ovladač 4x4
ovladač 4x4
Ahoj Sorenťáci,
jsem tu dnes nový. Sice jsem hledal, ale asi špatně. Silně uvažuji o koupi tohoto vozidla. Jak tak koukám na inzeráty, tak jsem si všiml dvou různých variant ovládání čtyřkolky.
Můžete mi prosím někdo jako laikovi přesně popsat proč některé auto má a co jednotlivé jízdní režimy znamenají a co je lepší či modernější:
4LO
4X4
4HI
2HI
a některé jen :
LOW
4X4
AUTO
Chápu pouze to auto, že si to samo dělá jak je potřeba
Jinak dík za radu a doufám že Vás brzo potěším fotkama svého vysněného vozítka.
Mějte se a dík
rch
jsem tu dnes nový. Sice jsem hledal, ale asi špatně. Silně uvažuji o koupi tohoto vozidla. Jak tak koukám na inzeráty, tak jsem si všiml dvou různých variant ovládání čtyřkolky.
Můžete mi prosím někdo jako laikovi přesně popsat proč některé auto má a co jednotlivé jízdní režimy znamenají a co je lepší či modernější:
4LO
4X4
4HI
2HI
a některé jen :
LOW
4X4
AUTO
Chápu pouze to auto, že si to samo dělá jak je potřeba
Jinak dík za radu a doufám že Vás brzo potěším fotkama svého vysněného vozítka.
Mějte se a dík
rch
- Reklama
Re: ovladač 4x4
Ahoj.
Toto tema se tu jiz hodnekrate probiralo. Snazil jsem se ale najit nejake prizpevky, ale nejak mi vyhledavani nic nenalezlo takze by jsi to musel projizdet rucne.
Kazdopadne hlavni rozdil je v tom, ze kdyz mas na volici tri pozice 4LO, 4 HI a 2 HI - tak to znamena ze na 2HI mas permanentne pohanenou zadni napravu a predni ti nic nedela. Pokud chces aby pridala ruku k dilu i predni naprava, tak musis volic prepnout do polohy 4HI. Ma to ale sva omezeni, protoze tu nedavno nekdo zmminoval, ze tento system nema mezinapravovej diferencial, takze se nedoporucuje 4HI zapinat na suche silnici. Z 2HI do 4HI muzes prepinat tusim do rychlosti 80km/h.
4LO je redukce. Tu vsak muzes zapinat jenom kdyz auto uplne stoji v klidu. Nesmi se radit za jizdy jinak by mohlo dojit i k mechanickymu poskozeni prevodovky. Ale jinak suprova vec a ja ji velice casto vyuzivam pri vytahovani vleku.
Druhej system je kdyz mas na volici jen dve pozice 4x4 AUTO a LOW.
Tady uz se o pripinani predni napravy stara pocitadlo a ty si jenom uzivas jizdy. System TOD porovnava rozdily otacek predni a zadni napravy a podle toho pripina napravu predni. U Sorenta FL uz je tento system vychytanej a zacina reagovat od rozjezdu. U starsich Sorent se to jeste soudruhum trochu nepovedlo a system zacina reagovat az od urcite rychlosti. Takze je potreba si zvyknout na to, ze kdyz se v zime budes rozjizdet do zatacky, tak ti bude ustrelovat zadek. Da se na to ale zvyknout a kdyz uz s tim pocitas, tak neni zadnej problem.
4x4 LOW je opet redukce jako u predchozi verze.
Tak trochu zjednodusene popsanej rozdil, snad je to trochu srozumitelny a kdyztak mne nekdo jeste doplnte.
Nedokazu ti rict, co je lepsi ani modernejsi. Co se tyce jizdniho konfortu a bezpeci tak urcite bude lepsi system AUTO. Mam dojem, ze jsem nekde cetl, ze u starsich Sorent kdyz jsi mel system 2HI 4HI a mel jsi tam ESP, tak toto fungovalo jen pri zapnuti 2HI. Pri 4HI se vyrazovalo z funkce.
Takze pokud by bylo na vyber, tak ja bych asi sel spis do toho AUTO-matu
Kazdopadne s timto autem urcite neslapnes vedle v jakekoliv verzi.
Toto tema se tu jiz hodnekrate probiralo. Snazil jsem se ale najit nejake prizpevky, ale nejak mi vyhledavani nic nenalezlo takze by jsi to musel projizdet rucne.
Kazdopadne hlavni rozdil je v tom, ze kdyz mas na volici tri pozice 4LO, 4 HI a 2 HI - tak to znamena ze na 2HI mas permanentne pohanenou zadni napravu a predni ti nic nedela. Pokud chces aby pridala ruku k dilu i predni naprava, tak musis volic prepnout do polohy 4HI. Ma to ale sva omezeni, protoze tu nedavno nekdo zmminoval, ze tento system nema mezinapravovej diferencial, takze se nedoporucuje 4HI zapinat na suche silnici. Z 2HI do 4HI muzes prepinat tusim do rychlosti 80km/h.
4LO je redukce. Tu vsak muzes zapinat jenom kdyz auto uplne stoji v klidu. Nesmi se radit za jizdy jinak by mohlo dojit i k mechanickymu poskozeni prevodovky. Ale jinak suprova vec a ja ji velice casto vyuzivam pri vytahovani vleku.
Druhej system je kdyz mas na volici jen dve pozice 4x4 AUTO a LOW.
Tady uz se o pripinani predni napravy stara pocitadlo a ty si jenom uzivas jizdy. System TOD porovnava rozdily otacek predni a zadni napravy a podle toho pripina napravu predni. U Sorenta FL uz je tento system vychytanej a zacina reagovat od rozjezdu. U starsich Sorent se to jeste soudruhum trochu nepovedlo a system zacina reagovat az od urcite rychlosti. Takze je potreba si zvyknout na to, ze kdyz se v zime budes rozjizdet do zatacky, tak ti bude ustrelovat zadek. Da se na to ale zvyknout a kdyz uz s tim pocitas, tak neni zadnej problem.
4x4 LOW je opet redukce jako u predchozi verze.
Tak trochu zjednodusene popsanej rozdil, snad je to trochu srozumitelny a kdyztak mne nekdo jeste doplnte.
Nedokazu ti rict, co je lepsi ani modernejsi. Co se tyce jizdniho konfortu a bezpeci tak urcite bude lepsi system AUTO. Mam dojem, ze jsem nekde cetl, ze u starsich Sorent kdyz jsi mel system 2HI 4HI a mel jsi tam ESP, tak toto fungovalo jen pri zapnuti 2HI. Pri 4HI se vyrazovalo z funkce.
Takze pokud by bylo na vyber, tak ja bych asi sel spis do toho AUTO-matu
Kazdopadne s timto autem urcite neslapnes vedle v jakekoliv verzi.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: ovladač 4x4
Děkuji za rychlou a srozumitelnou odpověď. Tak je mi to jasný. Stejně mám v úmyslu koupit novější model, kde už je ta automatická verze.
Tak díkes a čau
Tak díkes a čau
Re: ovladač 4x4
Ted nevim jestli je u vsech novejch modelu automat. Spis si myslim, ze se to rozdelovalo podle vybavy. Ale uvidis, kazdopadne staci jeden pohled a hnedko vis na cem ses
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: ovladač 4x4
Zdravím a většinou verze EX jsou s permanentním pohonem 4x4. Ale pozor pro některé zemně byly i tyto verze s manuálně připojitelnou přední nápravou a taky chybělo ESP. Při koupi to pořádně zkontrolovat, protože prodejci občas tvrdí pěkné bludy, hlavně aby prodali auto.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte pro 15, 2009 12:48 pm
Re: ovladač 4x4
vy mate na svojich sorrntach esp?ja ked som ho kupoval v r.2006 este pred faceliftom tak esp nebolo v ponuke.mam ex.
Re: ovladač 4x4
Ahoj. No ja nevim. Jako v technicaku psany je, verzi mam EX, ale podle chovani co jsem v zime zkousel si myslim, ze tam asi nebude a nebo nejak moc nefunguje
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: ovladač 4x4
Já mám EX 2008 říjen a má ESP vypínatelné.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte pro 15, 2009 12:48 pm
Re: ovladač 4x4
Hoši ked zapnete redukciu (TOD) tak sa Vám rozsvieti symbol 4 wd Low + obrázok s nápravami (zelené svetlo).alebo čisto iba ten nápis 4WD LOW.
Pretože včera mi počas jazdy začalo blikať obrázok s nápravami.
Ďakujem
Pretože včera mi počas jazdy začalo blikať obrázok s nápravami.
Ďakujem
Re: ovladač 4x4
U mne se rozsvítí jenom nápis 4WD LOW. Obrázek s nápravami se mi zobrazí jenom krátce při startování.
Bostra
Bostra
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Re: ovladač 4x4
symbol zeleneho auticka se ti rozsviti pri poruche nahonu vsech kol napr kdys rozpojis kabelas pri rozvodovke a podobne
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte pro 15, 2009 12:48 pm
Re: ovladač 4x4
práve preťto že mi začal počas jazdy blikať tento symbol , no neskôr po naštarotovaní mi to už neblikalo. Pôjdem to dať radšej do servisu na diagnostiku pre pokoj duše
Re: ovladač 4x4
Dej pak vedet jak si dopadl mne to svitilo kdys se mne rospojila svorkovnica a pak sem mnel predrenej kablik od te svorky tak to taky svitilo obcas mne to zablika kdys jezdim vic po terenu ale po zastaveni a nastartovani to us nesviti tak to nejak neresim toto auto ma tolik kdejakych much co se tice nahonu 4*4 ze us to ani radej nesleduju
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte pro 15, 2009 12:48 pm
Re: ovladač 4x4
V servise mi nič nezistili,ale pre istotu mi vyčistili a prestriekali všetky kontakty čo sa toho týkajú a odvtedy je klud.,všetko funguje tak jak má
Re: ovladač 4x4
no ja mam r.v.2007 ale uvedene do prevadzky 4/2008, je po facelifte a taktiež mam dve polohy AUTO a LOW a samozrejme vypínatelne ESP. Je to super vec, hned ako auto ma naznak preklzu,okamžite sa zapne ESP a pekne mi ho vyrovná. Inak stale použivam to AUTO a LOW by sa malo použit len do rychlosti 40km max. a to len vtedy ak je treba zvyseny vykon pri malej rýchlosti ako napr. ked ste niekde zapadnutý v blate albo tahate ťažky príves do kopca a podobne... Inak mam automat a som s tym plne spokojný. Super vozenie,len teda trochu vyššia spotreba ale niečo sa obetovať musí.....
Kia Sorento 2,5 CRDi EX, AT, 125kW,170PS, r.v.2008, koža, full výbava, tempomat, nezávislé kúrenie...