Stránka 1 z 1
KIA SORENTO porucha automatu
Napsal: ned dub 14, 2013 12:16 pm
od green02
Zdravim sorenťakov,mam kiu sorento 2.5CRDi 103kW s automatickou prevodovkou a mam tento problem : prevodovka za studena neradí dobre aj šmýka,takisto aj spiatočka pri cuvani do strmšieho kopca šmyka(motor vo vysokych otackach a zaber ziadny).Po zohriati prevodovka dopredu radi dobre,minuly tyzden vymena oleja v nej..neviete co to moze byt ? diky za rady
Re: KIA SORENTO porucha automatu
Napsal: ned dub 14, 2013 4:43 pm
od kozejk
špatný olej a nebo je po ni. Co fitr, dělal jsi? Znám mnoho případů kdy převodovka po výměně oleje začla blbnout.
Re: KIA SORENTO porucha automatu
Napsal: ned dub 14, 2013 5:15 pm
od green02
dakujem za odpoved ale teraz sme si vsimli, ze v prevodovke je zase malo oleja,ako vtedy pred vymenou,moze to robit nedostatok oleja ? a este ma napada ze v "servise vraveli" ze tento typ prevodoviek nema filter,je to tak ? je to 12/2004 2.5CRDi 103Kw.mnohokrat dakujem za rady
Re: KIA SORENTO porucha automatu
Napsal: ned dub 14, 2013 8:08 pm
od kozejk
díval jsem se do manuálu a převodovka AISIN olejový filtr má. Je potřeba zjistit jaký automat máš. Jinak bych se hodně divil kdyby se někde používal automat bez olejového filtru, automat je hooodně náchylný na čistotu oleje.
Jinak samozřejmě hladina oleje má velký vliv na funkci, nejlepší je aby olej byl něco málo nad půlku, každopádně přelitá převodovka je taky špatně.
Nechápu jak ti to servis měnil, většinou se vypouští i olej z měniče, pak se naplní převodovka a měří se za chodu, po projetí všech módů co převodovka nabízí.
Re: KIA SORENTO porucha automatu
Napsal: ned dub 14, 2013 8:38 pm
od viita
Kozejk to napsal správně, filtr Aisin má, je to vpodstatě drátěné síto.Pokud olej vyměníš, tak jak se má- tedy přes bypass a včetně proplachu speciální přísadou- všech částí, tedy i vedení a chladiče, není nutno jej měnit.Olej musí mít červenou ač červenohnědou barvu a co je důležité po promnutí mezi prsty nesmí být cítit spáleninou,Hladina musí být správná- měření hladiny viz manuál, při nízké hladině hrozí poškození lamel a to poměrně okamžitě, při vysoké odejdou gufera.Nech vyměnit olej tak jak se má, tedy všech 11 litrů , nejlépe v servise, kde dělají jen automaty, ne u KIe, tam to neznají.a pokud to bude v háji , tak sežeň jinou, dá se tak do 20 tis. Kč, opravovat asi nemá cenu.
Re: KIA SORENTO porucha automatu
Napsal: pon dub 15, 2013 8:29 pm
od David-Petr
Dám ti radu pozorně čti- zajdi do toho servisu kde měnili ten olej a zavolej si toho maníka co to dělal a naser mu na ruce a týden nepouštěj k vodě.
Re: KIA SORENTO porucha automatu
Napsal: úte dub 16, 2013 9:05 pm
od green02
no dneska som to bol v servise reklamovat,povedali mi ze prevodovku ovzdusnili a auto som potom bol skusat vo vsetkych moznych rezimoch,aj v terene 4x4 a slape v pohode,radi pekne a nesmyka...je to realne aby sa ovydusnovala prevodovka ? a k tomu meraniu : mam v tom trocha chaos,pretože olej dost splyva s farbou mierky,a po vytiahnuti tam je len slabucky film samozrejme az do 3/4 stupnice...neviem ci to je normalne alebo co,akokeby tam ten olej ani nebol..inak olej ma peknu farbu,vobec nesmrdi po spalenine...diky za rady
Re: KIA SORENTO porucha automatu
Napsal: ned kvě 19, 2013 7:47 am
od green02
tak zahada vyriesena chladic oleja som vyplachol pripravkom trans flush a prevodovka ide ako treba ,pekne radi hned odspodu a nesmyka,a od servisu som dostal info ze olejovy filter -sitko- staci tiez riadne preplachnut