a súčasne skontrolovať vstreky.
N.B: za vlastnej kontroly ,aby sme neplatili za niečo ,čo nie je poškodené, lebo inak je oprava vo vysokých stovkách eur alebo niekoľko desiatok tisícčeských korún
Re: motor
Napsal: stř bře 28, 2012 2:19 pm
od viktor
Čau chlapi,už jsem tady zas ze svými nadávkami.Po ujetí 2000km jsem myslel,že odešel dvojhmoťák.Ale chyba lávky.Prasklá klikovka posunula setrvačník do převodovky.Tak že je to v hajzlu všechno.Při najetí 80.000km mi to nepřipadá normální.Proto tady nemíním konverzovat o tom,že jiné automobilky jsou na tom hůř apod.,jenom Vás prosím,jestli má někdo kontakt na NOVÉ náhradní díly typu polomotor v Holandsku nebo jinde mimo naši Drahou republiku buďte tak hodní a poskytněte.A další věc,jestli náhodou není shodný polomotor s H1 od Chujdaje.Díky za informaci
Re: motor
Napsal: stř bře 28, 2012 5:17 pm
od kozejk
podle mě ten motor shodný je, možná se bude lišit jen v pár maličkostech, ono totiž hjundai v rámci krize přenechala kie výrobu sorenta,ale vznikalo na prknech hjundaje, který si motor ponechal a pod označením H1 ho rval do dodávek a podobně. Ale raději bych se informoval něoho fundovanějšího než něco koupil a pak to nesedělo.
Jinak koukám že rupnutý kliky jsou celkem problém u těchto aut, ale jen u motorů 103 kw, ještě jsem neslyšel že by rupla u 125 kw
Re: motor
Napsal: stř bře 28, 2012 6:45 pm
od oluska2
No vono zase u 125 Kw odcházejí zase jiné věci.
Re: motor
Napsal: stř bře 28, 2012 7:26 pm
od kozejk
řekneme si na rovinu co u kie neodchází?
Re: motor
Napsal: stř bře 28, 2012 8:48 pm
od Jirka N.
Při dobrém zacházení a péči na Sorentech toho moc neodchází a třeba v Německu kde jich jezdí podstatně více je spousta aut která mají 150-200 tisíc kiláků bez jediné závady. Protože se pak dostávaly k nám se stočenýma kilákama tak se množily závady, ale to díky zanedbání péče u nás. Třeba Sori je hodě citlivej na oleje a diferáky ho potřebují po 30 tisícíchh a rozvodovka, ačkoliv vyrobce tvrdí doživotní náplň, je třeba ho měnit po 60 tisících. Taky zacházení s tím motorem vyžaduje zkušenosti, on je jako z náklaďáku a tak je to jiné než u běžného osobáku. Zatím nemám problémy a jediný rébus byl ten konektor na cívce startéru a to jsem předělal na vlastní řešení a od té doby je to OK.
Myslím že současná koncernová auta VW atd jsou na tom daleko hůř s kvalitou a soused s Passatem stejně starým jako můj Sori a se stejnýma kilákama má již hororové zkušenosti.