Stránka 1 z 2

17´kola - ano či ne

Napsal: stř zář 26, 2007 1:20 pm
od micronimus
plánuji být vbrzku šťastným majitelem Sporty Wagona . Moc se mi líbí 17´příplatková kola s pneu 225/45 (přeci jenom kola dělají auto že) , ale váhám ... Je mnoho protichůdných informací a názorů na toto téma. Shrnuji informace které mám:

klady:
+vyšší stabilita v zatáčkách
+lepší záběr (přenos sil na vozovku)
+jistější brždění
+větší styčná plocha s vozovkou , tedy bezpečnější při brždění
+lepší chlazení brzd (tedy lepší přístup vzduchu na chlazení)
+jistěji se chovají při prudkých zatáčecích manévrech
+auto se oběcně chová jistěji
+o 100% lépe pak auto vypadá

zápory:
-riziko aquaplaningu (částečně možno eliminovat vhodnými pneu)
-menší pohodlí při přejíždění překážek (toho se opravdu bojím)
-přenos rázů od nerovností do karoserie a řízení (viz předchozí)
-citlivé na nahuštění a tedy větší riziko defektu
-o něco větší spotřeba paliva (větší rozměr pneu)
-vyšší hlučnost (opět možno eliminovat vhodnými pneu)
-riziko nestejnoměrného sjíždění vzorku pneu

Prosím tedy o vaše zkušenosti a postřehy. Stojí za to si připlatit ? Opravdu je pohodlí potom o tolik horší ? Vozíte někdo 17 na svém Cee´tu ?

Napsal: stř zář 26, 2007 2:13 pm
od Lukáš
na našem SWčku máme 17tky a zatím jako spolujezdec jsem nějak nepoznal rozdíl proti krákýmu ceedu na 16tkach... nějaká nerovnost, chová se to dle mě stejně. Hodně lidí je na těchto kladech a záporech hrozně ulpělá a počítaj s tím že to udělá a nebo, že to naopak neudělá, ale pokud na to nemyslíš a nějak víc o tom pořád nepřemýšlíš, tak ani nevíš že jezdíš na 17tkách..

Napsal: stř zář 26, 2007 9:16 pm
od Riccardo
Čím menší profil pneumatiky, tím víc trpí nápravy. Záleží, co je pro tebe rozhodující. Jestli vzhled nebo větší výdrž auta.

Napsal: stř zář 26, 2007 9:45 pm
od micronimus
Riccardo píše:Čím menší profil pneumatiky, tím víc trpí nápravy. Záleží, co je pro tebe rozhodující. Jestli vzhled nebo větší výdrž auta.
vzhled je pouze jedním z faktorů které posuzuji , taky je v kladech na posledním místě. Zajímají mne hlavně funkční zkušenosti . Je jisté , že čím menší disk a větší "boční výška" pneu tím větší tlumící schopnosti a menší přenos vibrací od nerovností ale je to zase na úkor jiných pozitivních vlastností. Vím že 17 dávají i jiní výrobci aut jako příplatkové bez jakékoli úpravy podvozku a také to spolehlivě funguje a není víc závad než se standardními rozměry. Jde mi o praktickou zkušenost

Napsal: stř zář 26, 2007 9:54 pm
od Lukáš
ten profil by musel být velmi malý 35 a min aby to mělo větší následky z nárazu. kdyby to výrobce nenabízel vědel by proč :wink: když to nabízí, tak to bude asi otestované či ozkoušené

Napsal: stř zář 26, 2007 11:34 pm
od Beda
Jeste jednu vec si zapomnel dat do kladu a zaporu a to cenu ... stejnak vetsinou pak clovek sahne po tom levnejsim :roll: Co se tyce gum, tak za 17" zaplatis jednou tolik co za 15" :? Tam kudy jezdim ja se dost casto bojim i o moje 15" :(

Napsal: čtv zář 27, 2007 9:50 am
od micronimus
Beda píše:Jeste jednu vec si zapomnel dat do kladu a zaporu a to cenu ... stejnak vetsinou pak clovek sahne po tom levnejsim :roll: Co se tyce gum, tak za 17" zaplatis jednou tolik co za 15" :? Tam kudy jezdim ja se dost casto bojim i o moje 15" :(
Souhlasím, cena může být pro někoho limitujím faktorem . Myslím ale že nabídka pneu na trhu je tak široká a ceny neustále klesají ,že rozdíl mezi 16 a 17 nemůže být tak markantní, řekl bych tak max o 50% ceny navíc. Navíc na pneu určitě nechci šetřit , po brzdách jsou pneu 2 nejdůležitější součástí auta přispívající k bezpečné jízdě. A navíc při střídání se zimními a najetými průměrnými 16000 km za rok je to investice určitě na 4-5 let

Napsal: čtv zář 27, 2007 11:59 am
od Lukáš
co jsem koukal tak narychlo na ceny zimních pneu, tak 17tky stojí cca 16tis na celý auto a 16tky cca 11tis na celý auto, což je rozdíl pěti tisíc a pokud ty pneu budou sloužit několik zim, tak to není tak hrozný
můj postup: vybral jeden druh pneu a našel jí ve dvou rozměrech... na 17tkách je předpsán index sice 91W, ale přeci v zimě nebudete jezdit stejně rychle jako v létě ne :) takže je to cena indexu 91V :wink:

pozn. pneu je to Dunlop Winter Sport M3 a ceny použity z elektrony.cz

Napsal: čtv zář 27, 2007 3:46 pm
od martinzubo
Ja si myslim ze elektrony si davaju ludia kvoli vzhladu, tak preco tam potom pchat nejake 16ky. Tiez som sa rozhodoval, ale videl som 17ky a aj 16ky. A ten rozdiel je naozaj poznat, co sa tyka vzhladu. Myslim ze ked bude kupovat tak urcite 17ky a nebudem sa pozerat na cenu, radsej si pockam a priplatim. A myslim ze ked si niekto kupi pol milionove auto tak nejakych 40 litrov na kola uz nie je vela. A este ked predas povodne gumy, tak sa zase nieco vrati.

ET

Napsal: pon lis 05, 2007 8:16 am
od ROOOM
Ahoj,

jak to tak sleduju tak podle toho co psal Beda ...

16"
disk 6,0Jx16ET51 / pneu 205/55R16 91V
17" (pozor zda je mate uvedeny ve velkym technicaku, ja je tam nemam Sad)
disk 7,0Jx17ET56 / pneu 225/45R17 91W

maji ty vetsi disky pomerne velky zalis a hlavne s ET 56 jsem moc kol nevidel. :cry:

Chtel bych na tutovku vedet, ze "o 1cm vystrcena" 17" kola s ET 48 nebudou drhnout o blatnik. Mate nekdo 17" s ET 48?

PS: ma Ceed SW stejna predepsana kola?

Diky za odpoved

Napsal: sob led 19, 2008 9:56 pm
od micronimus
díky všem za příspěvky, ale dneska jsem definitivně vyřešil dilema 16" versus 17". Byl jsem dnes v NHCaru na Strahově projet obě verze. Závěr: 17" krásně vypadají (je to opravdu nádhera) ale je u nich 0 konfort, byla znát každá díra, každej hrbol. 16" jsou oproti tomu méně cool ale jízda byla pohodová , všechno tlumilo jak má, nerovnosti ani díry nebyly moc znát a auto pěkně sedělo. A to rozhodlo.

... a tak jsem udělal i objednávku auta. Za cca 2 měsíce budu šťastným majitelem SW 1,6 CVVT EX black perl ... nevím jak to tak dlouho vydržím .... :-) , až bude přihodím fotky

Napsal: pon led 21, 2008 10:06 pm
od Petos
micronimus píše:díky všem za příspěvky, ale dneska jsem definitivně vyřešil dilema 16" versus 17". Byl jsem dnes v NHCaru na Strahově projet obě verze. Závěr: 17" krásně vypadají (je to opravdu nádhera) ale je u nich 0 konfort, byla znát každá díra, každej hrbol. 16" jsou oproti tomu méně cool ale jízda byla pohodová , všechno tlumilo jak má, nerovnosti ani díry nebyly moc znát a auto pěkně sedělo. A to rozhodlo.

... a tak jsem udělal i objednávku auta. Za cca 2 měsíce budu šťastným majitelem SW 1,6 CVVT EX black perl ... nevím jak to tak dlouho vydržím .... :-) , až bude přihodím fotky
gratuluju:)

Napsal: pon bře 24, 2008 12:56 am
od palmer-audioland.cz
o žádných záporech nevím, určitě si kup 17" :)

17 Kola

Napsal: sob čer 14, 2008 9:21 pm
od Limomen
Ja mám 17 už pol roka a som velmi spokojny za dežda i za sucha

Re: 17´kola - ano či ne

Napsal: ned bře 22, 2009 11:24 am
od aBBotik
Tuto istu dilemu prave riesim aj ja ci 16 alebo 17. najradsej by som dal 17 kvoli vzhladu no budem musiet obetovat trosku konfort co na slovenskych cestach by som asi radsej mal mat kolesa ktore budu vediet lietat aby som nechytal kazdu dieru :mrgreen: . otazkou ostava namahanie dielov ako su capy atd. no myslim si ze ked je tam neaka ta garancia a zaruka tak by to mali riesit oni. Dali mi do technicaku aj do papierov ze 17 je povoleny rozmer takze by sa k tomu ohradzovat podla mna nemali. ak niekto ma neaku skusenost ohladom tohto tak poprosim o radu. vdaka