motor ztrácí výkon při dosažení cca 2700 ot/min.
Napsal: stř srp 08, 2012 8:58 pm
Ahoj,
prosím o radu, zda jste někdo musel řešit podobný problém u vozu Ceeď (kombi), motor diesel CRDi 1,6 (85 kW) r.v. 2008, najeto 32 tis.
Při akceleraci motor normálně táhne až do otáček cca 2700 ot/min., pak konec a s pedálem na podlaze auto dál nezrychluje, jakoby se přidusí a vůbec nereaguje na různé změny polohy plynového pedálu - auto ani neškube, motor necuká. Přeřadím na vyšší rychlost a zase, auto táhne až k otáčkám 2700 a potom konec. Na 2 nejedu víc než 40 km/h., na 3 max. 60 km/h., na 4 max. 90 km/h. Stalo se to 2 x, pokaždé v jiný den a mezi tím se závada neprojevila - žádná kontrolka na palubce nesvítí. V servisu to na diagnostice žádnou závadu neukázalo, ani zběžná kontrola palivového systému a vstřikování nic neodhalila, tak to přisoudili horší kvalitě paliva a do nádrže mi dali nějakej čistič paliva, že už by to mělo být v poho...
Raději jsem následně tankoval extrémně drahou naftu na Schellce, ale druhý den se závada objevila zase - už po třetí.
Auto sice jelo, ale bez akcelerace a jakékoliv odezvy na sešlápnutí plynového pedálu. Po dojetí na místo (cca dalších 5 km) jsem se pokoušel několikrát na neutrál sešlápnout plyn k podlaze - motor se nedostal nad 2700 otáček. Potom jsem pomocí klíčků v zapalování motor "zhasl" a následně jen asi po 10 - 15 sekundách opět nastartoval. Sešlápl jsem na volnoběh pedál plynu k podlaze a závada se již neprojevila - otáčky motoru šly až nad 4000 bez problému.
Co s tím ???
prosím o radu, zda jste někdo musel řešit podobný problém u vozu Ceeď (kombi), motor diesel CRDi 1,6 (85 kW) r.v. 2008, najeto 32 tis.
Při akceleraci motor normálně táhne až do otáček cca 2700 ot/min., pak konec a s pedálem na podlaze auto dál nezrychluje, jakoby se přidusí a vůbec nereaguje na různé změny polohy plynového pedálu - auto ani neškube, motor necuká. Přeřadím na vyšší rychlost a zase, auto táhne až k otáčkám 2700 a potom konec. Na 2 nejedu víc než 40 km/h., na 3 max. 60 km/h., na 4 max. 90 km/h. Stalo se to 2 x, pokaždé v jiný den a mezi tím se závada neprojevila - žádná kontrolka na palubce nesvítí. V servisu to na diagnostice žádnou závadu neukázalo, ani zběžná kontrola palivového systému a vstřikování nic neodhalila, tak to přisoudili horší kvalitě paliva a do nádrže mi dali nějakej čistič paliva, že už by to mělo být v poho...
Raději jsem následně tankoval extrémně drahou naftu na Schellce, ale druhý den se závada objevila zase - už po třetí.
Auto sice jelo, ale bez akcelerace a jakékoliv odezvy na sešlápnutí plynového pedálu. Po dojetí na místo (cca dalších 5 km) jsem se pokoušel několikrát na neutrál sešlápnout plyn k podlaze - motor se nedostal nad 2700 otáček. Potom jsem pomocí klíčků v zapalování motor "zhasl" a následně jen asi po 10 - 15 sekundách opět nastartoval. Sešlápl jsem na volnoběh pedál plynu k podlaze a závada se již neprojevila - otáčky motoru šly až nad 4000 bez problému.
Co s tím ???