Stránka 1 z 3

4x4 v zimě

Napsal: pát lis 21, 2008 9:54 am
od Ghost
Ahoj. Tak jsem si teprve dnes všiml, že je asi více druhů Sorent. Já mam volení AUTO, 4X4, LOW. Viděl jsem ještě jinou volbu. Zajímalo by mějak to je vlastně a jak používáte tuto variantu kterou mám, hlavně ted v zimě. Díky za radu..

Re: 4x4 v zimě

Napsal: pát lis 21, 2008 9:25 pm
od Tomas80
Vcelku nejak nevim co chces slyset, protoze jestli nemas prepinani zadni a predni napravy, tak ti silu na napravy pripojuje elektronika a vcelku tam nemas co ovlivnit a hlavne toho nemas moc na vyber :-). Ja uz mam jednu zimu za sebou a vcelku pohoda. I kdyz jsem nemel moznost ji vyzkouset v nejakem velkem snehu, ale nemel jsem problem abych se nekam nevyskrabal. Akorat mi pripada, ze trochu vazne ESP. Predtim jsem mel oktavku 4x4 a tam to slapalo suprove. Pravdou vsak zustava, ze sorento je o hodne tezsi a tudiz je asi pro tu elektroniku vetsi problem to ukocirovat. Bohuzel elektronikou fyziku neoblbnes :-)

Re: 4x4 v zimě

Napsal: pát lis 21, 2008 9:29 pm
od Ghost
No já jsem hlavně viděl ještě jinou variantu než mám, ted si ale už nepamatuju, jak to tam bylo. Co teda přesně znamená to Auto a Low. 4x4 je asi jasný..

Re: 4x4 v zimě

Napsal: sob led 03, 2009 9:16 pm
od Arnošt
Ahoj,
Před měsícem jsem si koupil sorento a musím říct,že po dlouhém rozhodování jsem udělal dobře.
Opravdu velká a silná čtyřkolka za slušné peníze.
K přepínáním mám 2x2 4x4 high - pro silnici a 4x4 low pro opravdový terén

V příručce píšou,že se má 4x4 používat pouze na písku,sněhu,ledu atd.
jinak se prý zbytečně opotřebují pneu,vyšší spotřeba a podle svých zkušeností
se při 4x4 špatně parkuje,hodně ztuha.

Mám příručku v češtině tak při nějakých potížích mně klidně kontaktujte,

ahoj a hodně kilometrů v sorentu

Re: 4x4 v zimě

Napsal: sob led 03, 2009 9:23 pm
od Ghost
Ahoj.. Tak gratuluju..Já už najezdil 15tis a nemůžu si jej vynachválit..

Re: 4x4 v zimě

Napsal: sob led 03, 2009 10:35 pm
od Jirka N.
Ahoj Arnošte,

ve středu si pojedu do D objednat Sorento a stále zvažuji jakou verzi zvolit. Původně jsem chtěl permanentní 4x4, ale po zvážení zase uvažuji o manuálně připojitelném pohonu 4x4, který se mi jeví jako spolehlivější a s nižší spotřebou. Vycházím z toho, že je přední diferák u této verze volnoběžný a při jízdě mimo terén přední kardanka stojí. Po připojení předku otočným přepínačem se připojí v poměru 50-50 % výkonu na obě nápravy a tak je trakce zaručená. U permanentky to řídí elektronika a nikdy není jisté kolik procent kam pošle. Taky u manuálu nebývá problém se spojkováma lamelama pohonu, které trpí permanentním spínáním. Jaké jsou tvoje zkušenosti s poháněným zadkem na sněhu bez pohonu 4x4, neodstřeluje do boku při akceleraci?

Jirka

Re: 4x4 v zimě

Napsal: ned led 11, 2009 3:06 pm
od Arnošt
Ahoj Jirko,

Jezdím teprve dva měsíce a jezdím jen 2x2, ale na sněhu se s tím nedá jezdit, zadek hodně lítá.

Ale na 4x4 to jezdí super a vyjedu kamkoli a to mám celeroční pneu a ne zimní. Měl jsem strach jestli na sníh
budou stačit a byl jsem příjemně překvapen. Je to moje první čtyřkolka,tak nemám srovnání , ale jezdí pěkně.
Tak nevím jestli jsem při výběru pomohl,
ahoj Arnošt

Re: 4x4 v zimě

Napsal: ned led 11, 2009 6:41 pm
od Tomas80
Ja si myslim, ze pokud mas na snehu zapnutej pouze pohon zadku tak to proste litat musi. Proste vsecky 4 kola jsou o necem jinym, ja mam 4x4 AUTO, takze se o prepinani nestaram, ale jelikoz je hlavni tah smerovan k zadku, tak kdyz to na snehu v zatacce pri rozjezdu hoodne prislapnu, tak mi taky zadek trochu ujede, protoze mu chvili trva nez zareaguje predek, kterej to pak vytahne. Takze si dovedu predstavit jak to asi vypada, kdyz mas pohon jenom na zadek, proste s tim clovek musi pocitat. Jenom me zarazi, ze jsem nekde slysel, ze pokud nemas " permanentni ctyrkolku" a musis prepinat mezi zadkem a 4x4 a mas v aute system ESP, tak prej tento funguje jenom pokud mas zapnutej zadek. Pokud mas zaple 4X4 tak pry ESP nefunguje. Nevim co je na tom pravdy, slysel jsem to ve spojeni se starym tipem, ale pripada mi to trochu nelogicky, proc by to ESP nemohlo fungovat porad.

Re: 4x4 v zimě

Napsal: ned led 11, 2009 9:20 pm
od Jirka N.
Zdravím pánové a díky za postřehy. Sorento jsem minulou středu osobně objednal v D. tam mi bylo sděleno že verze EX s připojitelným předkem má prodejce vyprodané a nabízí mi permanentní pohon s ESP a kůží. Tak jsem objednal tuhle variantu. Bude černé, černá kůže a plná výbava, model 2009 a asi jedno z posledních vyrobených pro Evropu. Zhruba za 10 dní si ho pojedu vyzvednout.

Re: 4x4 v zimě

Napsal: pon led 12, 2009 5:49 pm
od Tomas80
Myslim ze to je dobra volba a cerna ji slusi nejvice :-). Tak doufam, ze budes spokojenej :-)

Re: 4x4 v zimě

Napsal: pon led 12, 2009 9:13 pm
od Jirka N.
Díky a auto ještě není v garáži a už mám nápady na úpravy. Nejdříve zaslepím AGR ventil- je to čertův vynález a přináší jen problémy. Pak nastříkám celý rám protože už po 3 letech začínají korodovat a já vždy na novém autě nastříkal podvozek Tlumex plastem a auto i po 10 letech je jak nové zespodu.

Re: 4x4 v zimě

Napsal: úte led 13, 2009 12:37 pm
od Tomas80
Aha tak to jo, to sou dobry upravy a s tim spodkem absolutne souhlasim. Ja jsem kupoval auto 4 roky stary a ram uz by l pekne chycenej. Tak jsem ho nechal minulej rok taky striknout :-)

Re: 4x4 v zimě

Napsal: úte led 13, 2009 3:03 pm
od Jirka N.
Fotky jak vypadá spodek po několika letech se najdou na www.sorento-forum.de a Kia tvrdí že koroze nehraje roli, protože díly jsou ze silného materiálu. Já mám rád když je auto stále jak nové a musím taky potvrdit, že případná údržba je snadná a šrouby se povolují a netrhají jak na neošetřeném podvozku.

Re: 4x4 v zimě

Napsal: úte led 13, 2009 10:19 pm
od Bostra
Tak s tím spodkem taky naprosto souhlasím. Na jaře se taky na to chystám. Taky chci natónovat skla foliemi, protože si připadám jak ve výkladní skříni a ještě chci přidat nějaký lepší alarm. O tom AGR ventilu jsem taky dost slyšel, ale nevím zda do toho půjdu. Někdo to doporučuje uzavřít a někdo zase ne. Tak nevím. Však potom určitě dáš vědět, jak jsi s tím spokojen.

Bostra

Re: 4x4 v zimě

Napsal: úte led 13, 2009 11:29 pm
od Jirka N.
Co se týče AGR tak je velká diskuze v D a protože jsou dvě provedení ovládání tak každé se deaktivuje jinak. Na e-bay jsou v nabidce díly na Sorento a i sací potrubí včetně nafocených komponentů AGR. Pěknej humus se pouští do sacího potrubí, ale pouze v nižších otáčkách a tak na emisích není problém protože tam se zkouší jinej režim.Kdo to má odpojené tak je spokojenej a komu cuká motor a pak to odpojí tak taky přede spokojeností. Na Mondeu benzínu jsem taky odpojil AGR a sací potrubí je jah nové. U jiného motoru bylo cca 5 mm usazenin. Při větším počtu km to snad zhorší emise díky usazeninám. Takže čertův vynález.

Ten podvozek je potřeba pořádně očistit, protože jsem viděl u jednoho staršího Sorenta podvozek po nástřiku v lednu a v prosinci byly fotky z jeho bouračky a ejhle podvozek byl zase jak liška.