Čau odborníci, pod dlouhém rozhodování, co koupit na tahání karavanu jsem se rozhodnul pro Sorento a koupil rok výroby 2008, manuál, verzi LX, manuální přepínání 2 HI, 4HI a 4LOW. Bylo uvedeno, že má ESP. Teď se ale spíš přikláním k názoru, že ho nemá. Jednak nikde není čudlík, kterým by se dalo vypínat a druhak když zapnu zapalování, tak se vůbec nerozsvítí kontrolka ESP.
Což mě dosti točí. Trošku překvápko, že auto z roku 2008 ESP nemá. Otázkou je, zda se dá ESP dodělat a za jakých nákladů. Když dám pryč záslepku vedle ovládání 4x4, tak je tam jakýsi konektor, ale i kdyby to byla příprava na ESP a ne na tempomat, pak počítám, že to bude jenom kabeláž a budou chybět čidla na kolech a další díly. Nebo není nic ztraceno a jen se připojí vypínač?
Sorento bez ESP
- Reklama
Re: Sorento bez ESP
Dodělávat to nemá vůbec smysl, bylo by to dražší než celý auto a protože je to základní verze Lx která je oškubaná a zcela jiná oproti EX. Těch rozdílů jsou mraky a nemá cenu nic řešit, jedině koupit auto který to má z výroby. A to je Ex u který se to dá vypínat, to je dnes zázrak a je to pro jízdu v terénu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Sorento bez ESP
To nejsou jenom cidla na kolech, ale ovladac brzd na kazde kolo zvlast, inercialni system, tipuju ze i jina ridici jednotka atd.
Spis to prodej a kup nove. Zalezi jestli to ESP opravdu tak nutne potrebujes. S privesem jedes stejne jen 80 ne?
Spis to prodej a kup nove. Zalezi jestli to ESP opravdu tak nutne potrebujes. S privesem jedes stejne jen 80 ne?
Sorento 2.5CRDI VGT EX 125kW, AT, 4x4 TOD, zadni diff bez LSD, rv. 9/2007
Re: Sorento bez ESP
Tommyboy, pochopil jsi můj dotaz zcela správně. Chtěl jsem slyšet, že ESP nepotřebuju Auto si zatím nechám. Uvidíme, co s ním pak vyvedu.
Re: Sorento bez ESP
Bez ESP se dá taky žít, 100let u aut nebylo a taky jezdily. Z vlastní zkušenosti vím že se zatím minimálně aktivovalo a když tak bylo stejně naprd protože na sněhu platí kinetická energie a když není adheze tak ESP nedokáže nic. Dále ESP ubírá výkon v terénu při prokluzu a na sněhu se s ním těžko vyjíždí to co by Sori zvládnul levou zadní, Naštěstí se dá vypínat. Tedy z mého pohledu je nepotřebný.
Jen takový postřeh kdy je i ESP na obtíž. Na sněhu v ostré pravotočivé zatáčce se mi díky mírně vyšší rychlosti Soti začal bočně sunout do protisměru. To jsem v pohodě korigoval řízením a když jsem se potřeboval dostat na svojí polovinu tak ESP na truc mi sebralo výkon a já mohl šlapat na plyn jak jsem chtěl a nic, prostě jsem měl cca 20 % výkonu a v protisměru jelo auto. Naštěstí taky jel opatrně a tak přibrzdil a nechal mi prostor na návrat na svojí polovinu. Nemám rád když mi něco kecá do života a v tomto případě bych to ESP nejradši vyrval z auta.
Jen takový postřeh kdy je i ESP na obtíž. Na sněhu v ostré pravotočivé zatáčce se mi díky mírně vyšší rychlosti Soti začal bočně sunout do protisměru. To jsem v pohodě korigoval řízením a když jsem se potřeboval dostat na svojí polovinu tak ESP na truc mi sebralo výkon a já mohl šlapat na plyn jak jsem chtěl a nic, prostě jsem měl cca 20 % výkonu a v protisměru jelo auto. Naštěstí taky jel opatrně a tak přibrzdil a nechal mi prostor na návrat na svojí polovinu. Nemám rád když mi něco kecá do života a v tomto případě bych to ESP nejradši vyrval z auta.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: Sorento bez ESP
Mě by ESP u Soriho nevadilo, kdyby mělo víc stupňů nastavení. Je fakt, že je dost brutální a tak do toho vstoupí i když by to člověk ani nechtěl. Když se chci na sněhu na křižovatce trochu sklouznout, nemám šanci. Když ho vypnu, většinou to zase přestřelím a jdu do hodin
Kia Sorento 2.5CRDI EX 125kW, Automat, r.v. 12/2006