Stránka 1 z 2
zaseknuty plynovy pedal
Napsal: čtv led 03, 2013 12:31 pm
od oravan
Dobry den som tu novy a hladam pomoc na mojom Sorente sa akože zasekne plynovy pedal otačky sa ustalia na takych 1200 a počas jazdy ho trhne strati tah motor ako keby šiel povedzme na volnobeh dokonca vyhodilo mi už kontrolku motora check neviem či je to spravne napisane a diagnostika v servise vraj plynovy pedal po vymene za asi 300€ sa to znova opakuje a myslil že aj spotreba je ina vyšia technikk mi povedal že to skušali dva dni a nič iba prejazdil 20L paliva auto je prvy krat pred TK ma 4 roky najazdene 58 nejake drobne bojim sa do servisu zase to skonči palkou a nič sa nevyrieši dakujem za každu radu joj motor je 2.5 CRDi
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: čtv led 03, 2013 7:20 pm
od kozejk
to vypadá na jedno z posledních vyrobených Sorent. No každopádně tady ti asi moc nepomůžeme, chce to dobrýho diagnostika a vše proměřit, i kabeláž od el. plynu.
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: pát led 04, 2013 4:05 pm
od oravan
ano je to posledne z prvej serie sorento jedna a diagnostika moc im neverim zase povie že je plynovy pedal zly
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: pát led 04, 2013 9:00 pm
od Jirka N.
Bohužel taky neporadím, mám sejného Soriho, vyrobený 15 dní ( 15.10. 2008) před ukončením výroby FL verze a zatím při necelých 80 tisících km nemám žádný problém.
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: pát led 04, 2013 10:23 pm
od orangi
Odporučím len vymeniť komplet pedál.
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 12:58 am
od oravan
pedal vymeneny a robi to stale
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 8:46 am
od kozejk
projít kabeláž, na osciloskopu projít samotnou křivku pedálu ikdyž je měněný. Kontrola paliv čerpadla, vstřiků a filtru.
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 10:28 am
od zdeny65
oravan píše:Dobry den som tu novy a hladam pomoc na mojom Sorente sa akože zasekne plynovy pedal otačky sa ustalia na takych 1200 a počas jazdy ho trhne strati tah motor ako keby šiel povedzme na volnobeh dokonca vyhodilo mi už kontrolku motora check neviem či je to spravne napisane a diagnostika v servise vraj plynovy pedal po vymene za asi 300€ sa to znova opakuje a myslil že aj spotreba je ina vyšia technikk mi povedal že to skušali dva dni a nič iba prejazdil 20L paliva auto je prvy krat pred TK ma 4 roky najazdene 58 nejake drobne bojim sa do servisu zase to skonči palkou a nič sa nevyrieši dakujem za každu radu joj motor je 2.5 CRDi
Alespoň bys mohl udělat občas tečku mezi větama
Laicky se pokusím vysvětlit.
Chce to se podívat,jestli jde od pedálu lanko,nebo je na pedálu snímač.Jestli je lanko,tak zjistit,jestli nedrhne a chod pedálu je volný a tu součást co ovládá lanko na konci,jestli se neseká.
V případě,že je snímač na pedálu a jak píšeš je daný nový,tak to chce postupovat u motoru.Tam je další snímač,ten může být vadný.
Další co může být jako závada je zanesený EGR ventil.Ten demontovat a vyčistit.
Pak to může být turbo.Jestli má variabilní nastavení,tak se může sekat.
Ta kontrolka CHECK může svítit nejen kvůli poruše pedálu,ale i z důvodu poruchy v sacím traktu.K tomu se pojí jak EGR,tak i turbo a jestli to má filtr pevných částic,tak i ten.
Takže tedy nejdřív zkus vyčistit EGR ventil.Před odpojením konektoru odpoj akumulátor.Protože po znovupřipojení by to zase házelo chybu.
Když závada nebude,tak hurá!Jestli ano,tak nezbyde než shodit turbo a taktéž ho vyčistit.
To jsou operace bez investic.
Pak ještě vyčistit filtr pevnejch částic-jestli je,jestli tam máš lambda sondu,tak taky očistit od spalin,proměřit a nebo vyměnit.
Pak bych viděl ještě alternativu váha vzduchu.Ta má nouzový program a taky může dělat neplechu.Ta se taky dá vyčistit-je na to speciální sprey.
To jsou závady,který by tak souvisely s elektronikou a "fiktivním"sekáním pedálu.
Jestli tomu nerozumíš,tak stačí nějakej kámoš,kterej motorům rozumí a pomůže ti ty součásti jak najít,tak i demontovat.
Nerad bych aby mě tady kolegové kamenovali třeba za to lanko.Různí výrobci to dělají různě a systémů přenosu polohy pedálu je víc.
Tak snad ti to alespoň trochu pomůže.
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 10:50 am
od oravan
Ďakujem skusim to ako si popisal
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 11:56 am
od kozejk
to co doporučuje Zdeny sám těžko uděláš, akorát tak víc zkurvíš než opravíš. Demontovat turbo a čistit jej je blbost, nic na něm nevyčistíš, lambdu také nečistit a váhu vzduchu také ne. Tyto komponenty bud jsou v prdeli nebo fungují, nic mezi tím není, nebo je ale chvilkově a očekávej že se ti to po pár kilometrech vrátí.
Máš najeto 58 tisíc, zakarbonovaná lambda, nebo turbo značí závadu vstřikování, taktéž zanesený EGR,ale to je opravdu malá pravděpodobnost, spíš nefunkční nebo něco zarezlého, protože to auto moc nejezdilo.
Nezapomeň jak mile něco rozebereš musíš to dát dohromady, tj nová těsnění a podobně. Mě to připadá jako by ti podle popisu auto padalo do nouzáku, výše jmenovaný věci jsou u sorenta poměrně spolehlivé, osobně bych se zaměřil na vstřikovací soustavu a možná ten EGR.Ale než s autem experimentovat doporučuji zajet do servisu, do protokolu popiš přesně závadu, pokud ti vymění nějaký komponenty a závada se opakuje tak opravu reklamuj.
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 12:26 pm
od oravan
vieš v servise som to reklamoval a po dvoch dnoch mi ho vratili že tu poruchu neobjavili nič sa nestalo a mne večer ked som šiel na nakup už to šklblo len bolo pred sviatkami ono tych penazi zas tak neni a teraz budem chodit do servisu a oni budu pomalinky vymienat cely motor po častiach a ja budem cvakat a cvakat
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 12:53 pm
od kozejk
v tom případě si nech vrátit starý plynový pedál a vrátit peníze, protože jeho výměna nevedla k opravě vozidla. Na opravu máš podle zákona půl roku záruku a to i na vyměněný díly, takže bud ti vrátí peníze nebo trvej na tom aby ti ten plyn znova vyměnily.
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 1:27 pm
od oravan
no to ano važne neviem čo spravim myslim že je to nejaka maličkost len čo
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 1:44 pm
od Jirka N.
Třeba kdy byl měněnej naftovej filtr? Na jakou naftu jezdíš? To protože může bejt i přicpanej filtr v nádrži a ten pak pustí tolik nafty kolik může a podle toho motor se zachová. Dále je to manuál nebo automat, vždy je jiná řídící jednotka motoru. Prostě těch možností je hodně, ale ten pedál při tak málo najetých km se mi nezdá. Jinak tam měli měnit jen snímač a ne celý pedál, to jen naokraj. Doporučoval bych změnit servis, tím se někdy vyřeší neřešitelné.
Re: zaseknuty plynovy pedal
Napsal: sob led 05, 2013 2:05 pm
od oravan
skušal som to aj z naftou zaujimave že to začalo robit po vymene filtrou po garantovanej prehiadke ale potom zo mizlo a bol pokoj rok len teraz sa to ubjavilo až do toho stavu kedy rozsvieti tu žiarovku ano je to prevodovka manualna a chodim do značkoveho u nas v Martine je značkovy servis