Stránka 1 z 1

Filter v automatickej prevodovke?

Napsal: čtv dub 24, 2014 7:52 am
od Pejp
Zdravím Vás,

na svojom Sorente (2003, 2.5 CRDi) mam nalietaných 270 000 km a stále sa ho nehodlám vzdať, avšak prevodovka (5 stupňový automat) už začína trošku horšie radiť :( . Cez zimu mu to trvá, "zavýja" aj cez zimu, než sa zahreje a naopak aj cez leto, po ceste po okrskoch hore-dole, kedy neustále radí a je v zábere (myslím že to je prevodovkou, inak mi to nedáva zmysel). Navyše pri prudšom zrychlovaní, keď radí z 1-tky na 2-ku, tak auto asi na 4 sekundy stratí úplne výkon. Olej bol po hranicu 200 000 km menený každých približne 50 000 km, od 200 000 km som interval trošku zkresal na 15 000 km.
Moje otázky znejú -
1. Ako často meníte olej vo Vaších automatoch?
2. Koľko litrov oleja vám z prevodovky pri výmene vytečie?
a najdôležitejší bod pre mňa - 3. má Sorento nejaký filter v prevodovke? Počul som a čítal na niekoľkých forách, či už zahraničných alebo našich, že Sorento filter nemá a naopak, zase že má filter, ale v podobne nejakého kovového "sítka", ktoré stačí iba vyčistiť. :?
Vzhľadom k tomu, že prevodovka je náchylná na čistotu oleja, tak si myslím, že by tam logicky filter byť mal, ale v KII mi povedali, po polhodinovom hľadení do schém, že filter tam žiaden nieje. :?

Ďakujem :)

Re: Filter v automatickej prevodovke?

Napsal: čtv dub 24, 2014 10:08 am
od zdeny65
Pejp píše:Zdravím Vás,

na svojom Sorente (2003, 2.5 CRDi) mam nalietaných 270 000 km a stále sa ho nehodlám vzdať, avšak prevodovka (5 stupňový automat) už začína trošku horšie radiť :( . Cez zimu mu to trvá, "zavýja" aj cez zimu, než sa zahreje a naopak aj cez leto, po ceste po okrskoch hore-dole, kedy neustále radí a je v zábere (myslím že to je prevodovkou, inak mi to nedáva zmysel). Navyše pri prudšom zrychlovaní, keď radí z 1-tky na 2-ku, tak auto asi na 4 sekundy stratí úplne výkon. Olej bol po hranicu 200 000 km menený každých približne 50 000 km, od 200 000 km som interval trošku zkresal na 15 000 km.
Moje otázky znejú -
1. Ako často meníte olej vo Vaších automatoch?
2. Koľko litrov oleja vám z prevodovky pri výmene vytečie?
a najdôležitejší bod pre mňa - 3. má Sorento nejaký filter v prevodovke? Počul som a čítal na niekoľkých forách, či už zahraničných alebo našich, že Sorento filter nemá a naopak, zase že má filter, ale v podobne nejakého kovového "sítka", ktoré stačí iba vyčistiť. :?
Vzhľadom k tomu, že prevodovka je náchylná na čistotu oleja, tak si myslím, že by tam logicky filter byť mal, ale v KII mi povedali, po polhodinovom hľadení do schém, že filter tam žiaden nieje. :?

Ďakujem :)
Udělej jedno,zalez pod auto a podívej se na převodovku.To je nejjednodušší varianta.Ale filtr tam stopro bude,protože mi před časem prodali filtr zrovna do automatický převodovky a ne na motor.Vypadá stejně jako olejovej,akorát je delší a užšší.

Re: Filter v automatickej prevodovke?

Napsal: čtv dub 24, 2014 7:49 pm
od viita
Už jsem to tu vše psal, ale tedy ještě jednou-
výměna oleje v automatu každých 60- 100 tis dle režimů které auto jezdí ( s vlekem, bez vleku apod.)
výměna oledje v převodovce znamenáná výměna všech 11 litrů oleje systémem by- pass , tzn nestačí vytočit výpustný šroub a nechat vytéct tu trošku co vyteče, to nelze považovat za výměnu oleje.
Sorento filtr v převodovce samo má, je umístěný pod tou placatou částí na spodní starně převodovky a jedná se vpodstatě o drátěné síto. Při správné výměně oleje v převodovce spojené s vyčištěním a proplachem systému není nezbytně nutné filtr měnit, je totiž zanesený opravdu minimálně.
Výměnu oleje tedy zajet tam , kde tomu rozumí,(ne V Kii) nebo pokud jsi zdatný, tak sám , ale určitě metodou by- passu za běhu motoru, jinak to nejde.
Pokud ti převodovka dělá to co dělá, urychleně vyměnit olej, ale spíš počítej že bude repase, nebo raději lépe cenově -sehnat jinou.