Vadný diferenciál?
Vadný diferenciál?
Zdravím. Vlastním Kiu Sorento, r.v. 2003, 2.5 CRDi 103 kW, automat, verzia 2HI, 4HI, 4LO.
Mám taký problém - ak idem pomalšie (pravdepodobne pod 20 km/h), prípadne idem z miesta (napr. pri parkování, resp. vychádzání z parkovacieho miesta), a začátam doplna, napr. pravý uhol pri kolmom parkování, alebo odbáčanie do kolmej zákruty, prípadne točenie na parkovisku alebo na ceste, jednoduchov tedy ked mám kolesá velmi vytočené a mám zapnutý režím "4HI" (stredná poloha na otočnom voliči), tzn. automatické pripájanie prednej nápravy, tak auto strašne skáče na mieste a často sa mi stáva, že sa ani nerozhýbe. Pri pridaní plynu však začnú všetky kolesá hrabať. Pripadá mi to, ako keby sa zapínala uzávierka zadného diferenciálu svojvolne. Pri zatáčaní na bočnú cestu je zase úplne cítiť ako sa derú pneumatiky a auto strašne hopsá z boku na bok.
Pravdepodobne mám také pochybnosti, že to môže byť vada v prevodovke, ktorá riadi pomer medzi prednou a zadnou nápravou. Môžte mi niekto prosím poradiť? Ďakujem
Mám taký problém - ak idem pomalšie (pravdepodobne pod 20 km/h), prípadne idem z miesta (napr. pri parkování, resp. vychádzání z parkovacieho miesta), a začátam doplna, napr. pravý uhol pri kolmom parkování, alebo odbáčanie do kolmej zákruty, prípadne točenie na parkovisku alebo na ceste, jednoduchov tedy ked mám kolesá velmi vytočené a mám zapnutý režím "4HI" (stredná poloha na otočnom voliči), tzn. automatické pripájanie prednej nápravy, tak auto strašne skáče na mieste a často sa mi stáva, že sa ani nerozhýbe. Pri pridaní plynu však začnú všetky kolesá hrabať. Pripadá mi to, ako keby sa zapínala uzávierka zadného diferenciálu svojvolne. Pri zatáčaní na bočnú cestu je zase úplne cítiť ako sa derú pneumatiky a auto strašne hopsá z boku na bok.
Pravdepodobne mám také pochybnosti, že to môže byť vada v prevodovke, ktorá riadi pomer medzi prednou a zadnou nápravou. Môžte mi niekto prosím poradiť? Ďakujem
- Reklama
Re: Vadný diferenciál?
Nejdříve by to chtělo přečíst pořádně návod k autu Na pevném podkladu se nesmí zapínat manuálně pohon 4x4 a to protože se uzavře v rozvodovce dělení momentu na 50% ku 50% na předek a zadek. Tím dojde k namahání převodovýho systému a může se i odrovnat. Takže to je chyba v ovládání a ne v autě.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Vadný diferenciál?
Trošku ťa uvediem do obrazu . Ano, manuál mám naštudovaný od A po Z. Všetko, čo popisujem, je v nasledujúcich podmienkach - jazda do 80 km/h (áááno, na parkovisku idem do 80 km/h, pri jazde do kolmej zákruty tak isto) a k tomu na ceste, parkovisku poľadovica + sneh. Týmto splňujem podľa manuálu pohon "4HI", čiže doslova "Pohon 4x4 s rychlým prevodom", ktorý funguje do 80 km/h. A nech mi nikto nevravi, že na zasneženom parkovisku (možno pod snehom poľadovica) sa má pohon Sorenta správať tak, ako popisujem, s tým že hádže zo strany na stranu, svojvolne uzamyká diferenciál a derie pneumatiky.Jirka N. píše:Nejdříve by to chtělo přečíst pořádně návod k autu Na pevném podkladu se nesmí zapínat manuálně pohon 4x4 a to protože se uzavře v rozvodovce dělení momentu na 50% ku 50% na předek a zadek. Tím dojde k namahání převodovýho systému a může se i odrovnat. Takže to je chyba v ovládání a ne v autě.
Re: Vadný diferenciál?
Parkovisko je do kopca? Prečo vlastne pripájaš manuálne 4x4? Ja čo vlastním toto auto, som ešte nepoužil manuálne 4x4. Nechaj to plne na automatike, tá si s tým vie poradiť aj sama. Samozrejme na klzkom povrchu do kopca sa rozbiehať, aj to by som zvážil či zapnem manuálnu 4x4.
A pripomeniem že nežijem v meste ale na vidieku v horách.
A pripomeniem že nežijem v meste ale na vidieku v horách.
Re: Vadný diferenciál?
Čítáš medzi riadkami ? Prečítaj si prosím znovu moj príspevok. Automatiku NEMÁM ! Mám ten typ Sorenta, kde mám režimy 2HI (pohon LEN zadnej nápravy), 4HI (pohon 4x4 s rýchlym prevodom) a 4LO (4x4 s pomalým prevodom, redukciou a čiastočne uzavretým diferenciálom zadnej nápravy). A jazdiť s pohonom zadnej nápravy na poľadovici a snehu, ked mám 4x4? Aký to má potom význam?orangi píše:Parkovisko je do kopca? Prečo vlastne pripájaš manuálne 4x4? Ja čo vlastním toto auto, som ešte nepoužil manuálne 4x4. Nechaj to plne na automatike, tá si s tým vie poradiť aj sama. Samozrejme na klzkom povrchu do kopca sa rozbiehať, aj to by som zvážil či zapnem manuálnu 4x4.
A pripomeniem že nežijem v meste ale na vidieku v horách.
Re: Vadný diferenciál?
Presne chápem čo myslíš. Lenže aj pri 2Hi čo je kvázi iba zadná náprava ti pri prešmyku automaticky zapne aj predok na nevyhnutnú chvíľu, pokým sa nedostaneš z prešmykovania. Tie ostatné polohy sú kvázi na tvrdo zapnutie 4x4 či je LO alebo HI. Vtedy máš sakra zvýšenú spotrebu a čo sa týka opotrebenia gúm a častí pohonu to ani nehovorím. Aj mne pri zapnutí 4x4 hádže autom, skúšal som to na hlbokom snehu, ale to som sa iba vybláznil a skúšal čo auto zvládne v zime.
Ja to proste využijem v tedy ak budú padať z neba totálne sračky a cestárov nikde v okruhu 100km.
Skús to len vyskúšať.
Ja to proste využijem v tedy ak budú padať z neba totálne sračky a cestárov nikde v okruhu 100km.
Skús to len vyskúšať.
Re: Vadný diferenciál?
Tak to vidim po prvý raz, že pri 2HI zapína aj predok . Každopádne skúsim.
Re: Vadný diferenciál?
Len to vyskúšaj. Ale nezabudni že to zapne až keď ti bude hrabať zadok. Za to nič nedáš.
Re: Vadný diferenciál?
Drobet oprava auto pokud vím tak uzávěrku jako takovou nemá jen LSD a to ještě jen některý, systém pohonu 4x4 je v poměru 50:50 jen pulzně a krátkodobě protože by schořela emcívka která na to není stavěná. Někteří to skusily do ni pustit stály proud a odešla do několika minut, nemáš náhodou vetší kola něž tam maj bejt, dost to tím trpí a ještě bych se zaměřil na stejnosměrnost sjetí pneumatik rozdíl by neměl bejt vetší jak 1mm, a systém 2HI nepripojuje předek , pouze systémy uberou výkon případně přibrzdí kola. já mám automatiku a zámerně odpojenej kompresor aby mi to ten předek ani nezapínalo. za 3 roky sem ho zapínal jen jednou a to když jsem tahal auto ze škarpy. vedšina problému s vyjetím je v nohách ne v autě
Re: Vadný diferenciál?
Čau Pejpe,ať čumím jak chcu,tak hned v tvojí prví větě čtu,že máš 103 Kw automat.Tak ani nevím jak reagovat,už si zdupal i Orangiho,že neumí číst,jeden z nás je lastovička,teď záleží kdo.( Ten druhý bude kokot,klidně to vemu na sebe)
Re: Vadný diferenciál?
Ahoj Viktore.
Takže beriem to takto - teraz si ideme porovnať, kto má viac pravdu, ale k problému mojej Kie, ktorý som popísal na Kia fóre sa nedostanieme, čo je smutné. Takže sa o5 vrátím k môjmu prvému príspevku .
Takže beriem to takto - teraz si ideme porovnať, kto má viac pravdu, ale k problému mojej Kie, ktorý som popísal na Kia fóre sa nedostanieme, čo je smutné. Takže sa o5 vrátím k môjmu prvému príspevku .
Vlastním Kiu Sorento, r.v. 2003, 2.5 CRDi 103 kW, automat (obrázok 2), verzia 2HI, 4HI, 4LO (obrázok 1).
- Přílohy
-
- verzia 2HI, 4HI, 4LO.
- IMAG0247.jpg (63.46 KiB) Zobrazeno 18526 x
-
- Vlastním Kiu Sorento, r.v. 2003, 2.5 CRDi 103 kW, automat, ...
- IMAG0246.jpg (44.63 KiB) Zobrazeno 18526 x
Re: Vadný diferenciál?
Ano všetko je tak ako má byť. Len pochop prosím ťa čo som chcel povedať.
Pri 2HI je ti proste automaticky zopína aj predok, keď ti zadok začne prešmikovať. Tie ostatné polohy sú na tvrdo zaradené 4x4. 4LO je proste s redukciou a 4HI bez redukcie, ale na tvrdo zapnuté 4x4.
Pri 2HI je ti proste automaticky zopína aj predok, keď ti zadok začne prešmikovať. Tie ostatné polohy sú na tvrdo zaradené 4x4. 4LO je proste s redukciou a 4HI bez redukcie, ale na tvrdo zapnuté 4x4.
Re: Vadný diferenciál?
Ubezpečujem ťa, že pri 2HI predok nezapíná. Sorento je v rodine od nova, od roku 2003. Kombinácia 2HI + volné parkovisko + kopec snehu = veeeelmi veľa zábavy. PRednú nápravu nepripíná. Túto "funckiu" má len príplatkový pohon, ktorý má vlastne režim AUTO a LOW. Vtedy pripína predok.orangi píše:Ano všetko je tak ako má byť. Len pochop prosím ťa čo som chcel povedať.
Pri 2HI je ti proste automaticky zopína aj predok, keď ti zadok začne prešmikovať. Tie ostatné polohy sú na tvrdo zaradené 4x4. 4LO je proste s redukciou a 4HI bez redukcie, ale na tvrdo zapnuté 4x4.
Re: Vadný diferenciál?
Dobre dobre. Nechajme túto debatu.
Verím že toto bude najmenší problém a autíčko bude slúžiť stále svojmu účelu.
Pokiaľ sa vyskytnú problémy kľudne sa pýtaj. Je tu kopec skvelých ľudí, osobne niekoľkých aj poznám.
Pozdravujem chalanov od susedov
Verím že toto bude najmenší problém a autíčko bude slúžiť stále svojmu účelu.
Pokiaľ sa vyskytnú problémy kľudne sa pýtaj. Je tu kopec skvelých ľudí, osobne niekoľkých aj poznám.
Pozdravujem chalanov od susedov
Re: Vadný diferenciál?
zlatý žigulí efekt,problém bych opravdu hledal někde v tý přiblblý rozvodovce jestli nezustal kouslej elektromotorek ci co to tam je obeně ten systém nic moc po technologii, nevím přesně jak na automatu ale někde ve foru byl podobný problém. To co popisuješ tak takle se chová zaplá 4x4 na pevným povrchu co dělá spotřeba ?? při vyší rychlosti to nědělá ?? taky bych možná proměřil čidla na kolech + na rozvodovce jestli tam taky jsou jako u druhýho typu co hlidaj rychlosti otáčení kardanů. bude třeba osciloskop multimetrem se změří maximálně odpor připadně jestli jsou kabely ok.