Nová KIA Carens
Napsal: úte lis 12, 2013 7:51 am
Po přebíhání mezi korejskými stájemi Daewoo, Hyundai jsem nakonec zvolil KIU. Chevrolet Orlando se mi po počátečním nadšení přestalo líbit a začalo na mě působit velmi nevyváženým krabicoidním dojmem. Hyundai adekvátní odpověď na Carens nemá, ostatní (Grand Scenic, C4 Grand Picasso, Peugeot 5008, Touran, Zafiru atd.) jsem zavrhnul z různých jiných důvodů a vyhrála nová technika, záruka a výbava KII. Můj dosavadní třívalcový Hyundai Matrix na mě v dízlu moc dojem neudělal, tak jsem rád ušetřil 50-60 tisíc a zvolil základní benzin 1,6 GDi a raději si připlatil za výbavu.
Musím říct, že motor není zdaleka takové zklamání jak jsem předpokládal, při plynulé jízdě jde město, okrsky i dálnice jezdit se zařazenou šestkou. Pouze v případě potřeby nějaké větší akcelerace je potřeba rapidně podřadit, do kopce i za 3. Zatím mám auto tedy tři týdny, mám s ním asi 1300 km a dva dospělí + dvě děti nedělají jízdě slabšímu motoru žádný zásadní problém. I při syrovém motoru se na okrskách držím kolem 6,5 litru a ani na dálnici a ve městě jsem průměrnou spotřebu neměl (dle PP tedy) moc přes 8 litrů. Určitě nevýhoda 1,6 ky GDi bude v malém kroutivém momentu (hlavně vůči dízlu), ale pro standartní jízdu kdekoliv zatím problém nevidím a mimo rozjíždění z křižovatek řadím minimálně.
Dalších praktických zkušeností mám úměrně té chvíli a kilometrům co auto vlastním, troufám si tvrdit, že hlavně ve výbavě Exclusive se jedná oproti čemukoliv co jsem jako obyčejný člověk doteď poznal, jiný svět Nemám pocit ani levných materiálů ani nějakých jiných zásadních "nekvalit" provedení dříve vytýkaných korejským autům. Interiér je velmi povedený, exteriér už by koncernář jistě tak neocenil (viditelné body ve svárech, ne úplně přesné mezery mezy díly atd.......nicméně z toho co jsem viděl na Autosalonu letos, snad vyjma škodovky, je to standard.) Zatím si nemůžu na nic stěžovat, nikde nic nemlátí (jako u dřívějších korejců už od výroby), svezení je krása. Nevím jak moc je to pro koho důležité, ale Exclusive výbava má mimo barevného dotykového displeje proti nižším výbavám pravděpodobně i celé audio jiné (měl jsem půjčenou i Comfort Plus). Ne že by to audio v Comfort plus hrálo špatně, bohužel nemá Loudness a tak i přes třípásmové korekce není v nízké hlasitosti moc o co stát. U Exclusivu si za prvé myslím, že je osazený někde pod palubkou subwoofer a auto hraje jako koncertní síň, vážně paráda
Pokud bude zájem, rád se podělím o svoje zkušenosti z provozu s tímto novým krasavcem a uvítám i zkušenosti jiných majitelů :thu:
Musím říct, že motor není zdaleka takové zklamání jak jsem předpokládal, při plynulé jízdě jde město, okrsky i dálnice jezdit se zařazenou šestkou. Pouze v případě potřeby nějaké větší akcelerace je potřeba rapidně podřadit, do kopce i za 3. Zatím mám auto tedy tři týdny, mám s ním asi 1300 km a dva dospělí + dvě děti nedělají jízdě slabšímu motoru žádný zásadní problém. I při syrovém motoru se na okrskách držím kolem 6,5 litru a ani na dálnici a ve městě jsem průměrnou spotřebu neměl (dle PP tedy) moc přes 8 litrů. Určitě nevýhoda 1,6 ky GDi bude v malém kroutivém momentu (hlavně vůči dízlu), ale pro standartní jízdu kdekoliv zatím problém nevidím a mimo rozjíždění z křižovatek řadím minimálně.
Dalších praktických zkušeností mám úměrně té chvíli a kilometrům co auto vlastním, troufám si tvrdit, že hlavně ve výbavě Exclusive se jedná oproti čemukoliv co jsem jako obyčejný člověk doteď poznal, jiný svět Nemám pocit ani levných materiálů ani nějakých jiných zásadních "nekvalit" provedení dříve vytýkaných korejským autům. Interiér je velmi povedený, exteriér už by koncernář jistě tak neocenil (viditelné body ve svárech, ne úplně přesné mezery mezy díly atd.......nicméně z toho co jsem viděl na Autosalonu letos, snad vyjma škodovky, je to standard.) Zatím si nemůžu na nic stěžovat, nikde nic nemlátí (jako u dřívějších korejců už od výroby), svezení je krása. Nevím jak moc je to pro koho důležité, ale Exclusive výbava má mimo barevného dotykového displeje proti nižším výbavám pravděpodobně i celé audio jiné (měl jsem půjčenou i Comfort Plus). Ne že by to audio v Comfort plus hrálo špatně, bohužel nemá Loudness a tak i přes třípásmové korekce není v nízké hlasitosti moc o co stát. U Exclusivu si za prvé myslím, že je osazený někde pod palubkou subwoofer a auto hraje jako koncertní síň, vážně paráda
Pokud bude zájem, rád se podělím o svoje zkušenosti z provozu s tímto novým krasavcem a uvítám i zkušenosti jiných majitelů :thu: