Stránka 1 z 1

Automatická převodovka

Napsal: ned říj 14, 2007 10:51 pm
od Jan Hirsch
Chci koupit cee'da 1,6 CRDi a zvažuji mezi manuální a automatickou převodovkou. Má s tím někdo zkušenosti? Zajímalo by mne, jak moc automat sníží výkon, jak se chová např. při předjíždění, jaký má vliv na spotřebu apod.

A/T

Napsal: pon říj 15, 2007 7:37 am
od MP1
Ja som si nevšimol aby bola v ponuke kombinácia CRDi + automat.

AT

Napsal: pon říj 15, 2007 12:03 pm
od Jan Hirsch
Podle technických údajů 1,6 a 2,0 benzin a 1,6 diesel mají manuál i automat.

Re: AT

Napsal: pon říj 15, 2007 1:49 pm
od MP1
Aj ja som neskôr narazil na info o AT+CRDi, ale nie je to tak.
V tech. údajoch pri CRDi nie sú uvedené prevodové stupne.
Skús si zavolať nejakému predajcovi. Môj názor - AT + CRDi sa zatiaľ nekoná. Aj preto mám ja 1.6 CVVT + AT.

Jan Hirsch píše:Podle technických údajů 1,6 a 2,0 benzin a 1,6 diesel mají manuál i automat.

Napsal: pon říj 15, 2007 7:53 pm
od Jan Hirsch
Tak jsem si to ověřil a máš pravdu. V prospektu je sice AT uvedena, ale dealer mi potvrdil, že se ještě nedodává. Jaké máš zkušenosti s AT? Výhody jsou mi celkem jasné, ale chtěl bych vědět, jaké to má nevýhody?

A/T

Napsal: úte říj 16, 2007 8:17 am
od MP1
Zatiaľ som nevýhody veľmi nepocítil. Pri pomalej jazde drží motor rovnaké otáčky a auto zrychľuje - myslím si, že to tak bude u väčšiny automatov s HYD. Nieje to Mercedes, ktorý bude mať blokovanie HYD meniča od 1. stupňa, nieje to ani DSG.
Trochu je nevýhoda len štyroch stupňov. Ak sa budeš plynulo rozbiehať tak na štvrť plynu, bude sa ti zdať akoby štyrikrát preradilo, HYD menič akoby nahrádzal chýbajúce stupne. Neviem to porovnať so 6 stupňovým Tiptronicom, zo Škody sa mi neozvali na testovaciu jazdu.
Ak si trochu viac športovo naladený, bude Ti vadiť veľký skok v otáčkach medzi 3. a 4. stupňom. Stlačíš pri predbiehaní plyn, podradí do 3. a točíš
do 5 - 6 tisíc. Motor sa teší na vysoké otáčky, je trochu hlučný,
ale ťahá na 3. stupeň do 150 km/h. Ak jazdíš po meste do 60 km.h a nedáš polohu 3, ale necháš N, tak chodíš po meste na cca 1300 ot/min, na 3. stupeň cca 2000 ot/min.
Treba si uvedomiť jedno, AT je na pohodovú jazdu, ale ani rýchla jazda nieje problém. A nebáť sa využívať celý rozsah otáčok motora.

Ja veľmi oceňujem HYD menič pri jazde na chatu do strmého kopca, netreba trápiť spojku, len jemne sa pohrávať s plynom.
Manželka nabrala viac istoty pri rozjazde do križovatky, zmizol strach zo zadusenia motora alebo prískok vpred. Šliapne na plyn a vyrazí vpred.

Spotrebu veľmi nekomentujem. Som spokojný. Ja ju mám stále takú istú - ak sa vyprázdni nádrž - natankujem doplna a stále dookola.:D

Zima. Čaká ma prvá zima. Zimné pneu ešte nenasadené.
Jan Hirsch píše:Tak jsem si to ověřil a máš pravdu. V prospektu je sice AT uvedena, ale dealer mi potvrdil, že se ještě nedodává. Jaké máš zkušenosti s AT? Výhody jsou mi celkem jasné, ale chtěl bych vědět, jaké to má nevýhody?

Napsal: úte říj 16, 2007 8:23 am
od Jan Hirsch
Díky za info. Manželka je taky jeden z důvodů proč uvažuji o AT.

A/T

Napsal: úte říj 16, 2007 11:47 am
od MP1
Manželka nikdy nechodila na A/T. Vzal som ju na bočnú ulicu, povedal čo a ako a vyskúšala si to. Mala trochu obavy, pomaly naberala istotu. Ďalšiu cestu absolvovala na chatu. Je tam poľná cesta do kopca. Zastavila pod vrcholom kopca a vyskúšala si rozjazd do kopca. Bez ručnej brzdy, auto trochu cúvlo a plynule sa pomaly - krokom - rozbehlo. Opadol z nej všetok strach a jazdí ako sa patrí. Žiadna brzda-plyn oboma nohami.
Jan Hirsch píše:Díky za info. Manželka je taky jeden z důvodů proč uvažuji o AT.

Napsal: pon říj 06, 2008 7:36 pm
od venousek
Trochu tohle téma oživím. Chystám se vybrat si jako služební vůz kolem půl mega pro_ceed s 1.6 CRDi a automatem. Máte někdo reálné zkušenosti s touhle kombinací? V červenci na dovolené v USA jsem měl půjčenou Sonatu s automatem (řekl bych, že to je ten stejný čtyřstupňový) a manuál už nechci. Samozřejmostí by měl být tempomat.