Stránka 1 z 7
1,4 LX+ nebo 1,5 CRDi ?
Napsal: ned bře 18, 2007 9:55 am
od kajapro
mam zájem si koupit nové Rio ale nevím zda jít do benzínu nebo do nafty?
V benzínu mají už v té nové výbavě (1.2.2007)ale v naftě mají ještě LX+ v té výbavě před 1.2.2007.Jen vím že to nemá palubní počítač.Dá se dodatečně přikoupit?Poradíte někdo?Díky.
Napsal: ned bře 18, 2007 3:14 pm
od Marecek
Zdravím, ten samý problém jsem řešil přesně před měsícem..Přišli jsme se jen tak kouknout a měli tam čerstvě 1,4LX+ s novým béžovým interiérem a zvětšenou výbavou za stejné peníze (tu jsme nakonec koupili, protože ten béžový interiér vypadá o dost hodnotněji než celý šedý)..Dle tvého příspěvku mají 1,5CRDi mají ještě v tmavě šedém interiéru a starou výbavou..Ta šedá vevnitř vypadá strašně smutně a zdá se to celé menší..Na druhou stranu béžový interiér je jak v obýváčku, ale zas to bude těžší na údržbu..Ve vylepšené výbavě je navíc 1) loketní opěrka, 2) všechna okna v elektrice, 3) palubní počítač, 4) jiná barva interiéru (béžová) 4) navíc jsem si všiml např. kontrolky prasklých žárovek na zádi vozu...Na druhou stranu a to bude asi důležitější je a na to se ptáš motor...Určitě 1,5CRDi bude živější než 1,4i, bude míň baštit..Zase když se koukneš na stránky zastoupení Kia (Chodov), je tam u Kie přímo cena servisních prohlídek (u CRDi samozřejmě o dost dražší)..A prohlídky jsou poměrně časté (1rok/15tis.km, 2roky/30tis.km atd...), což do peněz taky poleze..A jestli chceš záruku chtě nechtě musíš..Jinak s 1,4LX+ zatím najeto cca 2000km a musím benzin jenom pochválit..Hodně tiché, spotřeba dle palubního PC prvních 1000km byla 6,9-7,1 dle stylu, před 200km jsem to vynuloval a jel trasu z chalupy Vlašim-Benešov-D1-Praha, poté po Praze klidnou jízdou. Místy na D1 jsem měl tacho 170km/h, jinak v klidu po Benešovské 90km/h a spotřeba nyní 6,5l/100km...Myslím si, že s klidnou nohou se dá...Je pravda, že nevím kolik proměřuje palubák..Já nevím co ti poradit..Určitě bych nebral starou verzi, když je mi jasné, že v rohu skladu se jim bude krčit byť i 1,5CRDi ale v novém provedení a čekají, až prodají tuto "šedou myšku"..Pokud nedají slevu (a měli by), protože není možné prodávat za stejné peníze chudší a bohatší výbavu, tak bych si počkal na novou nebo zajel o pár desítek km k jinému dealerovi a vybral za stejné peníze novou a vybavenější verzi at už 1,4i nebo 1,5CRDi...Klidně se ptej na podrobnosti z jízd atd..at se to tu trochu rozhejbá..Je tu dost mrtvo...
Napsal: ned bře 18, 2007 3:22 pm
od Marecek
Ještě jsem si všiml pozdě, že se ptáš na dodatečné dokoupení/montáž palubního pc..No nevím, nevím..Dle mého by to byl velký zásah do montáže..To co mě napadá jako první je výměna celé přístrojové desky (myšleno budíků) protože verze bez palubáku má úplně jinou (není např. budík teploty chladicí kapaliny, jiný displej právě pro palubák atd...), potom kabeláž, dále zařízení kterém lze vůbec měřit spotřeba, dojezd atd...Nevím přesně bude toho asi dost...Já osobně jak ti píšu výše, bych vyčkal nebo zajel k jinému prodejci a koupil novou verzi...A osobně asi i když mám 1,4 a jsem velmi spokojen bych vyzkoušel CRDi, protože všude na něj pějí chválu..Je to ale o dalších cca 40k Kč více jestli se nepletu...
Napsal: ned bře 18, 2007 4:04 pm
od kajapro
V autosalonu mi na 1,5 CRDi ve starší výbavě dávají další slevu.
V nové výbavě chtějí 309 980,-Kč a mě ho ve staré výbavě nabízí za 278 980,-Kč tak co myslíš?
Napsal: ned bře 18, 2007 4:18 pm
od Marecek
Nevím, to je každého rozhodnutí..Ale koukám dle ceny, že to budeš kupovat přes leasing, protože ceny za hotové jsou vyšší...Já bych přesto šel do nového provedení..Za půl roku, za rok tě to bude možná štvát, že máš ponurý interiér, nemáš palubák, okna v el. i vzadu, loketka je taky dobrá věc...Záleží, ale na tobě..Já osobně (to vidíš i v mém podpisu) šel do "nového" provedení a nelituji..I táta (který má rok staré Rio v šedém interieru) závidí a říká, že tohle vypadá luxusněji
..Ale je to jenom o pocitu...Ty ušetřené peníze v počátku jsou také znát...
Napsal: ned bře 18, 2007 5:00 pm
od kajapro
To je pravda jde hlavně o peníze.O jiné věci mě moc nejde,okna v el. vzádu oželim,loketní opěrka se dá dokoupit za 1750,- i s montáží ale vadí mi ten palub.počítač.Jinak se chci zeptat na jízdní vlastnosti.
Tady na foru si dost stěžují že Rio moc dobře nesedí na silnici,a že jsou problémy se zařazením zpátečky.Jak to vidíš ty ?
Napsal: ned bře 18, 2007 5:51 pm
od Marecek
Takže jízdní vlastnosti...Záleží, co od toho očekáváš..Rio je naladěno spíše měkce, což mně osobně vyhovuje..Před Riem jsem měl C3 a to je ještě o dost měkčí
. Malinko mi vadí netuhnoucí posilovač řízení, u C3 byl elektro měnící účinek s rychlostí..Tedy po dálnici by mohl být tužší, malinko ztrácím kontakt s vozovkou..Ale je to asi síla zvyku a projevuje se to až při hodně razantní jízdě ve vysokých rychlostech..Odhlučnění je prostě paráda, ani při 130km/h nemusím nijak moc výrazně přidávat na hlase..Řízení je hodně strmé a to mi opětně vyhovuje..Řazení (všude v testech na něj nadávají).Ano má delší dráhy, ale na druhou stranu alespon u mě tam rychlosti krásně zapadají..U C3 bylo proti Riu hodně gumové (jakoby sem se s ním pral a musel rychlosti dost domačkávat)..Tady mi řazení zatím vyhovuje, hezky tam rychlosti zapadnou bez nějakého domačkávání a praní se s tím..Malinko si musím zvyknout na spojku (je hodně ostrá a zabírá bez varování). S tou spojkou souvisí pomalu padající otáčky motoru, chce to prostě zvyk, aby si člověk nepřipadal jak v autoškole..Další věc jsou pneu..U těch starších verzí se snad dávali Kumho (prý nic moc), já mám Hankook (ty vycházejí v testech velmi dobře)..Takže na to taky jukni...Kumho prý nějaká série byla nepovedená (házelo)..Takže změna výrobce možná kvůli tomu..No loketní opěrka sice jde dokoupit (dle mého ale nepůjde přidělat k sedačce, bude to taková tak na nasazení mezi sedadla - alespon si myslím)..Mně osobně by moc chyběla..Máš pravdu okna vzadu v elektrice ti jsou k ničemu, ale zase madla vypadají o dost lépe než s kličkami..Spotřebu jsem psal o pár příspěvků výše..Brzdy jedna radost (zatím mi sedají), ale 4x kotouč je prostě znát, což je paráda..
Klimatizace se mi zatím zdá, že moc nechladí..Nevím, ale zdá se mi, že vzduch moc chladný není (možná tou novotou, než se to rozeběhne)..Místa vpředu habaděj, dokonce na poměry hatchbacku i vzadu za mnou. Měřím 182cm a místa zbývá na normální jízdu za mnou dost (neříkám, že je to na rozvalování to asi ne, ale přesto viděl jsem a znám auta, kde je místa o dost méně - třeba Octavia I, která je o třídu výše..)..Klidně se ptej dále..Sice skáču z tématu na téma, ale snad je to trochu přehledné..Výše popsané platí pro motor 1,4i
Napsal: ned bře 18, 2007 5:54 pm
od Marecek
Ještě jsem zapomněl na tu zpátečku jak se ptáš..Já za měsíc používání jsem měl problém asi 2x..Ale zase opakuji, jezdím už 11let a mám asi čtvrté auto a dělá to u každé značky...Měl jsem možnost si toto vyzkoušet i u renomovaných značek např. Volvo, Mazda a sem tam se také projevily problémy se zpátečkou..Kolikrát stačí popojet o pár cm a zkusit znovu..Couvám každý den do garáže tzn. za měsíc 30x a 2x tam zpátečky šla hůře..Toto neřeším..
Napsal: ned bře 18, 2007 6:05 pm
od Marecek
Já snad blbě čtu nebo co
. Ptáš se ještě na to, jak to sedí na silnici..Já jsem velmi spokojen, zase srovnám s C3..Dle mého Rio sedí jak přibité (samo, že se v zatáčkách mírně naklání, ale není to nic hrozného)..Ono záleží a zase to zdůrazňuji, jak člověk jezdí, co od toho očekává..Já se vždycky můžu usmát, když vidím test jakékoli škody...Hlavně, že to má velký kufr a měkčené plasty..To, jak to jede, kolik to žere, kolik co stojí pány redaktory už nezajímá..My máme Rio na pohodlnější jízdu a to, že to nemá měkčený plasty a bůhví co ještě mě vůbec nezajímá..V tý ceně, kterou jsme byli schopni zaplatit, nám tohle prostě vyšlo jako favorit..Je mi 29let a nejsem už nějakej závodník..Prostě klidná jízda, po dálnici se nemusíš s 1,4i bát ani stálé rychlosti 150km/h když budeš chtít..U nás připadalo v úvahu x aut..Fabie, Clio, Thalia, Yaris, Polo, C4 atd..ale Rio to vyhrálo a můžu říct, že po cca 2000km nelituji..At se každej korejcum směje (mimo jiné, než jsem se svezl Riem, tak jsem tomu také nevěřil, že to může být tak pohodlné, tiché, živé) ale my jsme spokojeni..
Napsal: ned bře 18, 2007 6:26 pm
od kajapro
Díky za odpověď,já taky korejcům docela fandím sám mam Hyundai Getz a končim leasing.Mam 1.1 v základu.Ale motoricky to docela šlape.Proto taky chci jít do Kia.Už jsem dokonce složil zálohu,počítám ve čtvrtek bych to mohl mít doma.Zatim mě nic už nenapadá na co bych se ještě zeptal.
Napsal: ned bře 18, 2007 6:53 pm
od Marecek
Takže jdeš do 1,5CRDi?? Myslím, že budeš hodně spokojenej..
Napsal: ned bře 18, 2007 6:59 pm
od kajapro
Ano jdu do 1,5CRDi.Potom sdělím své dojmy.
Napsal: ned bře 18, 2007 7:06 pm
od Marecek
Ok tak at slouží ke spokojenosti..Sice si myslím, že tě ta starší verze výbavy bude časem mrzet, ale to je každého věc a každému se líbí něco jinýho..Tak hodně najetých km a hlavně spokojenost..
Napsal: úte bře 20, 2007 1:45 pm
od Karol
Nazdar páni,sledujem Vašu diskusiu ohľadom Ria a podelím sa s Vami o moju skúsenosť.Vlastním dieselové Rio v plnej palbe a reči o biednom interiéri už mám niekedy plné zuby.Je pravda,že v nižších výbavách to nie je nič moc,ale v EX je imitácia hlinníka na stredovom paneli,ďalej chrómové doplnky (kľučky,otočné ovládače klimatizácie,ručná brzda) plus volant a radiacia páka v koži.Mám výbavu sporty,nie color pack a celý interiér je pekne prešitý červenou niťou (sedačky,výplne dverí,volant,radiaca páka),nie sú to celé výplne,ako pri color packu a s čistým svedomím môžem napísať,že je to na vysokej úrovni.Už dlhšiu dobu jazdím s O1 a práveže tam je ten interiér nudný šedočierny,ničím neoslovujúci a nič na tom nemôžu zmeniť mäkčené plasty a chrómové kľučky,môjmu Riu sa ani len nepribližuje.Určite sa to dá zmeniť aj v O1,ale za aké peniaze...Môžem ich aj porovnať motoricky a tam je to už úplne priepastný rozdiel.Rio si len tak šepoce,máloktoré ucho na prvýkrát dokáže rozoznať,že pod kapotou je diesel.O1 si nemôžete zmýliť,vlastne ano-s traktorom.Hluk v kabíne na O1 je poriadny,v Riu vnímate oveľa viac zvukov z podvozku,pretože motor si len jemne šumí.Jazdné vlastnosti sú o tom,ako sa chcete s autom pohrať,je ochotné sa do zákruty úplne hodiť len s malým náklonom,limitovaní ste hlavne pneumatikami (myslím na ich kvalitu),ale ani komfortná jazda mu nerobí žiadne problémy.Upozorňujem,že nepíšem o vyslovene športových vlastnostiach,je to auto na bežné jazdenie s fantastickým motorom,ktorý ani nemá veľký apetít.Mám za sebou jednu reklamáciu,praskol mi lak na dverách,predajca všetko bez problémov vybavil v záruke a počas opravy som mal k dispozícii náhradné vozidlo,bol som úplne spokojný aj s prevedenou prácou aj s prístupom.Takže na záver,zatiaľ max.spokojnosť aj napriek tej reklamácii,aspoň som trošku oťukal servis,zatiaľ je pre mňa radosťou presadnúť z O1 do Ria a užiť si trošku zábavy a potešiť sa pekným výzorom toho malého šikovného kórejca.Ak máte nejaké otázky,kľudne sem s nimi.
Také první dojmy
Napsal: úte bře 20, 2007 5:55 pm
od Jaris
At se forum rozhybe,přidám také první dojmy.Mám Rio 1,4 LX+ asi měsíc ve výbavě :červená metaliza,brzdové kotouče na 4 kola,přední okna v elektrice, 2x airbag za 295 tis. včetně radia a centralu.
Takže dojmy po prvních 1000 km:
Motor je pružný a dokáže auto rychle rozjet,plně souhlasím s diskutujícím,že při uvolnění plynu chvíli trvá než otáčky spadnou čehož jsem si všiml hned při zkuš. jízdě-prý je to normál.
-Brzdy super
-Řazení bych dal tak za 2-,ani zpátečka nic moc
-Interier v pohodě,dost místa,pěkná velká zpět.zrcátka,vadí mně špatné nastavování sedadla na výšku
-jízdní vlastosti a podvozek zatím nehodnotím pro malý počet km,takže příště více.