Preco to nazyvas kontrolka emisii ked je to kontrolka signalizujuca chybu elektroniky motora ... je trochu rozdiel emisie a cokolvek elektronickeho ... A ano, pri chybe cidla teoreticky sa rozsvieti taka kontrolka ale budis, ako pise Mr. Visna ja uz som sa zmieril stym ze jednoducho jedneho dna uhorim na krizovatke v RIU lebo nemam teplomer, zato ale Mr.Visna uhori na dialnici lebo uz davno mu vyvre voda, roztavia sa vsetky hadice a elektronika v okoli motora ale podstatne bude ze teplomer je presne v polovicy tak vsetko musi byt OK,zulyk píše:keby bol problem s cidlom, urcite to vyhodi ako chybu, predpokladam, ze by sa rozsvietila kontrolka emisii
Visna - uvedom si aj druhu stranu mince, rovnako ako mne bez teplomera sa pokazi termostat a motor sa moze prehrievat tak tebe ak sa pokazi teplomer tak si v rovnakej riti ako vsetci lebo ti to bude ukazovat krasne v polke ale motor sa moze budto zbytocne podchladzovat alebo prehrievat ... tak tu neospevuj ten teplomer ako nejake zjavenie z nebies lebo pises tu o tom co vsetko sa nam bez teplomera moze stat a pokazit, ale to ze tebe signal do teplomera ide z RJ , do RJ ide signal z teplotneho cidla na motore a ak sa pokazi to cidlo tak pol roka budes jazdit stym ze fasa teplota viac ako za polku nejde lebo cidlo bude vadne ale popritom hocikedy ti moze odist termostat a motor uvaris ale kedze cidlo je chybne a viac ako 90 stupnov nenameria tak je vsetko v poriadku lebo ty mas teplomer v strede - takze by som uz prestal fylozofovat na tuto temu lebo ten teplomer sice ziadna slava ze ho nemame, ale ani nic strasneho a zaobidem sa aj beztoho, a navyse je to moderne auto a ne nejaka SKODA 100 kde som cestou do kopca musel davat pozor na teploty, auto sa ma starat samo o svoje teploty prevadzkove a nie aby ja som sa krotil do kopca a zvolnovat atd., chladenie je dimenzovane na plnu zataz motora a doteraz nikto s prehrievanim beznych vozidiel nemal problemy len zrazu vsetko bez novodobeho "fake" teplomera co sa hybe +- 1mm je uplne v prdeli .
Na starej astre si pametam velmi dobre jak teplomer lietal za jazdy, na semaforoch sa blizil k cervenemu polu, zapol vetrak a pekne klesal pod polovicu a zasa stupal po vypnuti vetraku atd. dookola, nieje realne aby aj novodoby motor vedel udrziavat teplotu rovnaku s rozdielom par stupnov cize aj pohyb teplomera +- 1mm je na hovno takze si s tym teplomerom az tak nefandi ja osobne teplomer poznam z fabie a uplne mi stacilo lebo tam sa nehybe hadam nikdy, dojde do polovice a hotovo .
A ak by tu niekdo chcel pisat ako ten motor udrziava teplotu a preto sa teplomer nehybe tak myslim ze to bol VW a SKODA co v nejakom clanku pisali ze teplomer je nastaveny tak aby sa pocas beznej prevadzky nehybal a neznepokojoval vodica proste pokial je vsetko OK v nejakych medznych hodnotach tak ten teplomer k cervenemu polu nikdy nedojde a keby to uz OK nebolo tak tam ten teplomer samozrejme dojde a ten kdo ho nema tomu sa rozsvieti kontrolka takze vysledok ?? Psychicky ta to uspokojuje ze mas teplomer v strede, v reale vies hovno o teplotach motora .