Stránka 1 z 1
POMOC!!Teplota a tlak v chladícím systému 2,4 benzín
Napsal: pon kvě 28, 2012 8:08 pm
od zdeny65
Zdarec všem!!!!
Mám docela urgentní dotaz na tlak v chladícím systému.Jedná se mi o to,že hadice co jdou do chladiče jsou na můj vkus tvrdé.Nevím,jak je to u Kií,ale u diesla jsem je měl při zahřátí na provozní teplotu měkké,tzn,nebyly tvrdé tak,že jsem stěny na hadici nemohl dát k sobě.Teď u Sorenta je mám tvrdé a nedají se zmáčknout k sobě.Kde mi auto prodali mi řekli,že je to v pořádku,že musí být tlak cca.1,5 ATM,aby to fungovalo.Kapalina se nepřehřívá,sahara spouští normálně.Ale zdá se mi,že se motor velice rychle zahřeje.Nevím,jestli jsem už z toho magor a tím,že jsem měl diesla je to jiný,ale fakt je takový,že jsou hadice jakoby nafouknutý.Ne extrémě,jako balón,ale jsou.Nerad bych koupil auto a hnedka dělal těsnění pod hlavou,nebo čerpadlo apd.díkes za rychlou radu.Jinak auto je super a zázrakem je bez koroze.Až to natřu i zespodu,tak hodím fotky
Re: POMOC!!Teplota a tlak v chladícím systému 2,4 benzín
Napsal: pon kvě 28, 2012 11:22 pm
od Jirka N.
Pozor na ten motor je tady exotickej a trápí je problém s kroužkama, spotřebou oleje a odcházejícíma těsněníma pod hlavou. Známý od Lipníka nad Bečvou byl z tohoto motoru zoufalej a skončil s podezřením na prasklou hlavu. Díly se seženou jen v Holandsku kde jich jezdí nejvíce z Evropy.
Re: POMOC!!Teplota a tlak v chladícím systému 2,4 benzín
Napsal: úte kvě 29, 2012 5:32 am
od zdeny65
Jirka N. píše:Pozor na ten motor je tady exotickej a trápí je problém s kroužkama, spotřebou oleje a odcházejícíma těsněníma pod hlavou. Známý od Lipníka nad Bečvou byl z tohoto motoru zoufalej a skončil s podezřením na prasklou hlavu. Díly se seženou jen v Holandsku kde jich jezdí nejvíce z Evropy.
Tak dík.Doufám,že jsem trefil správný kus.Olej mi to nežere.Jen mě napadlo,že u rencka jsem měl problémy podobný a stačila výměna víčka na expanzce a bylo po problému.Sice to vzalo dvě opravy-výměny těsnění,ale pak to šlapalo jak má.
Re: POMOC!!Teplota a tlak v chladícím systému 2,4 benzín
Napsal: úte kvě 29, 2012 5:55 pm
od kozejk
pokud to nastartuješ studený a do pár minut ti ztvrdnou hadice máš ruplý těsnění a komprese ti jde do chladícího okruhu
Re: POMOC!!Teplota a tlak v chladícím systému 2,4 benzín
Napsal: úte kvě 29, 2012 5:58 pm
od Jirka N.
To že je motor u konce se ukáže při rozsvícení kontrolky motoru, protože se olejem zanese lamda. Taky to zničí kat. Většinou tyto motory umřou na pístní krožky a byla to výrobní vada která se ukázala až pozdě. Proto je taky ten motor exotickej a je malé povědomí o něm. Pokud je málo jetej tak je šance něco najet, jinak problémy začínají od 60 tkm výše.
Postup jak se odporoučel motor známého byl ten že olej zanesl kat, ačkoliv se lamda dvakrát vyměnila, následně se zhoršil průtok spalin katem, vzniklý přetlak spalin odrovnal těsnění pod hlavou a taky se zkřivila hlava přehřátím motoru. Takže to byla téměř totálka.
Re: POMOC!!Teplota a tlak v chladícím systému 2,4 benzín
Napsal: úte kvě 29, 2012 9:06 pm
od zdeny65
Tak jsem rád,že prognozy jsou bokem.Tlak je v pořádku,olej nežere,voda nemizí,nehřeje se,sahara funguje 100%.Jen je trochu jiný systém,než jsem byl zvyklý.Po x letech pořídíš auto,dá se říct skoro snů a nerad bys ho hned odrovnal.Po nastartování motor běží krásně a hadice neztuhnou ani po 10 minutách,při volnoběhu.Topí to suprově.Nechtěl jsem dělat paniku,ale jeden nikdy neví.Dnes jsem mluvil z chlapem tady z fora,má 3,5 benzín a má totéž.Tak doufám,že to tak bude dál.Ale mimo mísu,neví někdo kde se dá sehnat výfuk na 2,4ku?Jak jsem zjistil,tak je to docela problém,áá moc veliký
Re: POMOC!!Teplota a tlak v chladícím systému 2,4 benzín
Napsal: úte kvě 29, 2012 10:31 pm
od Jirka N.
Těžko říct, tady jich je jako šafránu, snad jen to Holandsko. Nebo tam naroubovat jinej kterej by pasoval. Trubky se dají koupit a vytvarovat.