Samovolné spouštění zadního stěrače

Odpovědět
analytic
Příspěvky: 7
Registrován: pát úno 23, 2018 9:07 pm
Bydliště: Hořovice

Samovolné spouštění zadního stěrače

Příspěvek od analytic »

Pánové, prosím o radu. Moje Sorento (2.5 Crdi, rok 2004) začalo samovolně spouštět zadní stěrač. Začalo to před rokem a půl když ještě auto vlastnil otec. Servisák to tehdy jen odpojil a jezdilo se dlouho s odpojeným konektorem zadního stěrače do řídící jednotky zadního stěrače.

V listopadu 2017 jsem to zase zapojil a ono to fungovalo asi půl roku normálně. Dnes opět při zapnutí klíčku se spustí zadní stěrač (Je to velmi nepříjemné). Na spínač na páčce to nereaguje, prakticky to nejde vypnout. Dříve to šlo aspoň vypnout v reakci na sepnutí spínačem páčky pro zadní stěrač (zap-vyp).

Podezření:
1) Vadná nebo mokrá řídící jednotka stěrače ? Pomůže výměna?
2) Bordel v paměti procesoru UCH jednotky ? tedy vyjmout pojistku "paměť" ?
3) Vadný doběhový kontakt stěrače ?
4) Je ŘJ stěrače opravitelná ?


Prosím o zkušenosti, pokud se to někomu stalo.


Díky za reakce
Analytic, nový člen fóra
Reklama
 

analytic
Příspěvky: 7
Registrován: pát úno 23, 2018 9:07 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Samovolné spouštění zadního stěrače PROBLÉM VYŘEŠEN

Příspěvek od analytic »

PROBLÉM VYŘEŠEN

1) Proměřením páčky volantu vyloučena závada zde.
2) Totální revize kabeláže zadních dveří
3) Závada: Zemnění do kostry vozidla v zadních dveřích. Originál byl zašroubován eloxovaný šroub a na něj dosedalo zemnící očko. Očko navíc dosedalon na lakovaný plech dveří, takže ekektrický spoj byl jen závit ve dveřích=>závit šroubu=>tělo šroubu=>očko. Závit šroubu byl zoxydovaný (ne moc ale na velký přechodový odpor to stačilo . Takže hlavní závada zde.
4)Demontáž stěrače a revize motorové jednotky. Ohnutý a zašpiněný doběhový kontakt. Výměna tuku, repase.
5) Preventivní oprava kostření vyhřívače zadního skla
6) Repase, čistění a konzervace konektrotu mezi kabeláží z vozidla a zadními dveřmi
7) Revize relé v řídící jednotce zadního stěrače, výměna elektrolytických kondenzátorů v ECU zadního stěrače.
8) zpětná montáž
8) FUNKČNÍ STĚRAČ

Závěr: Je třeba podrobně hledat a měřit. Závada kostření je sice vražedná na nalezení místa, ale oprava je na materiálu za 5 korun. Nabídka servidu šla do 2 tisíc !!

KOMENTOVANÉ FOTKY Z OPRAVY ZDE:

https://mega.nz/#F!sp8CHAjI!Tv2SqrPDOEFPaNAa1DvI5g
Odpovědět