sorento chcípe za jízdy
Re: sorento chcípe za jízdy
Tak tak je to lépe definovaný takto. Prostě jsem došel k závěru že 5W-40 se správnou klasifikační třídou je to pravý ořechový.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
- Reklama
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř zář 08, 2010 9:54 pm
- Bydliště: Nové Syrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: sorento chcípe za jízdy
5W 40 ma správnou klasifikační třídu??? TO je olej určený pro rozsah teplot -30 až +20 st. Na Aljašce určitě správný olej.Jak ti ale asi maže , když je v létě 30 i víc?Je to řidina, která ti spolehlivě po čase "udělá motor".Když jsem auto koupil špatně jsem se podíval a jezdil na něj taky.Pak jsem měl tu závadu se spadlým šroubkem , takže jse měl rozhozenou hlavu.Jak poznáš, že máš olej na ho...? Podívej se na vačku.Krásně mikroskopicky poskákaná, no prostě lehce načatá.A takhle zasranou hlavu s přepálenýho oleje už jse dlouho neviděl.Od tý doby už zásadně 10W 40 , motor si jen chrochtá,krásně čistej. Pro diesely a naše klimatické podmínky 15W 40 , nebo 10W 30, pokud manuál k vozidlu nestanoví jinak , ale i tak si o tom myslím své.
Vše se dá opravit, jen se nesmí vědět, že to nejde....
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Re: sorento chcípe za jízdy
Jenže ten olej je kvůli VGT turbu u FL veze. To co píšeš platí pro starou verzi. V servisu dávaj zásadně 5W-30 a nic jinýho. Já přešel na 5W-40 protože ho považuji za lepší při letních teplotách. Na garančce jinej olej než předepsanej 5W-30 nanaplní protože je to stanovisko výrobce.
Podle návodu je 5W-30 od -10 do +35 a jestli se nepletu tak 5W-40 je od -10 do +45 stupňů.
Podle návodu je 5W-30 od -10 do +35 a jestli se nepletu tak 5W-40 je od -10 do +45 stupňů.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
Když to čtu,tak čumím jako blázen.
-10?To jezdíš jenom do pozdního podzimu?
viita píše správně.Jestli někdo chce oddělat motor,tak ať si tam naleje 0W/40 to je taky super!Ten kdo má nalítáno na motoru okolo kila,tak už by měl přecházet na řadu výš-tedy 10W/xy.Vždyť olej je kvůli tomu,aby mazal a při ohřátí nestekl do vany jako voda a zároveň působí laicky řečeno jako vymezení vůle součástí,tedy pružný mezičlánek mezi třecí plochou pohybující součásti.Servis naleje samozřejmě to nejdražší co může,tak striktně dodrží to co je psaný v manuálu.No chudák motor
Jestli se někdo trochu o tuto problematiku zajímá,tak zjistí PROČ? se do současných nových motorů dává 5W.Je to kvůli tomu,že motor má minimální vůle a v případě hustšího oleje dochází ke zvýšení odporu mezi součástmi motoru.
-10?To jezdíš jenom do pozdního podzimu?
viita píše správně.Jestli někdo chce oddělat motor,tak ať si tam naleje 0W/40 to je taky super!Ten kdo má nalítáno na motoru okolo kila,tak už by měl přecházet na řadu výš-tedy 10W/xy.Vždyť olej je kvůli tomu,aby mazal a při ohřátí nestekl do vany jako voda a zároveň působí laicky řečeno jako vymezení vůle součástí,tedy pružný mezičlánek mezi třecí plochou pohybující součásti.Servis naleje samozřejmě to nejdražší co může,tak striktně dodrží to co je psaný v manuálu.No chudák motor
Jestli se někdo trochu o tuto problematiku zajímá,tak zjistí PROČ? se do současných nových motorů dává 5W.Je to kvůli tomu,že motor má minimální vůle a v případě hustšího oleje dochází ke zvýšení odporu mezi součástmi motoru.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: sorento chcípe za jízdy
Kvůli turbu?To jsou věciJirka N. píše:Jenže ten olej je kvůli VGT turbu u FL veze. To co píšeš platí pro starou verzi. V servisu dávaj zásadně 5W-30 a nic jinýho. Já přešel na 5W-40 protože ho považuji za lepší při letních teplotách. Na garančce jinej olej než předepsanej 5W-30 nanaplní protože je to stanovisko výrobce.
Podle návodu je 5W-30 od -10 do +35 a jestli se nepletu tak 5W-40 je od -10 do +45 stupňů.
Kvůli turbu bych udělal jedno-v polovině cyklu vyměnit filtr oleje.Takhle jsem to dělal dřív-teď už turbo zaplať pánbůh nemám. Turbu pomůže víc to,když natočíš motor,necháš ho pěkně běžet na volnoběh,při startu neuděláš to,že přidáš plyn,po jízdě necháš turbo alespoň pár minut dochladit,to je pro turbo balzám a totéž platí i pro olej.Když mu dáš "vodu",tak tím,že hřídel turba je pouze kluzné uložení a řídký olej samozřejmě rychle odtéká,tak mu dáš pěkně napr..l taky.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: sorento chcípe za jízdy
Já jsem slepej jak patrona, omlouvám se, překouknul jsem se a zaměnil F za C. Pro jistotu zde dávám tabulku z návodu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
plácáte tady všichni hovínka
pro vysvětlení použito z webu
Hodnota zimního značení určuje chování oleje při nízkých teplotách (např. olej SAE 15W má mez čerpatelnosti -25 ˚C). Hodnota letního značení určuje použití oleje při letních teplotách. Pokud je při označení použito pouze jedné třídy, znamená to, že se jedná o olej monográdový (letní nebo zimní). Když je použito kombinace letní a zimní třídy (např. 5W-40), jedná se olej multigrádový nebo-li celoroční. V současné době se téměř výhradně používají motorové oleje multigrádové. Pro naše klimatické pásmo je nejběžnější třída SAE 15W-40.
to Vita.....ty nedoporučuješ olej 5W40 ale 10W30 by jsi si do auta dal??? To nějak nechápu, ta 10W30 je při 100 stupních řidčí než 5W40.
Dám příklad jak volit olej
Dízl offroad, použití na horách, denně najeto cca 25 km. Tak naleju 10W40 popřípadě 5W40. 5W nebo 10W mi zaručí dobrou čerpatelnost studeného oleje při chladných dnech,kterých je na horách víc než teplých.To znamená že i motor se rychleji promazává a nejde dlouho na "sucho", možno použití i ve městech, kde třeba jako já jezdím jen 5 km do práce a zpráce, sotva motor zahřeju. 40 na konci zabezpečí zlatý střed pokud bych náhodou táhl káru nebo fičel po dálnici.
Dízl offroad pro podnikatele,komerční využití,např tahání aut a podobně. Tam není ani tolik rozhodující ta první specifikace jako ta druhá a ta by v každém případě měla být vyšší než 40,tj např 10W50 nebo 10W60 ale ta spíš pro hooodně zatěžovaný motory. Tento olej vám zabezpečí dobrou čerpatelnost pro naše klimatické podmínky ve všech ročních období a 50 nebo 60 zajistí velmi dobré kinetické vlastnosti při vysokých teplotách nejen způsobené letním obdobím ale hlavně vysokými rychlostmi nebo zátěží motoru.
Ted něco o kinetické vlastnosti oleje. Zkusím to říct jednoduše. Čím je olej řidší, tím rychleji se dostává na všechny místa,proniká snadněji do méně přístupných míst, má lepší chladící vlastnosti ale má jednu nevýhodu a to, že na rotujících součástkách s vysokou rychlostí díky odstředivé síle dochází k tvz " trhání olejového filmu", hustý olej má zase opačné vlastnosti než řídký. Takže musíte volit olej nejen s ohledem na klimatické podmínky ale hlavně na styl a použití motoru.
Jo taky řidší olej víc pění ale to se týká spíš vysoko otáčkových motorů. Tak snad vám to trošku pomůže, pokud píšu taky hovínka, rád se nechám poučit
pro vysvětlení použito z webu
Hodnota zimního značení určuje chování oleje při nízkých teplotách (např. olej SAE 15W má mez čerpatelnosti -25 ˚C). Hodnota letního značení určuje použití oleje při letních teplotách. Pokud je při označení použito pouze jedné třídy, znamená to, že se jedná o olej monográdový (letní nebo zimní). Když je použito kombinace letní a zimní třídy (např. 5W-40), jedná se olej multigrádový nebo-li celoroční. V současné době se téměř výhradně používají motorové oleje multigrádové. Pro naše klimatické pásmo je nejběžnější třída SAE 15W-40.
to Vita.....ty nedoporučuješ olej 5W40 ale 10W30 by jsi si do auta dal??? To nějak nechápu, ta 10W30 je při 100 stupních řidčí než 5W40.
Dám příklad jak volit olej
Dízl offroad, použití na horách, denně najeto cca 25 km. Tak naleju 10W40 popřípadě 5W40. 5W nebo 10W mi zaručí dobrou čerpatelnost studeného oleje při chladných dnech,kterých je na horách víc než teplých.To znamená že i motor se rychleji promazává a nejde dlouho na "sucho", možno použití i ve městech, kde třeba jako já jezdím jen 5 km do práce a zpráce, sotva motor zahřeju. 40 na konci zabezpečí zlatý střed pokud bych náhodou táhl káru nebo fičel po dálnici.
Dízl offroad pro podnikatele,komerční využití,např tahání aut a podobně. Tam není ani tolik rozhodující ta první specifikace jako ta druhá a ta by v každém případě měla být vyšší než 40,tj např 10W50 nebo 10W60 ale ta spíš pro hooodně zatěžovaný motory. Tento olej vám zabezpečí dobrou čerpatelnost pro naše klimatické podmínky ve všech ročních období a 50 nebo 60 zajistí velmi dobré kinetické vlastnosti při vysokých teplotách nejen způsobené letním obdobím ale hlavně vysokými rychlostmi nebo zátěží motoru.
Ted něco o kinetické vlastnosti oleje. Zkusím to říct jednoduše. Čím je olej řidší, tím rychleji se dostává na všechny místa,proniká snadněji do méně přístupných míst, má lepší chladící vlastnosti ale má jednu nevýhodu a to, že na rotujících součástkách s vysokou rychlostí díky odstředivé síle dochází k tvz " trhání olejového filmu", hustý olej má zase opačné vlastnosti než řídký. Takže musíte volit olej nejen s ohledem na klimatické podmínky ale hlavně na styl a použití motoru.
Jo taky řidší olej víc pění ale to se týká spíš vysoko otáčkových motorů. Tak snad vám to trošku pomůže, pokud píšu taky hovínka, rád se nechám poučit
Re: sorento chcípe za jízdy
No teda hazky.Pěkně řečeno i napsáno.Ale pominu to,že při stejné okolní teplotě je olej 5 a 10W jinak se stejným číslem např.40 jinak hustý,nebo řídký jak se to vezme.Zakončit se to dá jenom tím,že při normálních podmínkách ve střední Evropě tj.teploty cca -20 a + 25°C je optimál pro jeté motory 10W.Pro motor,který je skoro po smrti je možná dobrá vazelína.Co se týká fyzikálních vlastností jde pouze o to,aby mazivo-v našem případě olej xy vydržel co nejvíce teplotu při provozu motoru a udržel si svoji tekutost při nízké teplotě motoru co nedosáhl provozních teplot a aby se zamezilo běhu motoru nasucho.Další požadavek je to,aby olej ulpíval na součástech motoru v takovém množství které zaručí to,že za podmínek provozu nebude buďto odtékat,nebo zůstávat na pohybovém ústrojí motoru.Možná je to o jiným vlákně,ale je to docela velká chemie protknutá fyzikou.
Pointa je však ta,že nový motor má jedno a jetý má druhý požadavky.Záleží na použití apd. A příručka,která mi ukáže,jak vypadá šroubovák a co je matice či šroub a kvůli nějaký prkotině mám neprodleně navštívit dealera KIA,tak to sorry.Dá se říci,že je to zpravidla marketingový tah.Proč by se dělali auta na dlouho?To by ty naše Sorenta stály 10x tolik a servisy by si dali pásku přez vrata-ZAVŘENO!
Takže příručky do ruky a hurá do servisů KIA!Tam vědí všechno!
Pointa je však ta,že nový motor má jedno a jetý má druhý požadavky.Záleží na použití apd. A příručka,která mi ukáže,jak vypadá šroubovák a co je matice či šroub a kvůli nějaký prkotině mám neprodleně navštívit dealera KIA,tak to sorry.Dá se říci,že je to zpravidla marketingový tah.Proč by se dělali auta na dlouho?To by ty naše Sorenta stály 10x tolik a servisy by si dali pásku přez vrata-ZAVŘENO!
Takže příručky do ruky a hurá do servisů KIA!Tam vědí všechno!
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř zář 08, 2010 9:54 pm
- Bydliště: Nové Syrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: sorento chcípe za jízdy
Ano , kozejk , vysvětlil jsi to přesně a máš i pravdu.Já nechtěl zabíhat do podrobností, chtěl jsem to jen trošku zjednodušit.Výběr oleje je na každém a dle toho, v jakém kdo jezdí režimu.Vybrat správný olej- bylo toho napsáno již opravdu dost na různých forech, stačí jen chvíli hledat- kdo chce. Nebo pohřbít motor- ne hned- po čase ne právě vhodným olejem. Ne že by nebyl přímo vhodný pro daný vůz, jen každé auto jezdí v jiném režimu.Dobré články o volbě olejů jsou např. na vynikajícím fronteraforu- jen si najít.Jedno je jisté a je to jednoduchá , leč hooodně pravdivá formulace- kdo maže- ten jede.Vyber olej ,aby mazal.
Vše se dá opravit, jen se nesmí vědět, že to nejde....
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Re: sorento chcípe za jízdy
Osobně mám velice dobrou zkušenost s 5W-40 a to od roku 2000 kdy jsem jí začal používat v Octávce 1,8 T a Mondeu 1,8 16V, samozřejmě určenou pro benzínový auta. Protože v 1,8 T je více namahaný olej než v Sorentu tak si myslím že pro naše klimatický podmínky je naprosto dostačující. Já jezdím na Castrol Magnetec Diesel DPF 5W-40 a spotřeba nafty je skvělá a během 15 tisíc km olej nedolejvám. Měním ho sám stejně jako všechny ostatní oleje.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
Zdarec Pánové.
Když už se to tady rozjelo o mazivech, prosím Vás, co mám nalít do automatické převodovky? APOLLOIL ATF RED-1K který doporučuje výrobce nejde sehnat a v autorizovaném servise KIA tam lejou DEXTRON III, což údajně není vhodné pro tento typ převodovky.
Mám r.v.2007 125kW / D4CB / převodovka 5AT4 /najeto 72000 km.
Předem dík za odpověď.
Bostra
Když už se to tady rozjelo o mazivech, prosím Vás, co mám nalít do automatické převodovky? APOLLOIL ATF RED-1K který doporučuje výrobce nejde sehnat a v autorizovaném servise KIA tam lejou DEXTRON III, což údajně není vhodné pro tento typ převodovky.
Mám r.v.2007 125kW / D4CB / převodovka 5AT4 /najeto 72000 km.
Předem dík za odpověď.
Bostra
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Re: sorento chcípe za jízdy
Jestli to pomůže:
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f ... b12231e87f
Nebo zkus zavolat do KIA servisu,jestli Ti řeknou víc.Zkus servis KIA- ADcentrum,Brandýs nad Labem.Mají otevřeno krátce a jsou velice ochotní.Technik p.Svoboda.
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f ... b12231e87f
Nebo zkus zavolat do KIA servisu,jestli Ti řeknou víc.Zkus servis KIA- ADcentrum,Brandýs nad Labem.Mají otevřeno krátce a jsou velice ochotní.Technik p.Svoboda.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: sorento chcípe za jízdy
Tuhle a mnoho dalších diskusí mám přečtené, ale nikde jsem nevyčetl, který konkrétní olej plně nahradí ten APOLLOIL ATF RED-1K. V mém okolí v KIA servisech jsem se ptal a všude mi řekli, že tam lejou ten DEXTRON III (v KIA servise je jim jedno co tam nalejou) a přitom na zahraničních fórech zase píšou, že ten není vhodný. Ale ani tam jsem se nedočetl, jakým druhem převodovým olejem ho nahradit. Jsem už z toho zoufalý. Nerad bych odrovnal převodovku. Těch olejů je tolik druhů, že člověk se vtom nevyzná, a když ještě nejde sehnat ten druh, který tam doporučuje výrobce (mimochodem cena za jeden litr se pohybuje od 40-70 EUR za 1litr ), tak potom to je na nervy co tam nalít.zdeny65 píše:Jestli to pomůže:
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f ... b12231e87f
Nebo zkus zavolat do KIA servisu,jestli Ti řeknou víc.Zkus servis KIA- ADcentrum,Brandýs nad Labem.Mají otevřeno krátce a jsou velice ochotní.Technik p.Svoboda.
Bostra
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Re: sorento chcípe za jízdy
Tak motor je po 14 ti denním výletu opět doma,nenapsali nic,akorát podle nové pasty a těsněním pod hlavou to měli rozebrané celé.Zítra dojde i nový setrvák,tak ho začnem lákat do té krabice.Najedu s ním fašouny požadovaných 3.000km,vyměním olej a ta ochippovaná škatule obehnaná chromovanýma trubkama je k dispozici.Tak to chvalte,ať se rozšíří siť spokojených majitelů historických slátanin.Já už na to tady nadávat nebudu.Dááále od hradu dáále.
Re: sorento chcípe za jízdy
No to jo.Ale důležitý je to 1K.To je totiž bližší specifikace oleje a Dexron má jinou,alespoň co vidím na netu.Musí to být 1K.Tady jsem našel odkaz:Bostra píše:Tuhle a mnoho dalších diskusí mám přečtené, ale nikde jsem nevyčetl, který konkrétní olej plně nahradí ten APOLLOIL ATF RED-1K. V mém okolí v KIA servisech jsem se ptal a všude mi řekli, že tam lejou ten DEXTRON III (v KIA servise je jim jedno co tam nalejou) a přitom na zahraničních fórech zase píšou, že ten není vhodný. Ale ani tam jsem se nedočetl, jakým druhem převodovým olejem ho nahradit. Jsem už z toho zoufalý. Nerad bych odrovnal převodovku. Těch olejů je tolik druhů, že člověk se vtom nevyzná, a když ještě nejde sehnat ten druh, který tam doporučuje výrobce (mimochodem cena za jeden litr se pohybuje od 40-70 EUR za 1litr ), tak potom to je na nervy co tam nalít.zdeny65 píše:Jestli to pomůže:
http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f ... b12231e87f
Nebo zkus zavolat do KIA servisu,jestli Ti řeknou víc.Zkus servis KIA- ADcentrum,Brandýs nad Labem.Mají otevřeno krátce a jsou velice ochotní.Technik p.Svoboda.
Bostra
http://blusynthetic.com/sites/default/f ... 0(PDS).pdf
Ještě odkaz-jsou tam alespoň nějaký OEM kódy.
http://www.autoparts2020.com/rsdev/part ... 0458&cat=2
Je to na 6.stránce
Tady je další odkaz,ale asi nejhorší je tam to,že APOLLOIL ATF RED 1K nemá náhradu.
http://www.eneos.us/product/6
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza