Stránka 1 z 4

Vibrace od rozvodovky

Napsal: pon lis 05, 2012 10:07 am
od mikas004
Ahoj,

řešili jste někdy někdo opravu rozvodovky ?
Při lehkém záběru a nízkých otáčkách (cca 1500-1800), kdy to automat ještě drží a nepodřadí, mi z míst, kde je rozvodovka, vychází velmi silné vibrace - úplně to celým autem hrčí.
Když dám auto na zvedák a chytnu zadní kardan u rozvodovky a zacloumám s ním nahoru a dolů, tak v rozvodovce něco kovově cvaká. Preventivně jsem měnil olej v rozvodovce a nenašel v něm žádné kovové špony. Už jsem se na to ptal i v servisu v Otrokovicích (dělají repase převodovek a rozvodovek na Sorentech) a říkali, že to nevídí dramaticky, že je asi zatuhlé axiální vysouvání kardanu (v křížích jsou na to i maznice) a že to bude jen vymlácené ložisko na vstupu kardanu do rozvodovky.

No nevím, chystám se to rozpůlit sám, protože do Otrokovic to mám moc daleko.
Dělali jse s tím někdy něco ?

PS:
Režim přepínání 4x4 mám "Auto" a "4x4 low". Tedy TOD.
Napadá mě ještě, jestli na to nemá vliv to, že přední kola mám výrazně víc sjeté, než zadní.
Ale to mi příjde jako nesmysl, protože to není trvalá čtyřkolka a přední a zadní nápravy nejsou při běžné jízdě spojeny.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: pon lis 05, 2012 11:00 am
od Jirka N.
Ahoj a s největší pravděpodobností to dělaj ty gumy u kterých se toletuje rozdíl max. 1 mm v profilu. Jinak to zblbne senzory pro spínání pohonu 4x4. Protože máš automatický 4x4 tak to řídí elektronika a spínání dělá elektromagnetická spojka v rozvodovce. Ta pak může dělat ty vibrace protože dostává špatné informace. U starého Sorenta stačí vytáhnout pojistku č.13 a tím se vyřadí řídící jednotka pohonu a pak je jen zadní pohon, pokud je pak klid tak zde byla příčina.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: pon lis 05, 2012 1:29 pm
od mikas004
Děkuji, vyzkouším to s tou pojistkou a uvidíme, jestli to přestane.
Pokud by to bylo jen pneumatikama, bylo to skvělé.
Koupím nový pár a je hotovo. Protože ty zadní jsou jak nové.

A taky jsem zapoměl napsat, že když auto začne vibrovat, tak jakoby se mu nechtělo jet.
Musím pak chvíli více šlapat na plyn.
A občas je venku po dojetí cítit jakoby pálící se brzdové obložení - tak to bude asi spojka 4x4, že ?
Zároveň se mi zdá, že spotřeba je stále mezi 11 a 13 litry na 100km.
To taky nasvědčuje tomu, že se sama od sebe přidává přední náhon.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: pon lis 05, 2012 4:47 pm
od kozejk
hm tak to bude určo spojka, můžeš ještě vyzkoušet shodit kardan a dotáhnout unašeč.
Jinak nemyslím že by řídící jednotka pohonu TOD byla nastavena tak citlivě jak popisuje Jirka, jeden milimetr na gumách těžko pozná, takže bud máš ty přední kola ometený víc než jeden milimetr nebo je vada TOD.

Ono už jen ty sjetý přední kola, neochota jet a vyšší spotřeba nasvědčují že TOD máš trvale sepnutý, než se do něčeho pustíš jak píše Jirka, vyčutni pojistku a uvidíš.

Stejně nepochopím tenhle debilní systém, jeden mezinápravový dif a nemusí řešit tisíc elektronických píčovin.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: pon lis 05, 2012 6:25 pm
od Jirka N.
No není to špatný vynález to elektrický řízení diferáku, myslím že je to rychlejší než Haldex, teda pokud je vše nastavený pro bezvadný používání. Základ jsou naprosto stejný gumy, ten 1 mm je opravdu doporučená tolerance. Proto je dobrý stále přehazovat kola mezi předkem a zadkem. Já to dělám po půl roce při změně obutí. Ta malá tolerance je daná citlivostí systému, kterej musí blezkurychle reagovat a třeba v zimě je to v desetinách vteřiny.
Ten olej v rozvodovce se musí měnit po 60 tkm, a to mám z praxe ověřený. Můj olej byl ještě dobrej, ale nebylo by to na dlouho. Takže zde nešetřit.
Jestli něco smrdělo tak to byla ta spojka která je mazaná tím olejem a bude odepsaná stejně jako ten olej. Po vypuštění jestli bude smrdět spálením tak je to jasný a potvrzený.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: úte lis 06, 2012 6:11 am
od mikas004
Tak jsem včera vytáhl pojistku, byla to skutečně třináctka a s naloženým autem v pěti lidech vyrazil na malý výlet.
Po vibravích jakoby se zem slehla. Bylo jen cítit jak hážou přední kola (nevývahou to ale není). Mám tam zimní a vpředu jsou lamely na obou krajích gumy úplně sjeté a středem je tak 6mm vzorku. Vzadu jsou gumy sjeté rovnoměrně, po krajích jsou možná víc jak o centimetr větší než přední a středem je vzorek asi o 3 až 4 mm hlubší než vpředu.
Mslím si, že ty problémy skutečně způsobovaly pneumatiky. Ten "prase", co to měl předemnou, tomu asi dával pěkně pokouřit někde mino asfalt.
Nechám pojistku venku a ještě budu do pátku pozorovat. Pak, pokud to bude opravdu tak, jak se teď zdá, dám dopořádku pneumatiky.

Při vypouštění oleje z rozvodovky byl olej úplně tmavý a hustý, hnědé barvy.
Nalil jsem tam Dexron III od Fuchsu a ten byl poměrně řídký a jasně fialový.
Bohužel jsem k tomu starému nečichal.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: úte lis 06, 2012 9:59 am
od 111sobul
Ahoj mám podobný problém s vibracemi ale jen v rychlosti nad 130km/h a navíc se mi teď začalo ozývat nepříjemné klepání z pod auta ale to jen když je auto v tahu jakmile sundám nohu z plynu je po klepání ,nezdá se mi že je to z motoru spíš od kardanu nebo tak podobně, poraďte někdo . Díky


KIA Sorento EX
2,5 CRDi automat
r.v. 2005

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: úte lis 06, 2012 5:15 pm
od kozejk
no mluvil jsi o milimetru a najednou jsme u centimetru. Každopádně nech udělat geometrii a nový kola, stejný tip na všechny nápravy

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: čtv lis 08, 2012 6:11 am
od mikas004
kozejk píše:no mluvil jsi o milimetru a najednou jsme u centimetru. Každopádně nech udělat geometrii a nový kola, stejný tip na všechny nápravy
Četl jsi špatně nebo jen něco.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: čtv lis 08, 2012 6:20 am
od mikas004
Tak mám už několik dní odpojenou třináctku pojistku. Auto je teď jen zadokolka a o předku neví.
Každopádně jsem vysledoval to, že když na kluzké mokré cestě z kopce přibrzdím, hned zapíná ABS a předek a zadek se hádá, auto jde i přes asistenci ABS do smyku.
Po vibracích za stejných provozních podmínek ani památka. Zdá se, že na vině jsou opravdu nestejnoměrně sjetá kola. Rozdíl na průměru dělá něco přes centimetr!

Dnes bych měl jet přezout a rozhodl jsem se pro dvě sady pneumatik.
Čistokrevné zimáky Yokohama G071 a po zimě univerzály ContiCrossContact AT, abych mohl sjet i z asfaltu.
Ale to je zas na povídání v jiném vláknu.

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: čtv lis 08, 2012 8:52 am
od ParnosCZ
Ja byl vcera na geosce a trochu se to uklidnilo.
Koukal jsem na predky a ty jsou teda pekne sjety predeslej clovicek co to mel bych ho nakopal to ritky :) pac zadek ma 7mm. a predek jen necele 2 zitra prijdou pneusky

Cooper Discoverer 225/75 R16 104S docela to jsou dobre spalky, pac tady v Jizerkach je docela dost snehu , teda pokud je snih :) tak potom uvidime.
Ma to bejt nejaka EMERICKA guma :mrgreen:

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: čtv lis 08, 2012 11:49 am
od zdeny65
ParnosCZ píše:Ja byl vcera na geosce a trochu se to uklidnilo.
Koukal jsem na predky a ty jsou teda pekne sjety predeslej clovicek co to mel bych ho nakopal to ritky :) pac zadek ma 7mm. a predek jen necele 2 zitra prijdou pneusky

Cooper Discoverer 225/75 R16 104S docela to jsou dobre spalky, pac tady v Jizerkach je docela dost snehu , teda pokud je snih :) tak potom uvidime.
Ma to bejt nejaka EMERICKA guma :mrgreen:
Dobrý budou.Jestli to budou tyhle http://www.sklad-pneu.cz/osobni-pneu/co ... s362761701
Hlavně aby Ti neposlaly celoročky.Sem někde o nich četl,že celoročky jsou o h..u!

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: čtv lis 08, 2012 11:52 am
od ParnosCZ
presne tyhle to budou maj deklarovany, ze jsou to zimaky tak uvidime

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: čtv lis 08, 2012 9:03 pm
od Jirka N.
Tady je info od Kie k pneu na permanentní 4x4
http://cityline.piranho.de/sonstige/kti_reifen.jpg

Re: Vibrace od rozvodovky

Napsal: pát lis 09, 2012 7:27 am
od zdeny65
Jirka N. píše:Tady je info od Kie k pneu na permanentní 4x4
http://cityline.piranho.de/sonstige/kti_reifen.jpg
Krásný info,akorát co z toho,když je to v němčině.Tedy otázka :was is das?