Carnival 2,9 CRDi tlakuje vodu
Napsal: pon říj 12, 2015 1:49 am
Tak už vážně nevím, čím to může být. Začalo to přehříváním po táhlých kopcích. Chladič (ne klimy, ale skutečně chladící kypaliny) byl způlky naprosto studený a vařilo to po delší jízdě na dálnici. Vyndal jsem termostat a dal se do čištění. Po nalití octa a důkladném promývání se voda zbarvila do rezava a tak jsem pokračoval až do téměř čisté H2O. Potom ještě nějaký čistící prostředek do chladiče a promytí wapkou žebra (odzhora dolů - nikdy ne přímo, aby se lamely nezničily) a znovu propláchnutí. Potom stále bez nového termostatu doplnění chladící kapaliny 1:1 s destilkou, projetí, doplnění a nasazení nového termostatu (již ne na 88 stupňů, ale jak má být - na 82 celsias). Pár koleček a průběžné odvzdušňování (upouštění tlaku - pouze vzduch) víčkem na dolejvání kapaliny nad termostatem. Přepadová nádoba přesně na polovině. Chladič hřeje nyní celý. Nehřeje zadní topení (samozřejmě spuštěný jak ventilátor, tak přepínač) - pravděpodobně ho někdo odpojil a zkrátil tak okruh, což hodnotím kladně. Topení vpředu hřeje fajn. Ale jakmile jsem na volnoběžných otáčkách, topení přestane foukat teplý vzduch. Po rozjezdu znovu hřeje. Vodní pumpa tedy funguje, možná je to někde zavzdušněný, doufám. Olej je v pořádku - žádná voda v něm a žádná spotřeba oleje. Chladící kapalina je bez známek výskytu oleje, nebo nafty. Jenomže se mi tlakuje a plní se tak přepadová nádoba až po okraj. Takže musím odvzdušnit (žádný zápach paliva, nebo kouře - prostě vzduch) víčkem nad termostatem. Startuje na první sekundu jak za studena, tak za tepla, na provozní teplotu se ohřeje rychle a teplotu si drží, již se nepřehřívá. Táhne také velice pěkně a spotřeba je cca 7-8/100. Byl bych spokojen, ale když přijedu domů a mrknu do motoru, přepadovka je plná, kapalina rozstříkaná v jejím okolí a vrchní hadice tvrdá jako kámen, skoro se smeká ze stahovacího pásku. Dým za autem téměř žádný. Napadá Vás, co s tím může být?