Sorento 2.5crdi kupa

Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Ne pouze FL - Ex má seriově ESP. Ve starém modelu to nevím zda to vůbec bylo, zatím jsem se s tím nesetkal, ale třeba vyjímka existuje.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Reklama
 

Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

No dobre a pokial to nema esp tak ako je rozdeleny automaticky pohon 4X4? potom nema ako rozdelovat vykon medzi napravi alebo to ma nejaku trakcnu kontolu? a kedze pred fl nema esp a zapnem uzavierku tak to bude v pomere 50:50 teda ak ma co by mal mat medzinapravovu spojku?
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Esp nemá nic společnýho s pohonem 4x4 protože ten má svoje senzory v převodovce a porovnávají se otáčky obou kardanek. To je řízené ŘJ a ta se liší mezi starou a FL verzí v rychlosti zpracování dat.
ESP je navázané na brzdy a ŘJ motoru a do těchto skupin zasahuje dle pokynů snímačů ESP. Takže ESP nedokáže přibrzdit protáčející se kolo v terénu, to je jiný systém a to EDS a to Sorento nemá. Některá starší Sorenta mají zadní diferák s omezenou svorností LSD, jenže těch je málo a většina je s klasickým diferákem. S tím se musí počítat v terénu a jak se auto skříží a na uhlopříčku mu hrabou kola tak někdy pomůže brždění ruční bezdou a tím se vyrovnají síly v zadním diferáku a stojící kolo dostane část potřebnýho výkonu k vyproštění. Ale bez regulérní uzávěrky diferáku je to vždy o kompromisech.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od viktor »

Přesně tak Jiříku,stejná technologie,stejná pomoc proti prokluzu a stejné jízdní vlastnosti jak starý dobrý žigul,jen s tou životností a spolehlivostí včetně řemeslného zpracování se nedají srovnat.Žigul je žigul.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Pravda Žigul z dnešního pohledu byl vlastně SUV, jak byl bytelnej a o cca 100 kg těžší o výztuhy než licenční předloha Fiat 124. Proto taky vznikla Niva a ta byla v něčem i lepší než Sorento a to v jednoduchosti. Bohužel pohodlí má poplatný době vzniku a dneska dost nepřijatelný. Ale v terénu je to putna a asi bych se na ní více spolehnul než na Sorento.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

No sorry ludia ale asi som s tohoto korejcana vazne magor. No uz si pripadam ako zenska (a to viem o autach na moj vek da sa povedat ze vela).Dobre vratim sa k veci moze mi dat niekto jednosnacne odpovedat_ chcem kupit soriho rocnik pred FL so systemom TOD(permanentny pohon 4x4) ked navolim rezim 4x4LOW budem mat redukciu a budu mi zaberat vsetky 4 kolesa sucasne? Alebo to je iba pri systeme EST. Sorry este raz ale asi som nechapavy :lol:
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Nevadí takže i když bude rozdělenej moment na 50:50 tak je zde zadní a přední diferák a to je ten slabej článek. Pokud budou hrabat kola na uhlopříčku tak nic nepomůže, chybí 100% uzávěrka diferáku a jen některý Sorenta maj zadní diferák s omezenou svorností což trochu pomůže. Ale většina Sorent v tento momen ztroskotá na chybějících nápravových uzávěrkách. Jenže auto s obouma nápravovejma uzávěrkama je jen Mercedes G a to je jiná cenová liga.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Branci
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 15, 2013 1:42 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Branci »

No Gcko je ina trieda a je to jedine auto teda hybrid medzi suv a offroadom ktory je seriovo dodavany so vsetkymi 3 uzavierkami. Kamarat ma novy Wrangler vybava Rubicon a aj v tej su za priplatok uzavierky predneho aj zadneho v serii to ma iba uzavierku medzinapravoveho. Tusim aj v niektorej vybave defiku su vsetky tri zavierky v serii ale to si niesom isty. A vzhladom k mojim obmedzenym financiam ze by som rad dal za aauto do 6000€ je asi sori naj volba. Uvazoval som zase o samurajovy alebo Jimmy-m ale le to moc ale vyleze to skoro vsade tam kde Gcko wrangler aj Defik. Ale toto chcem vyuzivat aj na dovolenky . Najlepsie by bolo keby bol niekto v okoli Bratislavy do 100km kto by bol ochotny mi soriho predviest v plnom nasadeni v terene (a uplne idealne by bolo keby mal soriho so systemom tod) Nasiel by sa tu niekto taky?
ctiteljan
Příspěvky: 134
Registrován: pát říj 21, 2011 12:25 am
Bydliště: praha 5

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od ctiteljan »

Musím vyvrátit omyl že s redukcí je poměr 50:50 bohužel si to dělá taky co chce nedávno jsem bohužel zustal v hluboké orbě právě z tohodle důvodu pohnul jsem dopředu hrabal zadek pohnul jsem dozadu hrabal předek , ruční brzdou sice jde vyřešit částečně uzáverka zadního dif ale to fungovalo už na skodě 100 . mám starý sori 2003 před FL s todem pravda že jsem se už párkrát trošku orosil když vlítnu do klouzavý zatáčky a ono se skoro vteřinu nic neděje než ten blbec pochopí že by měl zabrat předek
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Možný je že lamely spojky jsou již načnutý a tak to nebylo spolehlive zablokovaný. Koukal jsem nyní na Hyundai Terracan a ten by měl mít uzávěrku na zadku. Jinak je to velej brácha Sorenta a je tam sposty společných komponentů, jen je daleko větší a velice bytelnej. Docela se mi líbí.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od viktor »

Jo ten by se mi vcelku líbil,ale už se nějaký pátek nevyrábí a kdo ví jak to ti šmejdi pojali s výrobou N.D. po ukončení výroby.
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od viktor »

Ale ne blbec starý zpět do evropy.Experimentů bylo dost.
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Hledal jsem recenze na Hyundai Terracan, ale byly tam velký problémy s kvalitou vstřikování od Denza a až v posledních letech výroby to vyřešili. Takže dost nákladná oprava a stejně maj hodně nalítaný a tak to není atraktivní. Pravda je že do 6 tEur se nedá očekávat nějaký offroad zázrak, ty jsou ceněnný i když jsou letitý. Konec konců pomalu se nedá ani nic novýho tak kvalitního sehnat. Eu normy a šetření výrobců pomalu zahubily tuto kategorii.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od Jirka N. »

Dneska v husté vánici jsem ocenil Soriho, jel naprosto perfektně a jedině po zastavení a vystoupení z auta to bylo nejrizikovější, klouže to jako na ledu. Ocenil jsem ESP které mě varovalo když jem jel z Tábora přes Českou Sibiř tak v zatáčkách začalo blikat ESP a přitom jsem necejtil náledí, ale ESP ano tak jsem hned zvolnil a to mě dobře varovalo co je na silnici, když led byl pod sněhem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
viktor
Příspěvky: 328
Registrován: stř úno 16, 2011 5:58 am

Re: Sorento 2.5crdi kupa

Příspěvek od viktor »

Jirko,to je hovno adrenalín,nic si neužiješ.To chce starou vránu s čipnutým motorem,takže přebytek výkonu na lehké prdeli a obutý na univerzálech od goodyeara.Zapínat 4x4 nemá cenu,když ti sepne předek,až tě zadek předjíždí,to je jazda pane gazda.Až mě bude srát,když roztaje.Zas to bude takový nudný ingot klátící se ze strany na stranu a jízda od pumpy k pumpě.
Odpovědět