Zatiaľ som nevýhody veľmi nepocítil. Pri pomalej jazde drží motor rovnaké otáčky a auto zrychľuje - myslím si, že to tak bude u väčšiny automatov s HYD. Nieje to Mercedes, ktorý bude mať blokovanie HYD meniča od 1. stupňa, nieje to ani DSG.
Trochu je nevýhoda len štyroch stupňov. Ak sa budeš plynulo rozbiehať tak na štvrť plynu, bude sa ti zdať akoby štyrikrát preradilo, HYD menič akoby nahrádzal chýbajúce stupne. Neviem to porovnať so 6 stupňovým Tiptronicom, zo Škody sa mi neozvali na testovaciu jazdu.
Ak si trochu viac športovo naladený, bude Ti vadiť veľký skok v otáčkach medzi 3. a 4. stupňom. Stlačíš pri predbiehaní plyn, podradí do 3. a točíš
do 5 - 6 tisíc. Motor sa teší na vysoké otáčky, je trochu hlučný,
ale ťahá na 3. stupeň do 150 km/h. Ak jazdíš po meste do 60 km.h a nedáš polohu 3, ale necháš N, tak chodíš po meste na cca 1300 ot/min, na 3. stupeň cca 2000 ot/min.
Treba si uvedomiť jedno, AT je na pohodovú jazdu, ale ani rýchla jazda nieje problém. A nebáť sa využívať celý rozsah otáčok motora.
Ja veľmi oceňujem HYD menič pri jazde na chatu do strmého kopca, netreba trápiť spojku, len jemne sa pohrávať s plynom.
Manželka nabrala viac istoty pri rozjazde do križovatky, zmizol strach zo zadusenia motora alebo prískok vpred. Šliapne na plyn a vyrazí vpred.
Spotrebu veľmi nekomentujem. Som spokojný. Ja ju mám stále takú istú - ak sa vyprázdni nádrž - natankujem doplna a stále dookola.
Zima. Čaká ma prvá zima. Zimné pneu ešte nenasadené.
Jan Hirsch píše:Tak jsem si to ověřil a máš pravdu. V prospektu je sice AT uvedena, ale dealer mi potvrdil, že se ještě nedodává. Jaké máš zkušenosti s AT? Výhody jsou mi celkem jasné, ale chtěl bych vědět, jaké to má nevýhody?