Únik chladící kapaliny POZOR!!!!
Napsal: ned zář 08, 2013 6:35 am
Zdarec všem.
Tak po nějaký době,jsem se rozhodl,že zjistím,proč se ztrácí chladící kapalina.No něco ubejvalo horním propojením nádobka a chladič (tenká hadička).Tam je měděný propojení,který je našroubovaný v chladiči.Bylo jak povolený,tak na chladiči částečně polámaný plast.To jsem vyřešil akorát supertmelem typu plastelína.Jinak je to na koupi chladiče
No a druhý,doslova šok čekal schovanej za motorem.Konkrétně na připojení nádobka a propojení na topení.Je to napojení T-kusem.Ten je z plastu a řekl bych,že vyschlý kravský lejno by vydrželo víc.Právě na tomhle "uzlu"jsem zjistil průsak kapaliny.Tak si říkám sundám hadice a uvidím...Prdlajs,jen sem se toho dotknul,abych sundal spony,tak se to rozlomilo na kusy.Podotýkám dotknul!Takže na jednu stranu rád,že se to neulomilo úplně někde na silnici a zase nasranej,že to ti sráči pěkně vojebali.Co by se stalo,kdyby to upadlo je jasný každýmu.
Tak a začalo dilema čím to nahradit?Takže po chvilce spása!S úspěchem lze použít měděnou odbočku na připojení plynu průměr 15mm,řečeno Téčko.Přez vrch má rovných 18 mm,což odpovídá průměru v hadicích.Tím,že je tato odbočka na plyn,je snad předurčená k týhle opravě.Jelikož se plynový spoje lisujou,má ta odbočka prolisy na těsnění,což dokonale simuluje rozšíření proti posunu hadic ve spoji.Ten prolis má větší průměr,tak je potřeba ho změnšit na 21,3-5 mm cca.Pěkně začistit dokulata,aby nebyly ostrý hrany a hotovka.Z odbočky nezapomeňte vyndat těsnící kroužky!
No pro efekt,aby mi nečuměla měď stříknuto na černo.Jo a na spoj,který vede od nádobky je potřeba použít šroubovací sponu.Ta pružinová se tam nevejde!
Pak už jen smontit,zalejt kapalinu a bejt v klidu s tím,že si šikmovoký mysleli,jak nás vochčijou a maj smůlu.
Takže vřele doporučuju všem,který dolejvají kapalinu častěji,než je obvykle,zkontolovat jestli na tom spojení nemají vlhko od kapaliny.Hlavně to ani nezkoušejte,jak to drží!!!Jinak vás čeká tahle pidi oprava.
Tak zdar při odstranění týhle závady!!!
Tak po nějaký době,jsem se rozhodl,že zjistím,proč se ztrácí chladící kapalina.No něco ubejvalo horním propojením nádobka a chladič (tenká hadička).Tam je měděný propojení,který je našroubovaný v chladiči.Bylo jak povolený,tak na chladiči částečně polámaný plast.To jsem vyřešil akorát supertmelem typu plastelína.Jinak je to na koupi chladiče
No a druhý,doslova šok čekal schovanej za motorem.Konkrétně na připojení nádobka a propojení na topení.Je to napojení T-kusem.Ten je z plastu a řekl bych,že vyschlý kravský lejno by vydrželo víc.Právě na tomhle "uzlu"jsem zjistil průsak kapaliny.Tak si říkám sundám hadice a uvidím...Prdlajs,jen sem se toho dotknul,abych sundal spony,tak se to rozlomilo na kusy.Podotýkám dotknul!Takže na jednu stranu rád,že se to neulomilo úplně někde na silnici a zase nasranej,že to ti sráči pěkně vojebali.Co by se stalo,kdyby to upadlo je jasný každýmu.
Tak a začalo dilema čím to nahradit?Takže po chvilce spása!S úspěchem lze použít měděnou odbočku na připojení plynu průměr 15mm,řečeno Téčko.Přez vrch má rovných 18 mm,což odpovídá průměru v hadicích.Tím,že je tato odbočka na plyn,je snad předurčená k týhle opravě.Jelikož se plynový spoje lisujou,má ta odbočka prolisy na těsnění,což dokonale simuluje rozšíření proti posunu hadic ve spoji.Ten prolis má větší průměr,tak je potřeba ho změnšit na 21,3-5 mm cca.Pěkně začistit dokulata,aby nebyly ostrý hrany a hotovka.Z odbočky nezapomeňte vyndat těsnící kroužky!
No pro efekt,aby mi nečuměla měď stříknuto na černo.Jo a na spoj,který vede od nádobky je potřeba použít šroubovací sponu.Ta pružinová se tam nevejde!
Pak už jen smontit,zalejt kapalinu a bejt v klidu s tím,že si šikmovoký mysleli,jak nás vochčijou a maj smůlu.
Takže vřele doporučuju všem,který dolejvají kapalinu častěji,než je obvykle,zkontolovat jestli na tom spojení nemají vlhko od kapaliny.Hlavně to ani nezkoušejte,jak to drží!!!Jinak vás čeká tahle pidi oprava.
Tak zdar při odstranění týhle závady!!!