Stránka 1 z 1
Emise
Napsal: úte říj 09, 2012 5:33 pm
od BobekRob
Prosím pěkně o radu.Chystám se na STK,dnes jsem byl na emisích a neprošel jsem.Mám páté auto ( první můj diesel ) a nikdy před tím se mi nestalo,že byl neprošel na emisích a to jsem měl u renaulta 19 vypálený katalizátor a i tak jsem prošel.Neprošel jsem na kouřivost.Měl jsem to napíchlé na diagnostice a čisté-bez chyb.Zítra tam jdu znovu-tak máte nějaké rady co s tím?Ptal se mě technik při kolika otáčkách točím motor,tak jsem řekl,že kolek 2-2.5tis/ot a on řekl,že je to málo.Měsíčně najedu cca 1000km-je to málo ?Jde o motor 2.5 CRDI r.v.2003,najeto 187tisíc.
Re: Emise
Napsal: úte říj 09, 2012 6:29 pm
od Johanb
Těžko zodpovědně radit na dálku. Takže jen obecné tipy - tankovat kvalitní naftu (Benzina má dobrou, VIF aditiv taky nic nezkazí) a pořádně to prohnat než tam člověk jede, aby se to pořádně zahřálo. Na benzínce jsem taky viděl za 90Kč lahvičku s nápisem "omezovač kouřivosti". A v neposledníí řadě moje zkušenost je taková, že s tím co na jedné emisní stanice neprojdeš, jinde klidně pustí (bez jakýchkoli úplatků či něčeho podobného).
Re: Emise
Napsal: stř říj 10, 2012 5:48 am
od zdeny65
On vůbec diezl je potřeba třeba jednou za měsíc pěkně prohnat,aby se vypálily usazeniny.A jak se píše výš,najdi jiný emisáky.
Mimo kvality nafty má na emise vliv samozřejmě dobrý stav výfuku jako celku.
Re: Emise
Napsal: čtv říj 11, 2012 3:12 pm
od BobekRob
Ještě se zeptám,možná hloupá otázka.Kia Sorento r.v.2003 2.5CRDI,má filtr pevných částic? A pokud ano co to pro mě znamená,je nutná nějaká údržba ? :?:A co ERG ventil,čistí se po nějakém intervalu ?
Re: Emise
Napsal: čtv říj 11, 2012 3:28 pm
od zdeny65
BobekRob píše:Ještě se zeptám,možná hloupá otázka.Kia Sorento r.v.2003 2.5CRDI,má filtr pevných částic? A pokud ano co to pro mě znamená,je nutná nějaká údržba ? :?:A co ERG ventil,čistí se po nějakém intervalu ?
EGR ventil má,filtr pevných částic pravděpodobně ne.EGR je potřeba čas od času vyčistit od spalin.
Re: Emise
Napsal: čtv říj 11, 2012 3:30 pm
od Jirka N.
Žádný běžný Sorento nemělo filtr pevnejch částic, to jen některý auta z Německa. Normálně je jen kat a ten je dvojitej v případě FL. První je za turbem a druhej velkej na podvozku. Ten jsem při 17 km vyndal a již 74 tkm jezdím bez něj a mám super spotřebu protože nic nebrání výfukovým plynům. Před emisema ho tam dám a pak zase vyndám. Tím mám stále novej kat k dispozici. Tímhle jsem ušetřil stovky litrů nafty během 3,5 roku.