Stránka 1 z 2

Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: úte črc 02, 2013 7:48 pm
od BobekRob
Mám Sorento od loňského května,zatím jen samá chvála.Loni v říjnu jsem jel na STK,tam mi zjistili,že mám nadměrnou kouřivost.Tak mě vyhodili a doporučili auto pořádně projet a protočit Turbo.Druhý den STK OK.Od té doby do teď OK.
Dnes se mi stalo,že jsem přejel kulaťák a když jsem chtěl přidat plyn,tak nic,plyn až na podlaze otáčky víc jak na 2000 ot/min nevylezly a za mnou kouř - černý.Zastavil jsem a zkoušel plyn až na podlahu víc jak 2000 ot/min jsem tam nedostal.Po 3minutách jsem znovu nastartoval oroštoval a už to šlo až na doraz 4500 ot /min a za mnou kouř -černý. A auto se mi zdálo živější než před tím než se to stalo.
Otázka - co se stalo,můžu očekávat,že něco odejde ?
Moc toho za rok nenajezdím ( do 10tis/km za rok ) má to vliv na životnost turba ? Při jakých otáčkách trápit Turbo ? Jak často protočit Turbo na doraz aby vylétaly usazeniny atd ?
Je to můj první diesel po předchozích čtyřech benzínech.Proto uvítám jakékoli rady.Budu rád za vaše zkušenosti.

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: úte črc 02, 2013 9:33 pm
od pako
Ahoj ten pedál zůstal gumovej? já mám něco podobného když je teplo viz "ztráta výkonu" dneska jsem s tím byl v servisu a zjistili malý tlak paliva prej nějaké čidlo na čerpadle. Tak jsem zvědav až ho vymění jak to pojede.

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: stř črc 03, 2013 7:17 am
od zdeny65
BobekRob píše:Mám Sorento od loňského května,zatím jen samá chvála.Loni v říjnu jsem jel na STK,tam mi zjistili,že mám nadměrnou kouřivost.Tak mě vyhodili a doporučili auto pořádně projet a protočit Turbo.Druhý den STK OK.Od té doby do teď OK.
Dnes se mi stalo,že jsem přejel kulaťák a když jsem chtěl přidat plyn,tak nic,plyn až na podlaze otáčky víc jak na 2000 ot/min nevylezly a za mnou kouř - černý.Zastavil jsem a zkoušel plyn až na podlahu víc jak 2000 ot/min jsem tam nedostal.Po 3minutách jsem znovu nastartoval oroštoval a už to šlo až na doraz 4500 ot /min a za mnou kouř -černý. A auto se mi zdálo živější než před tím než se to stalo.
Otázka - co se stalo,můžu očekávat,že něco odejde ?
Moc toho za rok nenajezdím ( do 10tis/km za rok ) má to vliv na životnost turba ? Při jakých otáčkách trápit Turbo ? Jak často protočit Turbo na doraz aby vylétaly usazeniny atd ?
Je to můj první diesel po předchozích čtyřech benzínech.Proto uvítám jakékoli rady.Budu rád za vaše zkušenosti.
černej kouř znamená to,že turbo pouští olej do spalovacího prostoru.Znamená to,že je už před smrtí.Dávej hlavně pozor na jedno!Jestli se začne spalovat olej,tak motor nezastavíš klíčkem!!!!Jedině tak,že budeš brzdit pětku tak,že to zdechne.Jinak přetočíš motor.To co ti řekli je kravina!Motor se pěkně prožene kvůli tomu,aby jsi vypálil katalyzátor.Turbo se točí pořád,někdy pomalu a někdy rychle.No a na závěr,až budeš mít nový turbo,tak důsledně dbej na to,že nikdy po nastartování studenýho motoru nesmíš vyjet a ani přidávat plyn!.I když je teplej motor,tak ho nechat chvilku běžet na volnoběh a po dojezdu turbo nechat zase dochladit na volnoběh.

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: stř črc 03, 2013 2:40 pm
od BobekRob
zdeny65 píše:
BobekRob píše:Mám Sorento od loňského května,zatím jen samá chvála.Loni v říjnu jsem jel na STK,tam mi zjistili,že mám nadměrnou kouřivost.Tak mě vyhodili a doporučili auto pořádně projet a protočit Turbo.Druhý den STK OK.Od té doby do teď OK.
Dnes se mi stalo,že jsem přejel kulaťák a když jsem chtěl přidat plyn,tak nic,plyn až na podlaze otáčky víc jak na 2000 ot/min nevylezly a za mnou kouř - černý.Zastavil jsem a zkoušel plyn až na podlahu víc jak 2000 ot/min jsem tam nedostal.Po 3minutách jsem znovu nastartoval oroštoval a už to šlo až na doraz 4500 ot /min a za mnou kouř -černý. A auto se mi zdálo živější než před tím než se to stalo.
Otázka - co se stalo,můžu očekávat,že něco odejde ?
Moc toho za rok nenajezdím ( do 10tis/km za rok ) má to vliv na životnost turba ? Při jakých otáčkách trápit Turbo ? Jak často protočit Turbo na doraz aby vylétaly usazeniny atd ?
Je to můj první diesel po předchozích čtyřech benzínech.Proto uvítám jakékoli rady.Budu rád za vaše zkušenosti.
černej kouř znamená to,že turbo pouští olej do spalovacího prostoru.Znamená to,že je už před smrtí.Dávej hlavně pozor na jedno!Jestli se začne spalovat olej,tak motor nezastavíš klíčkem!!!!Jedině tak,že budeš brzdit pětku tak,že to zdechne.Jinak přetočíš motor.To co ti řekli je kravina!Motor se pěkně prožene kvůli tomu,aby jsi vypálil katalyzátor.Turbo se točí pořád,někdy pomalu a někdy rychle.No a na závěr,až budeš mít nový turbo,tak důsledně dbej na to,že nikdy po nastartování studenýho motoru nesmíš vyjet a ani přidávat plyn!.I když je teplej motor,tak ho nechat chvilku běžet na volnoběh a po dojezdu turbo nechat zase dochladit na volnoběh.
Černý kouř mi z toho jde od samého začátku co mám sorento - něco přes rok.A turbo šlape pořád.Samozřejmě jen když to nějakej čas lechtám a pak to proženu,tak potom z toho lítá černý kouř a to je prý OK.Navíc dnes auto jelo jak před tím nejelo.Myslím v dobrým slova smyslu,jede perfektně.
A pokud by šel olej do spalovacího prostoru,jak píšeš tak by to dýmilo ne ? A mělo by to šedivou až namodralou barvu dýmu a ne černé saze ?

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: stř črc 03, 2013 11:09 pm
od Dragoun33
cernej kour neznamena ze musis met hned spatny turbo,me to tedka taky hulilo jak prase a slabl vykon a byla to jen praskla hadice od sani.vcera opraveno a vse ok.tak zkus nejprve prekontrolovat vsechny hadice od turba,sani atd.jo a pokud ti jde olej do spalovaciho prostoru tak je kour namodralej.a kazdej naftak ti zakouri kdyz mu slapnes az na podlahu.

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: čtv črc 04, 2013 7:12 am
od zdeny65
Dragoun33 píše:cernej kour neznamena ze musis met hned spatny turbo,me to tedka taky hulilo jak prase a slabl vykon a byla to jen praskla hadice od sani.vcera opraveno a vse ok.tak zkus nejprve prekontrolovat vsechny hadice od turba,sani atd.jo a pokud ti jde olej do spalovaciho prostoru tak je kour namodralej.a kazdej naftak ti zakouri kdyz mu slapnes az na podlahu.
Pánové,příčin je vždycky několik a to že lítá černej kouř není zrovna normální.Když to člověk vokouří,tak něco vždycky vylítne,ale aby to hulilo skoro pořád je signál,že něco není v pořádku.

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: stř črc 10, 2013 4:57 am
od BobekRob
Tak to prý možná vypadá na váhu vzduchu.Ví někdo kolik se to cca pohybuje ? Auto zatím jezdí jak má.

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: stř črc 10, 2013 6:25 am
od zdeny65
BobekRob píše:Tak to prý možná vypadá na váhu vzduchu.Ví někdo kolik se to cca pohybuje ? Auto zatím jezdí jak má.
podívej se na keláče a pak na jiný prodejce,nebo si jen zadej váha vzduchu do vyhledávače http://www.zbozi.cz/?q=v%C3%A1ha%20vzdu ... ento%202.5

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: pon črc 15, 2013 2:58 pm
od lubodano6@gmail.com
Ahojte sorentaci. ja som musel menit turbo za nove lebo uz sa nedalo ani zrepasovat. a zistil mi to mechanik tak ze zhodil saciu hadicu od filtra k turbu a na hriadelke turbiny bola vôla radialna a dost velka.Takze ziadny vykon dymilo ako svina ,strata oleja,spotreba tak isto neunosna.Ale môze byt aj deravi intercooler ako mi pisal jeden sorentak no tak ci tak tych zavad moze byt viac.

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: úte črc 16, 2013 2:03 pm
od zdeny65
lubodano6@gmail.com píše:Ahojte sorentaci. ja som musel menit turbo za nove lebo uz sa nedalo ani zrepasovat. a zistil mi to mechanik tak ze zhodil saciu hadicu od filtra k turbu a na hriadelke turbiny bola vôla radialna a dost velka.Takze ziadny vykon dymilo ako svina ,strata oleja,spotreba tak isto neunosna.Ale môze byt aj deravi intercooler ako mi pisal jeden sorentak no tak ci tak tych zavad moze byt viac.
Asi tak,jak píšeš.Nejdřív je potřeba projít hadice,spoje a pak řešit.Jen tak bez ničeho se nedá dělat nic..
No a proč si nekoupil jen střeva.Já to tak dělal a v pohodě.Proč kupovat celej krám,když se vymění jen střed a seš v klidu..

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: stř srp 07, 2013 1:39 pm
od BobekRob
Tak dnes mi to udělalo znovu,asi po cca 10ti minutách vše OK.Jel jsem hned do servisu a tam mi řekli,že je to váhou vzduchu,proto to i hulí.

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: ned pro 29, 2013 11:58 am
od ParnosCZ
Zdarec tak ja prave stojim doma pred barakem tesne pred vanocema mi umrelo turbo.
Tesne pred umrenim piskot a tak jsem stah sani a odzkousel vule na hridelce a vakl 1 cm od te doby nejezdim repas turba cca 9 tic. + oleje a vse okolo a vanoce jsou razem hezci drazsi a spokojenejsi :) no co delat pockam, az budou penizky a potom to dam leciteli.
Snad do zacatku pristihi roku :)

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: ned pro 29, 2013 11:38 pm
od Jirka N.
Já pro zachování životnosti turba vykodil kat a nyní po 100 Tkm bez něho jsem dodělal měření tlaku oleje přímo na turbu. Takhle to maže na volnoběh a motor měl cca 22 stupńů.
Obrázek

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: ned led 05, 2014 9:53 am
od ParnosCZ
ParnosCZ píše:Zdarec tak ja prave stojim doma pred barakem tesne pred vanocema mi umrelo turbo.
Tesne pred umrenim piskot a tak jsem stah sani a odzkousel vule na hridelce a vakl 1 cm od te doby nejezdim repas turba cca 9 tic. + oleje a vse okolo a vanoce jsou razem hezci drazsi a spokojenejsi :) no co delat pockam, az budou penizky a potom to dam leciteli.
Snad do zacatku pristihi roku :)

Lidicky nevite, kdo a kde dela dobry repase turba dekuji.

Pac ja sam nevim nikdy co jsem mel ruzny kary jsem to nepotreboval.

Re: Jak zacházet s TURBEM ?

Napsal: ned led 05, 2014 1:20 pm
od zdeny65
ParnosCZ píše:
ParnosCZ píše:Zdarec tak ja prave stojim doma pred barakem tesne pred vanocema mi umrelo turbo.
Tesne pred umrenim piskot a tak jsem stah sani a odzkousel vule na hridelce a vakl 1 cm od te doby nejezdim repas turba cca 9 tic. + oleje a vse okolo a vanoce jsou razem hezci drazsi a spokojenejsi :) no co delat pockam, az budou penizky a potom to dam leciteli.


Snad do zacatku pristihi roku :)

Lidicky nevite, kdo a kde dela dobry repase turba dekuji.

Pac ja sam nevim nikdy co jsem mel ruzny kary jsem to nepotreboval.
Kontaktuj. Viktora .