Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
Čaute ..
V októbri som kúpil KIA Rio 1,4 (71 KW) benzín.
Teraz mám najazdených okolo 6000 km. (Viete mi približne povedať koľko km trvá zábeh motora??)
Preraďovanie do vyšších prevodových stupňou
Mám tam palubný počítač, ktorý mi ukazuje kedy mam preradiť . Samozrejme, že robím čo mi káže aj keď niekedy to poťiahnem do vyšších otáčok bo musím, ale to je nepodstatné. Ide o to, že v konečnom dôsledku musím podľa príkazu PP okolo 55 km/hod. preradiť do prevodového stupňa 5. (čo je okolo 2000 otáčok a musím preraďovať)
Podľa PP to vyzerá asi takto:
pri 15 km/hod. prevod st. 2
pri 30 km/hod. prevod st. 3
pri 40 km/hod. prevod st. 4
pri 55 km/hod. prevod st. 5
Tie km/hod. nie sú uplne 100% ale je to ±5km/hod.
Mám skúsenosti s jazdením na iných autách a ani na jednom z nich som pri 55 km/hod.neradil do PS 5. (poväčšine som päťku zaraďoval okolo 85 km/hod. ±10km/hod) Tak moja otázka znie či to je normálne? Či aj na ostatných KIA Rio to je také isté?(Bol som sa opýtať aj v servise a tam mi povedali, že to je normálne - ale mi to pripadalo, že ani ten servisák nevie) Tak by som bol rád keby ste mi napísali vaše postrehy a skúsenosti...
Ďalšia vec čo by ma zaujímala je Spotreba..
Momentálne mám 6,5 l na stovku. Ale to si musím dávať sakramentský pozor a jazdiť pozorne zamerane na spotrebu bo keď to nesledujem tak je rázom 7 l a viac. Výrobca uvádza mesto 7,7/mimo mesto 5,2 /priemer 6,2 - podľa mňa to nie je reálne. (keď idem mimo mesta tak mi ani raz nešla spotreba na 5,2 je to okolo 6,5 - 7,5 l keď idem približne 110 - 130 km/hod.) - nemôže to robiť aj to preraďovanie???
Ďalšia vec je klepotanie resp. tupý zvuk vpredu aj vzadu..
Ja si myslím, že to budú buď ŠPZ alebo tlmiče - ale nie som si istý. (ak máte nejakú dobrú radu / tip ako to odstrániť tak mi ho poskytnite)
Za akýkoľvek postreh vopred Ďakujem.
V októbri som kúpil KIA Rio 1,4 (71 KW) benzín.
Teraz mám najazdených okolo 6000 km. (Viete mi približne povedať koľko km trvá zábeh motora??)
Preraďovanie do vyšších prevodových stupňou
Mám tam palubný počítač, ktorý mi ukazuje kedy mam preradiť . Samozrejme, že robím čo mi káže aj keď niekedy to poťiahnem do vyšších otáčok bo musím, ale to je nepodstatné. Ide o to, že v konečnom dôsledku musím podľa príkazu PP okolo 55 km/hod. preradiť do prevodového stupňa 5. (čo je okolo 2000 otáčok a musím preraďovať)
Podľa PP to vyzerá asi takto:
pri 15 km/hod. prevod st. 2
pri 30 km/hod. prevod st. 3
pri 40 km/hod. prevod st. 4
pri 55 km/hod. prevod st. 5
Tie km/hod. nie sú uplne 100% ale je to ±5km/hod.
Mám skúsenosti s jazdením na iných autách a ani na jednom z nich som pri 55 km/hod.neradil do PS 5. (poväčšine som päťku zaraďoval okolo 85 km/hod. ±10km/hod) Tak moja otázka znie či to je normálne? Či aj na ostatných KIA Rio to je také isté?(Bol som sa opýtať aj v servise a tam mi povedali, že to je normálne - ale mi to pripadalo, že ani ten servisák nevie) Tak by som bol rád keby ste mi napísali vaše postrehy a skúsenosti...
Ďalšia vec čo by ma zaujímala je Spotreba..
Momentálne mám 6,5 l na stovku. Ale to si musím dávať sakramentský pozor a jazdiť pozorne zamerane na spotrebu bo keď to nesledujem tak je rázom 7 l a viac. Výrobca uvádza mesto 7,7/mimo mesto 5,2 /priemer 6,2 - podľa mňa to nie je reálne. (keď idem mimo mesta tak mi ani raz nešla spotreba na 5,2 je to okolo 6,5 - 7,5 l keď idem približne 110 - 130 km/hod.) - nemôže to robiť aj to preraďovanie???
Ďalšia vec je klepotanie resp. tupý zvuk vpredu aj vzadu..
Ja si myslím, že to budú buď ŠPZ alebo tlmiče - ale nie som si istý. (ak máte nejakú dobrú radu / tip ako to odstrániť tak mi ho poskytnite)
Za akýkoľvek postreh vopred Ďakujem.
- Reklama
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
Ja jazdím (mesto) a preraďujem podľa zvuku motora.
Keď jazdím na spotrebu v meste pomaly zrýchľujem a skoro preradujem taj je spotreba cca. 7,0L - 7,2L.
Keď nejazdím na spotrebu tak ide od 7,8L + (max. som mal 10L -zima).
A to klepotanie v zadu sa tu už riešilo.
Robí to ŠPZ, ktorú som ja podlepil obojstrannou lepiacou páskou na koberce
A ešte to môžu robiť zadné sedačky, jedná sa o ten kov čo drží operadlo uchytené. (je to tu aj na fóre odfotené ako som to oblepil.
Keď jazdím na spotrebu v meste pomaly zrýchľujem a skoro preradujem taj je spotreba cca. 7,0L - 7,2L.
Keď nejazdím na spotrebu tak ide od 7,8L + (max. som mal 10L -zima).
A to klepotanie v zadu sa tu už riešilo.
Robí to ŠPZ, ktorú som ja podlepil obojstrannou lepiacou páskou na koberce
A ešte to môžu robiť zadné sedačky, jedná sa o ten kov čo drží operadlo uchytené. (je to tu aj na fóre odfotené ako som to oblepil.
Kia Rio II 1,4 - Sporty,Tropical Red: kúpene 3/2008, Nitra - najazdené cca. 40 000km
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
ja osobne spotrebu neriešim ani to radenie ...keď sa nie je kam ponáhľať tak radim medzi 2000-2500 a ak už niekam nestíham alebo mám jednoducho chuť prevetrať tak to dam max do cca 4500 otáčok ...
2013 -.........KIA Cee´d 1.4 Sand Track
2006 - 2013 KIA Rio Sporty 1.4 Olive Gray (predané)
1996 -.........Daewoo Espero 1.5 Rubínovo Červená
2006 - 2013 KIA Rio Sporty 1.4 Olive Gray (predané)
1996 -.........Daewoo Espero 1.5 Rubínovo Červená
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
No tak toto je uplne najvecsia volovina aku som kedy cital toto radenie, to ak takto radis od uplneho zaciatku (cize v zabehu) tak si ten motor u teba poriadne vytrpi, podla mna ho mas uz dobre priduseny(lenivy), pocuj zabudni na nejaky drbnuty pal.pc ktory ti ukazuje len to ako mas jazdit aby mal co najmensiu spotrebu (co vlastne aj tak nefunguje), takze poviem ti to asi takto, mas najvyssi cas (snad este nebude neskoro) zacat jazdit normalne a hlavne v ZDRAVYCH otackach pre tento 16V motor, proste ho toč,toč a toč, osobne je mi fakt luto tvojho motora, ja jazdim (v klude) pri 20 km/hod ... 2 st ; pri 40 km/hod ...3 st ; na trojke jazdim kludne 50-60 km/hod , potom 4 do nejakych 80-90, nasleduje 5st. dlhodoba kombinovana spotreba 6,5l , motor vo skvelej kondicii, neberie ani mikro deci oleja,vody, iba si tak sepoce najazdenych momentalne
103 000 km bez zavad na motore. Samozrejme ked sa ponahlam tak sa hodnoty znacne posuvaju , stvorka sa da vytocit v klude do 160 km/hod ale to uz je maso.
103 000 km bez zavad na motore. Samozrejme ked sa ponahlam tak sa hodnoty znacne posuvaju , stvorka sa da vytocit v klude do 160 km/hod ale to uz je maso.
RIO II 1,4 sporty 2008
-
- Příspěvky: 288
- Registrován: stř črc 22, 2009 2:43 pm
- Bydliště: SlovaKIA
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
s tou spotrebou to mas este celkom fajn ja som v prych 5000 km mal docela vysoku a potm to azcalo pekne klesat, ale mam pocit ze spotreba prilis kolise, rovnaku trasu jazdim casto a jednoducho raz sa viem dostat na priemer 6.3 a niekedy je to tesne pod 7. V meste spotreba aj okolo 8.5 litra, to neustale brzdenie a rozbiehanie sa na "zohratych semaforoch a zelenej vlne" sa musi jednoducho niekde podpisat.
Preto som docela aj rad ze nemam palubny pocitac, kedze neustale "buzerovanie" kedy mam radit, ako mam jazdit ... jednoducho jazdim podla nalady a chuti ...
edit :
visna si to presne vytihol ! Thumbs Up !
Preto som docela aj rad ze nemam palubny pocitac, kedze neustale "buzerovanie" kedy mam radit, ako mam jazdit ... jednoducho jazdim podla nalady a chuti ...
edit :
visna si to presne vytihol ! Thumbs Up !
Kia Rio 1.4 16V Sporty Midnight Black
Kúpene : 10.7.2009
Kúpene : 10.7.2009
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
hmmm pri 55 km/h radit na 5. ??? To je silná káva. Ja osobne mam vycitky svedomia ked sa zabudnem a idem cez dedinu predpisovych 50 km/h na 4. prevod st. Je vseobecne zname ze kazdy 16V (resp. vsetko co ma viacej ako dva ventile na valec) potrebuje a miluje otacky. Jazdou na nizke otacky budes mat mensiu spotrebu, ale v servise sa z teba potesia a zvlast ked ti skonci zaruka Ja osobne pri 55 kmh radim na 4 a pri cca 80-90 radim na 5. Neboj sa nicoho a daj mu otacky, motor sa uuuuurcite potesi a neskor ti bude dakovat.
mimochodom nevedel som ze modely po facelifte maju uz v palubnom PC takuto funkciu
mimochodom nevedel som ze modely po facelifte maju uz v palubnom PC takuto funkciu
Kia Rio Sporty
Nitra 05/2008
Nitra 05/2008
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
No funkciu maju ale ako sa zda tak je totalne na hovno lebo ak podla nej jazdis tak urcite nemas najmensiu spotrebu ale urcite odpises motor, takze kdepak ty soudruzi s koreje udelali asi chybu.
RIO II 1,4 sporty 2008
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
Mne sa to tiež zdalo trochu pritiahnuté za vlasy a preto som sa obrátil na toto fórum...
Najviac ma vytáča to, že servisák mi povedal bez rozmýšlania, že to je normálne. Si myslím, že keby som sa ho opýtal či je normálne, že mám nasraté v kufry tak povie ano . Sú to asi odborníci naslovo vzatý. Tiež aj moja chyba, bo sa mi to zdalo čudné ale som sa uspokojil s odpovedou servisáka a už som to neriešil.
Snažím sa jazdiť tak aby som motor nedusil takže keď mi to klesne pod 1700 otáčok tak podraďujem, len mi to nedalo ten PP a tie príkazy..ale tak už si to nebudem všímať a budem jazdiť podľa zvuklu motor čo som vlastne robil. Takže zhrnutie do vyššie stupňa radiť pri 2500 - 3000 otáčkach., pod 2000 podradovať a hlavne sa neriadiť podľa PP ak som to správne pochopil.
Čo konkrétne sa môže pokaziť pri jazdení pri nízkych otáčkach - dusení motora (totok fakt neviem )???
Niekde som čítal, že treba do motora z času načas natankvoať aj kvalitnejší benzín na prečistenie. Čo vy na to??? robíte to a ako často??? (momentálne tankujem 95 normal.)
Faceliftované Rio už má túto funkciu ale riadiť sa podľa nej je asi dosť trhlé ako som vyčítal z vyšich reakcii.
Palubný PC je super vec dájú sa tam odsledovať zaujímavé vecičky...
Tú ŠPZ som už prilepil a už to neklepe.
Najviac ma vytáča to, že servisák mi povedal bez rozmýšlania, že to je normálne. Si myslím, že keby som sa ho opýtal či je normálne, že mám nasraté v kufry tak povie ano . Sú to asi odborníci naslovo vzatý. Tiež aj moja chyba, bo sa mi to zdalo čudné ale som sa uspokojil s odpovedou servisáka a už som to neriešil.
Snažím sa jazdiť tak aby som motor nedusil takže keď mi to klesne pod 1700 otáčok tak podraďujem, len mi to nedalo ten PP a tie príkazy..ale tak už si to nebudem všímať a budem jazdiť podľa zvuklu motor čo som vlastne robil. Takže zhrnutie do vyššie stupňa radiť pri 2500 - 3000 otáčkach., pod 2000 podradovať a hlavne sa neriadiť podľa PP ak som to správne pochopil.
Čo konkrétne sa môže pokaziť pri jazdení pri nízkych otáčkach - dusení motora (totok fakt neviem )???
Niekde som čítal, že treba do motora z času načas natankvoať aj kvalitnejší benzín na prečistenie. Čo vy na to??? robíte to a ako často??? (momentálne tankujem 95 normal.)
Faceliftované Rio už má túto funkciu ale riadiť sa podľa nej je asi dosť trhlé ako som vyčítal z vyšich reakcii.
Palubný PC je super vec dájú sa tam odsledovať zaujímavé vecičky...
Tú ŠPZ som už prilepil a už to neklepe.
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
citujem z internetu, je tam toho dost popisaneho : "nizke otacky nie su dobre, pokial ides pod 2000otacok/min, tak sa nemaze poriadne motor. nie je vzdy pravidlo nizka spotreba = usetrenie. pokial jazdis pod idealne otacky nemaze sa poriadne motor a dlhodobo nemazany motor = v konecnom dosledku viac penazi. dalej: pokial sa motor poriadne nezohreje, trpi tym aj vyfuk, sa tam zraza viac vody, nasledne oxidacia vnutorne casti motora sa viac zanasaju karbonom.
obcas treba motor prevetrat aj na ukor spotreby" .................... hlavne usadzovanie karbonu by som videl ako najvacsi problem, a potom aj trpi katalizator pretoze sa poriadne nezohrieva, neprevetrava
obcas treba motor prevetrat aj na ukor spotreby" .................... hlavne usadzovanie karbonu by som videl ako najvacsi problem, a potom aj trpi katalizator pretoze sa poriadne nezohrieva, neprevetrava
RIO II 1,4 sporty 2008
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
presne ako pise visna, je to 16V benzin, ziadny chrochtak, takze toc a toc poriadne, kludne mozes az po obmedzovac, nech sa ventily prebehnu
netreba sa bat tocit, motor je na to stavany
netreba sa bat tocit, motor je na to stavany
Kia Rio II 1,4 SPORTY rv. 2010
Tropical Red
Tropical Red
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
este trochu doplnim visnu, pri jazde na nizke otacky a vyssom prevod stupni sa coskoro pokazi senzor v motore (edc ci ako sa to presne vola) a diagnostika zacne hlasit chybu. Tento senzor ma na starosti nieco ako bohatost zmesi do valca.
Kia Rio Sporty
Nitra 05/2008
Nitra 05/2008
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
visna: citujem z internetu, je tam toho dost popisaneho : "nizke otacky nie su dobre, pokial ides pod 2000otacok/min, tak sa nemaze poriadne motor.
riadna blbost tak to na volnobeh zadriem motor? co to za debila napisalo tento clanok alebo komentar
riadna blbost tak to na volnobeh zadriem motor? co to za debila napisalo tento clanok alebo komentar
Kia Rio II Sporty 1,4 Tropical Red
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
Tu nejde o zadretie, skor je to myslene tak ze ten motor nieje az tak dobre premazavany a tym sa viac opotrebuvaju pohyblive casti motora, teroreticky je to tak ze napriklad ak budes podtacat motor tak ti odídu piestne kruzky po dajme tomu 200 000 km, ale ak budes jazdit normalne tak ti odidu napr. az pri 300 000 km a pod. je to zo vsetkymi pohyblivymi castami ... (ojnicne loziska, klukovkove loziska, podpalene ventily atd. atd.) o nejakom zadreti tu rec nebola. A inak ked nad tym uvazujem tak teoreticky ak by si nehal motor bezat na volnobeh (t.j. 700 -800 ot/min) napr. dva, tri tyzdne v kuse tak by sa podla mna aj mohol zadriet, alebo min. pridriet, vobec by som sa necudoval...... ono je to dost logicke ..... slaby tlak oleja .....dlhodobo......ajajajaaaaajj
RIO II 1,4 sporty 2008
-
- Příspěvky: 274
- Registrován: sob bře 14, 2009 5:49 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
Bohatost zmesi urcuje RJ ktora to vypocitava z hodnôt zaznamenavanych lambda sondou ...BatoNR píše:este trochu doplnim visnu, pri jazde na nizke otacky a vyssom prevod stupni sa coskoro pokazi senzor v motore (edc ci ako sa to presne vola) a diagnostika zacne hlasit chybu. Tento senzor ma na starosti nieco ako bohatost zmesi do valca.
V Riu nieje senzor ktory riadi bohatost zmesi, pekne to je vidno aj na diagnostike ked mam na spolujazdcovom sedadle notebook a som pripojeny na OBD II diag. tak je krasne videt osciloskopicky priebeh lambda sondy a ake dava hodnoty, nasledne je tam graf vytazenia motora a hodnota korekcie zmesy ak je lambda mimo standardne hodnoty, tak RJ zvysi alebo znizi bohatost zmesi podla potreby (v idealnej situacii, ovsem ked jazdim na LPG tak chudak RJ by aj upravila no nema co a rozsvieti chybu emisii ) .
Ak teda jazdim na plyn a lambda je mimo rozsahu dlhsie ako stanovenu maximalnu povolenu dobu tak sa rozsvieti chyba emisii s chybovym kodom P0171 - System too lean (chudobna zmes) ale ako som pisal to sa rozsvieti len preto ze RJ nema vplyv na korekcie zmesy a plynova RJ na to zvysoka kasle lebo nechce komunikovat cez OBD svina jedna
A EDC je vec naftakov, u benzinu korekcia zmesy vyhradne softwarova podla udajov z lambda sondy .
Ukazka chyboveho kodu ked svieti na palubovke chyba emisii :
Na ukazku nejake tie grafy co sa daju zobrazit realtime pocas jazdy :
Ale toto mam len zakladnu diagnostiku, su aj lepsie udelatka s ktorymi sa daju pozerat lepsie veci ako aj robit test emisii a pod., ale na mazanie chyb a kontrolu teplôt a nejakych veciciek staci aj toto .
Re: Kia Rio - pár otázok nováčika na overenie...
Fuu..tak tieto info sú dosť komplikované...Dá sa to povedať aj jednoduchšie aby som to pochopil aj ja laik?