Sorento 2.5crdi kupa

kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od kozejk »

na motorizaci ani tak nenadávám, celkem jsem si zvykl na spotřebu a větší olejovou náplň. Motor mohl brát víc od spoda ale jinak motor mi nevadí, ostatně nemá s Kiou nic společného, její vývoj zadávala Hjudai firmě Detroid která dělala mechaniku a italská firma dělala elekroniku. Ale sere mě že po 4 letech mám zoxidovaný kontakty na řídící jednotce, zoxidovanou a komplet sežranou elektriku k elektromotoru řazení 4x4 včetně samotného elektromotoru, zarezlý zámek zadních dveří, nefunkční el. anténu, kolikrát když hodně bouchnu kufrem nebo nějakými dveřmi odskočí mi zadní otvírací okno a auto pak nejde zavřít. To nemluvím o výše popsaných závadách. Chci si to auto nechat dýl, je pohodlny, bezpečný a má krásný tvar, ale nechci mít pokaždý když přicházím k autu strach co se zase posere. Je starý necelých 5 let, stálo skoro mega a prostě za ty peníze seženete lepší, tot můj názor.

K tomu forestru, rozhodně bych se nevsázel v terénu na kiu, vím co to auto dokáže, má vymakanou redukci a pohon 4x4, je lehčí a hbitější. Ano extrému Kiu podrží rám ale selže pohon, bud si odděláš TOD nebo poddimenzovanou redukci, volnoběžky v diferáku, kompresor, řadící elektromotor.
Dole fotka jednoho z mých prvních zkušeností se Subaru, auto bez uzávěrek, pouze 4x4 a redukce, projelo na silničkách hravě celý táborský tankodrom. Pod motorem a olej. vanou origo kryt z 3 mm tlustého plechu.
Přílohy
67_39_P1010129.JPG
67_39_P1010129.JPG (219.47 KiB) Zobrazeno 7178 x
Reklama
 

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Ta poruchovost Japonských aut je opravdu zarážející, ale zapadá to do celkového obrazu dnešní doby kdy se velice šetří a to je znát na kvalitě. U Soriho oceňuju klasickou nezáludnou konstrukci, kdy je vše přístupné, snadno demontovatelné a konec konců třeba v Holandsku jsou díly daleko levnější než u nás a díky netu se dá vše rychle dohledat.
Naftových Sorent je v nabídce tolik, protože jich je hodně dovezených z venku a tam tahaly vleky s koněma, jachtama, obytňákama nebo s stavebním materiálem a zde byl diesel nejlepší volba. Benzínový byl volen vyjímečně a to převážně pro klasické ježdění a kvůli bezpečnosti a daňovému zatížení v některých zemích. Tak proto i míň poruch díky jinému zatížení a konec konců nenamahaném benzínovém motoru který má prapůvod v Japonsku a byl léty prověřený.
Z mého pohledu je nejvíce problému u Sori s motorama provozovanýma v Německu a to díky neomezené rychlosti. Tento motor je v nejlepším režimu do 130 Km a to se v Německu často nectí a proto se uštve k předčasné smrti. To se stane často po přechodu z břichoplaze do Soriho kdy se přenesou staré zvyky. Proto ta turba, kliky, hřídele atd.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Jemže toto je velice starý Japončík dělanej na generace a ne jako dnes na přežití záruky. Z té doby by fungovaly Mercedesy, Golfy, Fordy taky teda pokud by je koroze nesežrala. Ale mechnicky nesmrtelný auta a dokonce jedno Volvo překonalo 3 mil Km jen s běžnýma opravama, ale s původníma agregátama. Tak tolik pro sprovnání původní a dnešní techniky.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viita
Příspěvky: 194
Registrován: stř zář 08, 2010 9:54 pm
Bydliště: Nové Syrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od viita »

Jak říká Jirka, v těchto letech bylo Subaru ještě Subaru s nějakou kvalitou. Dneska je jedno co koupíš, vše je nabité elektronikou a emisními nesmysly, takže se to sere všechno, ať ta nebo ta značka.A o uhonenejch diíeselech z německa- jo to taky souhlas.Tento motor na to stavěnej není.A kvalita naší nafty....Pořád dokola. Já jsem pro zaplynovaný benzín, jen nutno oželet nižší krouták, nebo koupit auto s osmiválcem nad 4l, ono už to o tolik víc nežere.Kdo netahá vleky, tak je to putna.
Vše se dá opravit, jen se nesmí vědět, že to nejde....
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

Diky za vase postrehy.co sa tyka stareho subaru to mas ako stare audi quattro. No naspat k tebe niejesu mi este jasne tie pohony co to som sa docital ale nie tak celkom su dva pohony 1. ma tri moznosti pohonu to je 2hi 4hi 4low a 2. ma moznost iba dve 4x4auto a 4x4low. Ktory z tychto pohonov je lepsi? je mi jasne ze jeden je s odpojitelnym predny nahonom a ten druju je ten automaticky. Ale ktori ma ake vyhody? ake su vase skusenosti? Mozem na tom co ma 3 polohy napriklad v zime jazdit po cestach na rezime 4HI? Tak isto je mi jasne ze moznost LOW je redukcia. Dalej aku to ma priechodnost terenom? (je mi jasne ze nemam cakat od toho vela kedze to nieje plnohodnotny off ako napr Defik a wrangler) Ale jedna sa mi o to ze mam chatu v horach a musim tam ist cca 4km cez les a je to dost narocne nevyleziem tam so Suzuki SX4 teda sem tam v lete ked je sucho a niesu vyjazdene kolaje vy&liezol som tam so samurajom uplne v pohode (ssamozrejme na chlpatych gumach ale uz ho nemam). V podstate som sa uz viac menej rozhodol ze soriho kupim len este neviem aky typ prevodu. Dakujem za odpovede
ctiteljan
Příspěvky: 134
Registrován: pát říj 21, 2011 12:25 am
Bydliště: praha 5

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od ctiteljan »

Somozřejmě že se dá jezdit na 2Hi i v zimě ale prdel ustřeluje , a u druhýho 4x4 Auto když se vyndá 13cka pojistka tak nespíná předek , a co je lepší ve své podstatě je to celkem jedno ikdyž na zimu pro ženskou bych radši volil automatiku
Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

Dik ale ja som sa pital ci sa da jazdit v zime po ceste na tom 4HI nie na 2Hi to viem ze je zadokol
Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

no asi som sa zle vyjadril ci sa to nejako nepokaci ked budem mat zapnute cez zimu 4Hi?
ctiteljan
Příspěvky: 134
Registrován: pát říj 21, 2011 12:25 am
Bydliště: praha 5

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od ctiteljan »

Na dálnici bych to nepoužíval ale jinak jo 4x4 Hi můžeš jezdit přez zimu mělo by to vydžet předeším se to chová jinak než 2jkolka a je to auto težky já mám automatiku a na léto vyndavám pojistku mám pak menší spotřebu a je to živější
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

V každým případě doporučuju permanentní pohon 4x4 protože je to bezpečnější, zvláště u FL verze kde reaguje blezkurychle a zatím jsem nepostřehnul žádný problém. Třeba couvání na sněhu do kopce je stejně snadný jako jezdit dopředu a vzhledem k velké váze auta je to taky věcí bezpečnosti. Takže se v případě potřeby se zapíná pouze redukce a s tou se má jezdit pouze na kluzkém terénu díky pevně uzavřené mezinápravové spojce. U FL ani nestačí vyndat pojistka č. 13, tam je více systémů svázaných navzájem. To platí u starší verze.
Verze s připojitelným předkem má zcela jiný přední diferák a je zapínaný podtlakem z externí vákuové pumpy a to taky není nejlepší řešení. Takže já doporučuju permanent,je pohodlnější a modernější.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

Jirka
Cice mam tomu chapat tak ze ta s tou permanentnym pohonom ked tam navolim redukciu tak sa nahon aj rozdeli v pomere 50:50? alebo to bude stale iba rozdelovat ako to potrebuje? Lebo mne by sa prave zislo aby som mal v terene 50:50 a vsetky kola sa otacali sucastne nie aby to na zaklade esp rozdelocalo na dane koleso ktore presmikuje vacsi alebo mensi vykon.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

U permanentního pohonu je nejasný kam kolik momentu jde a o to se stará rozdělovací převodovka a ŘJ ,teprve po zařazení redulce se spojka sepne natvrdo a moment je 50:50 a proto taky se to musí požívat pouze na kluzkém podkladu. ESP je pouze u FL verzí EX seriově a ten je dobrej při složitých podmínkách vypnout a on nezasahuje do trakce auta. Mě se to osvědčili na sněhu do kopce bez ESP, který mi jinak ubíral svévolně výkon motoru. Taky třeba byl na obtíž ESP v ostrý zatáčce, kde kinetická energie vysunula Soriho do protisměru a to zatrcený ESP ukradlo výkon motoru a já se nemohl rychle dostat na svou stranu. Bez Esp by to bylo rychlejší díky lepším reakcím. Takže on je pomocník u škůdce a to podle okolností.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

Dobre cize pri redukcii ho zopne naplno hej? a je tam pomer 50:50? a esp mali vsetky vo vybave EX? lebo tu vybavu chcem. To ze bezne rozdelije na automatike vykon mi vyhovuje a redukciu budem naozaj v tazkom terene pouzivat.
ParnosCZ
Příspěvky: 133
Registrován: stř bře 14, 2012 11:17 am
Bydliště: Jablonecko

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od ParnosCZ »

Jo to maji, ale modely po faceliftu rok nevim zeptej se kluku ja mam starou potvoru :D jeste
Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

No ale ja chcem pred FL lebo po su uz drahsie vzhladom na to ze to bude skor vykendove auto
Odpovědět