Stránka 1 z 1
Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi FL
Napsal: pát lis 29, 2013 8:51 am
od Jirka N.
V poslední době došlo k totálnímu zadření řady motorů 2,5 Crdi u Sorent FL tedy vyrobených od roku 06 do 08 - března.
Zde je hodně informací v němčině:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=723673
http://www.motor-talk.de/forum/motor-to ... 47278.html
Princip je že výrobce špatným momentem utáhnul klemu na vstřikovači, ten se časem uvolnil a spaliny začaly pronikat okolo vstřiku do ventilového víka. Tam díky vysoké teplotě karbonoval motorový olej ten se cirkulací dostal do vany a karbon racpával sací koš olejového čerpadla. To přestalo mazat a tím se zadřelo turbo, klika , vyvažovací hřídele a vačky. Výrobce to věděl, ale dost to utajil před zákazníky a nyní po skončení záruky se snaží vytěžit ze situace a v Německu chce po jednom zákazníkovi 12 000 eur za opravu motoru po záruce.
Je do velkej průser a týká se to téměř všech Kií z uvedeného období, tedy ne jen Sorent.
Informace ještě dodám, je to dost aktuální.
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Napsal: pát lis 29, 2013 9:05 am
od Jirka N.
Tady je přehled postižených motorů a číslo technické informace KTI od Kie.
KIA-Dokument KTI 76-2009 postižené motory KIAD všech vozidel s motory A-2,5 L-, D-2,0 L- & U-1,1 L/1,5 L/1,6 L
Protože já mám auto vyrobené 15.10. 2008 tak by to mělo bejt Ok bylo to již známě ve výrobě. Ale i tak namontuju tlakoměr a teploměr motorovýho oleje. To jediné může varovat o problému.
Baroskop totiž spíná kontrolku mazání od 0,2 bar a stalo se že tlak plynů nahradil tento tlak a kontrolka nesvítila i když motor nemazal. Je to k nevíře, ale je to tak.
Tato příčina taky mohla způsobit časté zadření kliky a vyvažovacích hřídelů u starších Sorent před Fl, to by vysvětlovalo jejich problémy.
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Napsal: pát lis 29, 2013 9:46 am
od orangi
Presne toto sa stalo môjmu ocovi na Sportage. Upchaté sacie sitko v olejovej vani. Auto samozrejme v záruke. Dobrá info.
Mohol by si poslať link na viac info o tomto probléme a hlavne či sa to týka aj Sportage r.v.2009?
Ďakujem
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Napsal: pát lis 29, 2013 10:59 am
od Jirka N.
Tady je technické info od Kie. Jen je zarážející že je to dlouho známý a výrobce o tom mlčel a čekal na skončení záruky. Takže nyní si to musí každej zaplatit ze svýho.
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Napsal: pát lis 29, 2013 11:02 am
od Jirka N.
Jsou to postižený všechny dieslový motory od Kie do caca března 2008, ale bez záruky.
Alle KIA- Fahrzeuge, die mit A-2,5 L-, D-2,0 L- & U-1,1 L/1,5 L/1,6 L-
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Napsal: pát lis 29, 2013 12:42 pm
od TommyBoy
Je to dost podobne tomuto problemu s tim medenym tesnenim viz priloha (mozna stejne, ale z Kia UK). Nicmene v tom dokumentu vyse je datum publikovani 2009 takze to asi moc netajili.
Kdyz jsem kupoval to svoje, tak tam predchozi majitel udajne menil 3x turbo nez na to prisli.
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Napsal: pát lis 29, 2013 1:13 pm
od viktor
Dyť to říkám furt.Jsou to kurvy šikmooký,to ještě tady chcou postavit gumárnu.že by tady valili pneu .Prý parádní z recyklovaných šprcek.Kreténi,štachetu a zahnat je sráče zpět do džungle.Když slyším Korea tak musím na Calciovku.Zlatí Číňani.
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Napsal: pát lis 29, 2013 1:29 pm
od Jirka N.
Vzhledem k publikování v roce 2009 a údajného odstranění problému v březnu 2008 v tom vidím zpoždění a asi záměrný. V Německu je cca 9000 postižených aut a u některých se to řešilo najatejma studentama kteří to opravovali na centrálním skladišti před expedicí nových aut. Jenže v poslední době a co jim uteklo je v provozu. Taky to neopravovali odborníci.
Stejnej problém má Mazda a tak nemusíme bejt tak naštvaný, každej výrobce má něco. Jen to držení pod pokličkou u Kie je k nasr... a kdo z zákazníků má přístup k KTI informacím
Re: Pozor na propálené Cu těsnění pod vstřikama u 2,5 Crdi F
Napsal: sob pro 07, 2013 6:39 pm
od rumcajs
Dnes už je to celkem známý problém. Nebyl o tom informován ani žádný značkový servis v ČR. Takže na to každý musel přijít sám. Bohužel, ve většině případů se to odbavilo jen výměnou zadřeného turba, ovšem bez odstranění prvotní příčiny...