Stránka 1 z 1

snizeni spotreby?

Napsal: pát zář 05, 2014 3:21 pm
od sas
zdravim
uvazuji o koupi 2,5 crdi rv.2003,zajimalo by me cim se da snizit spotreba,jaky rozmer pneu,zaslepeni egr ventilu,odstraneni filtru pevnych castic pokud ho ma,chipting,pripadne nova vaha vzduchu a lamba sonda .nektere postrehy jsem aplikoval na mem predeslem lr freelanderu di

Re: snizeni spotreby?

Napsal: sob zář 06, 2014 3:39 pm
od Jirka N.
Ahoj a u 2003 jde zaslepit egr ventil, ale pokud bude mít Sori více najeto tak bude zanesený potrubí a tak to spotřebě moc nepomůže. Já docílil nízké spotřeby u 2008 tím že jsem vyndal hlavní kat již u nového auta a dávám ho jen na jeden den na STK. Tedy mám najeto 118 850 km bez něho a spotřeba je od 7,3 do 8,9 a to podle režimu jízdy. Nejlepší je jezdit do 2500 ot/min protože zde je optimální spotřeba a krouťák. U 103 kw se dá docílit vyšší výkon chiptuningem bez obavy o životnost motoru. Zásada je včas měnit motorovej olej a auto nehonit ve vyšších otáčkách. Taky pozor na auta z Německa, jsou dost uhnaný díky dálnicím a Sorimu nesvědčí višší rychlost než 150 km.
Při výběru dej pozor, motory jsou citlivý na zacházení a hodně aut je naprodej s motorem před smrtí a to pozná jen odborník. Proto se taky tolik shání náhradní motory.

Re: snizeni spotreby?

Napsal: ned zář 07, 2014 9:20 pm
od sas
ten filr pevnych castic ma ji vsechny motory?o tom nemeckych motorech sem slysel ze to pretacely na dalnicich pak odchazela klika zajimalo by me jak se to da poznat

Re: snizeni spotreby?

Napsal: ned zář 07, 2014 10:04 pm
od sas
jeste by me zajimalo jaky rozmer pneu je aktualni pro sizeni spotreby

Re: snizeni spotreby?

Napsal: pon zář 08, 2014 5:19 pm
od Jirka N.
Ano německý Sori maj často filtr protože se tam blbne s emisníma zonama. Jenže filtr má za následek vyšší axiální zatížení lopatkového kola v turbu a to likviduje axiál ložiska. Tak proto taková úmrtost turb u Sorent a mimo nevhodné zacházení problém přináší i filtr. Takže sháněj jedině auto bez filtru, jinak ke to časovaná past.
Pneu mám stále původní a dnes mám 116 Tkm a jsou to Micheliny Lantitue které zajišťují dobrou spotřebu a nadčasovou životnost. V řijnu budou šest let starý a stále mají více než 3 mm vzorku.
Jak se kdo choval k motoru nezjistíš, nemá to paměť na data. Takže radši ne auto z dovozu, jsou olítaná a většinou se stočenýma kilákama a prodávají se že byl nějakej důvod.

Re: snizeni spotreby?

Napsal: úte zář 09, 2014 11:22 am
od sas
takze katalyzatory maji vesmes vsechny ,takze ho pak demontovat a nahodit jen na stk,jaky mas rozmer tech pneu?,co jsem tak zjistil tak na co si davat pozor pri koupi u soriho jsou vesmes vstriky,pak dvouhmota,klikovka viz jezdeni dalnice nemecko,pak pry byl problem nejakej chladic ,snad oleje ze dochazelo k prosaku vody do oleje a naslednymu zadirani,no a jeste prevodovky ,diferak apod. dik

Re: snizeni spotreby?

Napsal: úte zář 09, 2014 6:38 pm
od Jirka N.
Ano kat maj všechny , ale třeby FL má dva jeden hned za turbem a lamda sondou a ten nejde vyndat. Pak je velkej pod autem a ten je potencionální problém pro turbo když se zanese sazema nebo olejem u více jetýho auta. Protože u mých soukromých náklaďáků taky nemám kat a jezdí stále perfektně a třeba turbo ve Volvu je od roku 1993 stále původní tak to byla inspirace pro moji úpravu. A Turbo mi funguje stále bezvadně i když se blížím 120 Tkm.
Pneu mám originální 245/65-17 a protože obutí je stále od novýho auta původní tak na něj nedám dopustit.
Co se týče poruch a spolehlivosti tak velkou zásluhu na tom má údržba, práce servisu a zlé zacházení majitele. Protože Sori má téměř náklaďáckej motor tak ten vyžaduje své zacházení a ten kdo to nezná tak ho rychle odpraví. To samý s diferákama když nevymění olej po 30 tkm, dále v rozdělovací převodovce po 60 tkm a kde to výrobce ani nepředepisuje a blábolí o celoživotní náplni. Jenže pak je po ujetí 100 tkm zaděláno na průser díky degradovanýmu a namáhanýmu oleji.
Vstřiky jsou na vrub tankovaný nafty a třeba žádné dodatečné aditivace.
Další závady jsou na vrub stáří nebo i konstrukčního řešení a třeba první generace Soriho je téměř zcela jiná než FL verze a navzájem je minimum dílů shodných a zámenných.
Prostě kupovat auto 10 let starý je velké riziko a vyžaduje to téměř detektivní posuzování stavu. Tedy kontrola kvality všech náplní a historie. To může tak říct první majitel, nebo to pozná znalec auta. Jinak je to sázka do loterie.

Re: snizeni spotreby?

Napsal: stř zář 10, 2014 12:03 am
od Jirka N.
Ještě ke snížení spotřeby. Je třeba rozumět motoru a využívat jeho nejlepší křivku výkonu a krouťáku. U FL 125 kw je to kolem 2500 ot a to stačí na dálniční tempo v limitu povolené rychlosti. Pokud se nepřekračují tyto otáčky tak je spotřeba rozumná a to můžu srovnávat s kolegy z Německa kteří jezdí i za dvojnásobek mojí spotřeby. Proto taky moc nefandím Sorentům dovezeným z Německa, ačkoliv můžou bejt opečovávaný. Jenže dálniční tempo je docela likviduje a auto si nemůže následně stěžovat novému majiteli na divoké zacházení.

Re: snizeni spotreby?

Napsal: sob zář 13, 2014 12:19 am
od Jirka N.
Tyto pneu mám na autě od výroby a jsou opravdu věčný a tak i vyšší cena nevadí. Mám ještě sadu nových ve sklepě kterou jsem koupil v Německu chvíli po koupi Soriho taky tam a po zkušenostech na Octávce kde jsem gumy měnil tak po cca 50 Tkm. Jenže Sori se blíží 120 Tkm a Micheliny jsou stále původní. Pravda střídají se v zimě s zimákama ale i tak je jejich životnost obdivuhodná.
http://www.pneumatiky.cz/michelin-latit ... letni.html

Re: snizeni spotreby?

Napsal: ned zář 14, 2014 4:29 am
od sas
jirko dik,sori se mi libi,ted musim neco nasetrit,pak se uvidi,ale mam bobky ze koupim nejakou mrdku,hold do zensky a auta clovek nevidi :D jinak auta si taky servisuju a opravuji sam jinak by se clovek nedoplatil

Re: snizeni spotreby?

Napsal: ned zář 14, 2014 10:59 am
od Jirka N.
Je to přesně tak, ale při zkušenostech se dá dobře technika posoudit a pokud by byla možnost důkladně prohlídnout auto ze spodu a i kontrola stavu všech náplní tak by to dost pomohlo. Technika Sorenta je stará škola a má výhodu v bezvadné přístupnosti a to pomáhá i při kontrole stavu, servisu i případných opravách. Naštěstí u nás je Sorent hodně a tak výběr je lepší.