Škubání motoru 1.4

Odpovědět
Mirďa
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 29, 2010 11:58 pm

Škubání motoru 1.4

Příspěvek od Mirďa »

Zdravím všechny. Při akceleraci s KIA CEED SW 1.4 do kopce na trojku a se zapnutou klimatizací dojde v určitých otáčkách motoru k záškubu. Při servisní prohlídce se mechanikovi nic neprojevilo, ale při letních cestách se to opakuje a dokonce jsem toto v poslední době pozoroval i při prudké akceleraci do kopce na dvojku (zde však v podstatně vyšších otáčkách). Dokáže někdo poradit?
Reklama
 

zulyk
Příspěvky: 313
Registrován: čtv črc 15, 2010 7:56 pm
Bydliště: Vranov nad Topľou

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od zulyk »

1,4-ka ma co robit do kopca len so samotnym autom a nie to este so zapnutou klimou :)

vypni si klimu, ked ides do kopca a este k tomu chces od nej aj nejaku akceleraciu :)
Kia Rio II 1,4 SPORTY rv. 2010

Tropical Red
Mirďa
Příspěvky: 10
Registrován: čtv dub 29, 2010 11:58 pm

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od Mirďa »

Tak jsem s autem byl na konzultaci v servise. Dle technika je záškub projevem sepnutí kompresoru klimatizace. Prý se to u benzínových motorů 1.4 a 1.6 takto projevuje. Nafťák to nedělá. Má někdo podobnou zkušenost?
marvan
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 29, 2010 12:40 pm

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od marvan »

Tak já mám jinej problém ze škubáním motoru.Když je auto studený(obzlášť v těch to dnech),tak mě při rozjezdu začne cukat jako by se to dusilo,ale jak u jedu,asi 200m tak to přestane...ještě mě tam tím škubnutím něco klepne jako by nějakej plast,auto je model 2010....měl jsem to 3 krát v servisu a pokaždý mě řekli,že tam nic nenašli,ale dělá to pořád,takže nevím co stím mám dělat....asi se nato budu muset podívat sám,pač jím jak to neukáže diagnostika,že je něco špatně,tak nato serou...řeknou,že je vše v pořádku a že nic nenašli....byl jsem se zeptat nato i hyundai,pač mají stejný motory a tam mě řekli,že zrovna takový problém řeší a budou muset přehrát sowtver,tak nevím v čem to všechno je....ale asi nejspíš v lidech....máte někdo takovéj problém s autem??
-Petr-
Příspěvky: 8
Registrován: čtv úno 03, 2011 12:10 pm

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od -Petr- »

Zdravím. Nevím, jestli je Váš problém ještě aktuální, ale mám naprosto ten samý problém. Často jezdím se studeným motorem velmi krátké úseky (cca 3km) a také musím často jezdit do celkem prudkého kopce (výjezd od baráku, kopec cca 800 metrů), a motor jakoby na chvíli ztratil tah, jakoby tam chvilku nešel benzín. Toto jsem reklamoval u Autobondu Karlovy Vary - protože je sw nový a má najeto teprve 10000 - bylo mi řečeno taktéž - na diagnostice jsme nic nenašli, většinou se to srovná po první výměně oleje.
Rozdíl mezi Ceedem po facilftu a před faceliftem je, jak jsem se dočetl nejen ve změně výbavy a software, ale i v úpravě sání! Až budu mít po výměně oleje, napíšu sem jak to vypadá, pokud by to nedopadlo, mám v plánu zajet do Kladna, tam je firma, která dělá chiptuning a mimo zvýšení výkonu motoru se prý i kultivuje chod - vše přehrátím software v řídící jednotce motoru za cca 7000 kč. To samozřejmě jen za předpokladu, že se v Autobondu nepřestanou tvářit jako jak moc je otravuju a jak hrozně moc toho po nic chci. Aspoň takový dojem na mne udělali.
fity10
Příspěvky: 1
Registrován: pát úno 04, 2011 10:25 pm

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od fity10 »

Zdravím....mám ten samý problém co vy.Škubání za studena a po pár stovkách metrů klid...dal jsem to do servisu a ukázalo to špatný čidlo "klepání". Je objednané a čekám na výměnu.Prej to může dělat tohle, tak uvidíme. Někdy po 14.únoru to bude vyměněný, tak dám vědět jestli to pomohlo.....

A hledal jsem co je čidlo klepání :

Piezokeramický snímač s malou směrovou citlivostí, umístěný v bloku zážehového motoru a měřící jeho hluk, vyvolávaný průběhem spalování. Signalizuje vznik detonačního spalování, charakterizovaného prudkým růstem tlaku, které při delším působení může poškodit motor. Čidlo je spojeno s elektronickou řídicí jednotkou motoru, která omezí předstih zážehu a zabrání vzniku klepání. Použití více čidel klepání, např. u každého válce, umožňuje selektivní regulaci zapalování každého válce podle jeho okamžitých provozních podmínek. Motor s čidlem klepání může spalovat i palivo nižšího oktanového čísla, jemuž se trvale přizpůsobí předstih zážehu, poněkud se ovšem sníží výkon.
marvan
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 29, 2010 12:40 pm

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od marvan »

Ahojte....tak škubání motoru pořád pokračuje.....počkam ještě do garančky,jak píšeš a pak to budu,už řešit někde jinde....zavolám do Prahy na centrálu a uvidím.A jak jsi dopadl ty s tím čidlem klepání,už ho máš vyměněný?
wiper2
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 13, 2012 2:43 pm

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od wiper2 »

Zdravíčko,
chtěl bych oživit tuto diskuzi. Byly nějak vyřešeny Vaše problémy s nekorektním chováním motoru za studena? Auto jsem pořídil v květnu 2010 a chování motoru se projevuje od říjen/listopad 2010. V současné době má najeto cca 25tis

Díky za info.
marvan
Příspěvky: 4
Registrován: stř pro 29, 2010 12:40 pm

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od marvan »

Tak píšu co se událo s tím cukáním motoru....motor vesele suká dál za studena...v servisu mě řekli,že je to povaha auta,už nato nemám nervy...byl jsem tam s tím třikrát.......nato jsem si už docela zvyknul jak s tím jezdit,když to začne cukat....ale co mě trápí dal je spojka.Když podřazuji rychlosti většinou ze 4 na trojku,tak asi v půlce ze šlapnutého spojkové pedalu to začně dělat hučící zvuk....je to teda jenom po dobu než ji zase úplně výšlápnu....děláto i při couvání...to sem právě zjistil při couvání,když jsem jel trošičku do kopce.Když jsem vylezl z auta a ucítil smrad jak,když se páli guma( to sem jel asi 3m do mírného kopečku),tak už sem se fakt nasral a jel zase do servisu.....tam mě páni soudruzi řekli prej to dělá 80% ceedu,ale jenom prej při couvání a že já su první,kterýmu to dělá i při rychlostech....no takže mě nato řekl,že se to musí rozdělat mrknout nato...tak mě objednal za 14 dní,ale bohužel jsme se tam nemohl dostavit osobně,tak tam jela žena....no a páni soudruzi místo,aby si vzali auto do servisu a jako že už je to objenaný na opravu,tak se jeli zase projet a zrovna v ten moment to prej jako,že nedělalo nic tam neslišeli a řekli ženě,že by to byl zásah do motoru a že by se mohlo třeba posrat i něco jinýho.....takže páni soudruzi,asi neumí opravit a rozdělat obyčejnou korejskou převodovku a mrknout se nato.....jo byl to servis AUTOPARK BRNO...jsou tam strašně příjemní,když si jdete kupovat auto a co se týče reklamace,tak taky,ale pořát se vám to snaží vymluvit,že jeto normalní,pač auto dělá nějaký zvuky.....no jo jen že zvuk a zvuk je trošku rozdíl....dal jsem zato auto 340 tácku a hned se to všechno sralo....mám tam najeto skro 30 tyček.....tak se mě to auto líbilo a teď si říkám,že su blbec,že sem šel do korejca....su zvědavej co bude následovat dál.....tak se mějte a dejte sem nějaký vaše zážitky...
wiper2
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 13, 2012 2:43 pm

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od wiper2 »

Zdravím, tak to kluci v autoparku brno snad vyřešili. Nechal jsem jim tam auto něco málo přes měsíc, ať můžou zkoumat. Byli se na to podivat panove z vyrobniho zavodu ze slovenska a nahráli do auta nový firmware. Pro auto si jdu až v ponděli, jelikož jsem služebně pryč. Tak kdo máte obdobný problém s ceedem 1.4 MY2010, tak zkuste kontaktovat servis.
Údajně to i lépe jede.

Třeba to někdo zjistí dřív než já :wink:

[EDIT]
Tak bych řekl, že tomu pár koní přidali a auto jede opravdu lépe bez zvýšení spotřeby.
vadben
Příspěvky: 1
Registrován: sob zář 20, 2014 12:18 am

Re: Škubání motoru 1.4

Příspěvek od vadben »

Uz to tady neni moc aktivni,ale pridam se-je potreba rozlisovat skubani při studeném motoru a při tahu motoru zahrateho. Ac nevim pricinu toho prvniho, neni to nic vyjimecneho a priklanel bych se k tomu,ze to neni vada-delala mi to kdysi felicie,delal mi to nissan Almera n15(auto s jinak asi nejspolehlivejsim motorem všech dob) a dela mi to i ceed-pocitove bych to prirovnal k proklouznuti spojky nebo přerušení dodavky paliva.po alespon minimalnim zahřátí to odezni . Bohuzel ta puvodni otázka je stale nezodpovezena-moje auto sebou i pri zahratem motoru pri intenzivni akceleraci na trojku pri cca 3000 otackach celkem pravidelne trhne (mozna vzdy,jen si toho clovek asi ne vzdy vsimne) .Vypozoroval jsem,ze to trhnuti je intenzivnejsi s horsim benzinem-kdyz beru vpower,je to take cas od casu citit,ale ne tolik. Pri predjizdeni je to dost neprijemny pocit,i kdyz po trhnuti opet pokracuje zatah,dokaze to cloveka vydesit. Tim ze se to deje vzdy kolem 3000 otacek bych vyloucil tu moznost sepnuti kompresoru....do servisu se mi kvuli tomu zrovna moc jet nechce...
Odpovědět