Stránka 1 z 1
Motor 125 KW
Napsal: úte úno 21, 2012 7:39 pm
od oluska2
Takže nový poznatek z tajných zdrojů Kia servisáků.Prý u těchto motorů nějak nevychytali podložky pod vstřiky.Prý se tam na špičkách vstřiků neví proč tvoří karbon který se dostane do oleje a přicpe sací koš a následkem je málo oleje v tlaku na turbo a turbo jde do kopřiv.V lepším případě,a v horším motor.Turbo prý stojí 60 papouchů a neexistuje repasovací sada jako na 103 KW(20 papouchů).Rada-vyndat vstřiky,pokud budou zasraný karbonem nějakým způsobem očistit,dát nové podložky a smontovat zpět.Dále sundat vanu a buďto vyčistit nebo vyměnit sací koš.Vše smontovat a být v klidu.No já v každým případě vyndám vstřiky-pro klid duše.A podle toho jaký budou se rozhodnu co dál.Toť vše.Cus.ps.ukazovali mi mejla který u nich koluje a ty vstřiky byly fakt hustý!!!!
Re: Motor 125 KW
Napsal: úte úno 21, 2012 8:32 pm
od Jirka N.
To bude způsobeno nekvalitní naftou nebo pokud někdo přidává dvoutaktní olej do nafty. Já nyní jezdím na Maxx Motion a to je nafta úplně jiná než normální Verva nebo Top-Q. Taky pokud se pravidelně mění olej tak by neměl bejt problém. Jinak celej novej motor stojí v Holandsku 5890 Eur a nové turbo 820 Eur a to vše včetně daně. Takže krapet rozdíl oproti nám
Re: Motor 125 KW
Napsal: pát bře 30, 2012 10:59 pm
od gizmino
presne tak, mozem povrdit. My mame na firme dve Sorenta 125kW a na jednom odišlo turbo po 120000 km a hned ako sme ho vymenili za nove a prešlo asi 10000 km odišlo aj to. Nakoniec sme našli jednoo havarovene Sorento 2009 v Nemecku, priviezli ho a vymnili celý motor. Naštastie mal iba 22000 km najazdenych, ale je to sila !!!
Re: Motor 125 KW
Napsal: pát bře 30, 2012 11:37 pm
od kozejk
tak trochu mi to nedává logiku. To že se tvoří karbon je normální,ale pokud je kvalitní nafta a bezporuchové vstřikovače dochází při větším zatížení motoru k "samotištění" kdy karbon buď shoří nebo formou prachu opouští spalovací motor výfukem. Jestliže by se karbon dostával zkrz pístní kroužky automaticky by auto žralo olej jako prase, molekulární struktůra oleje je totiž mnohem menší než nejmenší kousíček karbonu a i ten by sítem prošel a zachytil se ve filtru.
Špatný těsnění pod vstřiky je nejen slyšitelný ale i měřitelný na kompresiometru, takže mi to vše připadá jako jedna velká pohádka. Jo nehledě na to že dnešní oleje karbon rozpouštějí, takže pokud nejezdíte na olej M6A nemusíte mít strach že se zacpe koš, pokud měníte olej jak máte a nejezdíte na sračky.
Re: Motor 125 KW
Napsal: sob bře 31, 2012 11:20 am
od Jirka N.
Je to tak přesně jak píšeš a ta první zpráva byl z rubriky jedna paní povídala. Takže třeba optická kontrola stavu oleje hodně napoví a za další ten karbon se nemůže vyskytovat při pravidelné výměně oleje v takové míře že by ovlivnil viskozitu oleje.
Sám mám jeden sterej naftovej motor s olejem M6A a vím jak znečištěný olej v něm cirkuluje chvilku po výměně. Stejně funguje bez problémů a to má rozvod oleje díky vzduchovému chlazení trubičkama o daleko menším vnitřním průřezu než je přívod k turbu na Sorentu.
Jediný problém byl u pár motorů Sorenta, kde byl při výrobě špatně vyvrtaný kanál pro přívod oleje k turbu a díky nedostatku průtoku oleje odcházelo turbo. Ta standa stála šest turb a až potom se přišlo na příčinu a Kia dala novej motor.