Stránka 1 z 1
Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: stř zář 18, 2013 10:25 pm
od mikas004
Ahoj sorenťáci,
jelikož nemám možnost srovnání s jiným Sorentem, chci se vás zeptat na jízdní vlastnosti vašich aut na běžné komunikaci s běžnými drobnými nerovnostmi jako je popraskaný asfalt nebo nějaké jiné rýhy v cestě a zalepené díry.
Mé auto je na takových cestách dost neklidné a musím neustále korigovat přímý směr jízdy volantem.
Taky je po geometrii a neustále malinko táhne doprava. Když pustím volant, natočí se malinko doprava a auto jede taky doprava. Když dám volant zpět do středové polohy, auto jede rovně, ale cítím jak mě volant lehce táhne doprava.
Dělá to taky někomu, nebo případně co zkontrolovat ? Co může být příčinou ?
PS: Kola jsou v pořádku, pneu relativně nové a po přehazování kol mezi sebou je situace stejná. Tudíž v kolech to není.
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: čtv zář 19, 2013 6:25 am
od zdeny65
mikas004 píše:Ahoj sorenťáci,
jelikož nemám možnost srovnání s jiným Sorentem, chci se vás zeptat na jízdní vlastnosti vašich aut na běžné komunikaci s běžnými drobnými nerovnostmi jako je popraskaný asfalt nebo nějaké jiné rýhy v cestě a zalepené díry.
Mé auto je na takových cestách dost neklidné a musím neustále korigovat přímý směr jízdy volantem.
Taky je po geometrii a neustále malinko táhne doprava. Když pustím volant, natočí se malinko doprava a auto jede taky doprava. Když dám volant zpět do středové polohy, auto jede rovně, ale cítím jak mě volant lehce táhne doprava.
Dělá to taky někomu, nebo případně co zkontrolovat ? Co může být příčinou ?
PS: Kola jsou v pořádku, pneu relativně nové a po přehazování kol mezi sebou je situace stejná. Tudíž v kolech to není.
Tak buďto ten co dělal geometrii to nezvládl a nebo máš vyběhanej nějakej kulák.V tom případě,kde Ti dělali geometrii to měli oznámit.To co popisuješ není žádná nerovnost a není potřeba nic korigovat,byť minimálně.
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: čtv zář 19, 2013 8:49 am
od mikas004
Taky si myslím, že auto by i po rozpraskané cestě mělo rovně bez nutností sahat na volant. V jiných autech, co jsem měl, to tak bylo, ale Sorento mám necelý rok a příjde mi fakt neklidné. Rozhodně to není tak, jak zde mnoho lidí popisuje : "... ani po dlouhé jízdě nejsem unavený".
Já jsem unavený i po hodině jízdy, protože musím auto neustále přemlouvat, aby se drželo v pruhu.
Nechám prověřit všechny čepy u nás na STK (chtějí za to 50,-Kč) a geometrii zkusím reklamovat.
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: sob zář 21, 2013 7:21 am
od zdeny65
mikas004 píše:Taky si myslím, že auto by i po rozpraskané cestě mělo rovně bez nutností sahat na volant. V jiných autech, co jsem měl, to tak bylo, ale Sorento mám necelý rok a příjde mi fakt neklidné. Rozhodně to není tak, jak zde mnoho lidí popisuje : "... ani po dlouhé jízdě nejsem unavený".
Já jsem unavený i po hodině jízdy, praotože musím auto neustále přemlouvat, aby se drželo v pruhu.
Nechám prověřit všechny čepy u nás na STK (chtějí za to 50,-Kč) a geometrii zkusím reklamovat.
Ještě zkontroluj tlaky ve studených pneu.Nekontroluj to až u pumpy.To je akorát na prd.
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: pon říj 21, 2013 12:57 pm
od mikas004
Tak vyřešeno.
Špatně udělaná geometrie. Pravé kolo bylo příliš sbíhavé a auto nevědělo, kam má vlastně jet.
Teď napraveno a auto je zase klidné jak dřív.
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: pát říj 25, 2013 5:39 pm
od zdeny65
mikas004 píše:Tak vyřešeno.
Špatně udělaná geometrie. Pravé kolo bylo příliš sbíhavé a auto nevědělo, kam má vlastně jet.
Teď napraveno a auto je zase klidné jak dřív.
No tak hurá:-)
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: ned říj 27, 2013 8:54 pm
od mikas004
Ale stejně je to tvrdá koza.
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: pon říj 28, 2013 9:03 pm
od ctiteljan
Gumy by měly bejt foukaný až zahřáý kvůli změně tlaku (teplem se zvětšuje), JC verze je ještě tvrdší i když po naložení pěkně změkne
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: úte říj 29, 2013 10:02 am
od mikas004
ctiteljan píše:Gumy by měly bejt foukaný až zahřáý kvůli změně tlaku (teplem se zvětšuje), JC verze je ještě tvrdší i když po naložení pěkně změkne
2,4 nebo 2,5 baru nejhraje asi zásadní roli,
ale co se tvrdosti týče, tak lituji ty, kteří musí sedět vzadu
Mám nové tlumiče a i když už si sedly a změkly, tak příčné nerovnosti nebo nějaké zvlnění cesty davají cestujícím vzadu pěkně po prdeli
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: úte říj 29, 2013 10:40 am
od Jirka N.
Rámové terénní auto nebude nikdy limuzína a s tím se musí počítat. Já si pomohl změnou pružin a tlumičů a rozchodu kol. Ale D1 stejně je děsná a Sori ji nemusí.
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: stř říj 30, 2013 7:40 am
od mikas004
Na D1 by se měly vyrábět speciály
V česku by šly na dračku
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: stř říj 30, 2013 11:53 am
od zdeny65
ctiteljan píše:Gumy by měly bejt foukaný až zahřáý kvůli změně tlaku (teplem se zvětšuje), JC verze je ještě tvrdší i když po naložení pěkně změkne
To si děláš prdel,žejo??
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: čtv říj 31, 2013 12:47 am
od ctiteljan
základy fyziky cca 7třída na základce ono 2,4 -2,5 není problém jsou borci kteří dávaj i 3 a na rozpáleným parkovišti už slušná časovaná bomba
Re: Neklidné řízení na drobných nerovnostech
Napsal: čtv říj 31, 2013 7:58 am
od zdeny65
ctiteljan píše:základy fyziky cca 7třída na základce ono 2,4 -2,5 není problém jsou borci kteří dávaj i 3 a na rozpáleným parkovišti už slušná časovaná bomba
Základy fyziky dobře znám.Akorát v tomhle případě se vždy tlak v pneumatikách měří zásadně na studených.To je první ročník oboru automechanik.