Rozvody, výměna filtrů a oleje- Carnival 2,9 Crdi, 136kw
Rozvody, výměna filtrů a oleje- Carnival 2,9 Crdi, 136kw
Dobrý den. Prosím o radu: Po kolika km nebo jak často se mění olej a filtry? Kdy je potřeba udělat rozvody? Auto má najeto asi 135 tis, vyr.2006- nový model.. Případně co je ještě dobré udělat? Děkuji z a odpověď.
- Reklama
- MichalCZ40
- Příspěvky: 18
- Registrován: sob srp 15, 2015 4:45 am
Re: Rozvody, výměna filtrů a oleje- Carnival 2,9 Crdi, 136kw
Pro obnovu tohoto vlákna bez odpovědi: Výměna oleje záleží na použitém typu oleje. Nepřejížděl bych 15 000km a při každé výměně je bezpodmínečně nutné vyměnit i olejový filtr. Nevím, jaký filtr je v této sadě: http://www.oleje-online-shop.cz/motorov ... tr-318086/ ale olej se mi zdá být dobrým kompromisem (opravte mě, pokud se pletu) vzhledem k tomu, že motor má více než 100 000km. Asi by bylo lepší pohledat nabídku bez filtru a filtr koupit třeba zde: http://www.autodily-pema.cz/autodily/ki ... 36kw/filtr - jsou tam filtry vzduchové, interiérové (pylové), palivové (pozor na instalaci - odvzdušnění bývá občas dost problém) i olejové. Osobně mám značku Meyle docela rád. Rozvody udělejte mezi 100 000 - 120 000km, ale já bych na Vašem místě měnil bez váhání ihned. Pokud praskne, potom je to nadělení. Při výměně se nemění jen řemen, ale celá sada (a asi se do toho nepouštějte sám, pokud nejste odborník), nicméně INA je osvědčená značka pro KIA J3 motory - http://www.autodily-pema.cz/autodily/ki ... Id=1205995 Na stejné stránce najdete i další řemeny, které uděláte při jednom. Přeji mnoho ujetých kilometrů bez nehod a s radostí.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte říj 27, 2015 9:45 pm
Re: Rozvody, výměna filtrů a oleje- Carnival 2,9 Crdi, 136kw
Vzhladom na to ze som cerstvym majitelom tejto znacky tak by zaujimalo aky olej je ten spravny do mojho motora. Inak zdravim vsetkych KLUBakov KIA.
Mam v tom vcelku hokej.
V manuály ja toto:API Servis CH-4 alebo vyssie
ACEA B4
lenze problem vidim v tom ze ak olej splna normu API tak nesplna normu ACEA a naopak.
Napriklad priklad:
SHELL RIMULA R6 LM 10W-40 = API Cl-4, CH-4, CG-4, CF-4 ,ale ACEA E4/E6/E7 co asi nema nic spolocne s normou ACEA B4
SHELL HELIX HX7 DIESEL 10W-40 = ACEA A3/B3/B4 ,ale API SN/CF co je o dve triedy nizsie ako CH
aj u inych znaciek je to tak
Tak neviem podla coho sa riadit. Je tu nejaky MACHER co v tom ma jasno?
Dakujem za kazdu rozumnu odpoved.
Mam v tom vcelku hokej.
V manuály ja toto:API Servis CH-4 alebo vyssie
ACEA B4
lenze problem vidim v tom ze ak olej splna normu API tak nesplna normu ACEA a naopak.
Napriklad priklad:
SHELL RIMULA R6 LM 10W-40 = API Cl-4, CH-4, CG-4, CF-4 ,ale ACEA E4/E6/E7 co asi nema nic spolocne s normou ACEA B4
SHELL HELIX HX7 DIESEL 10W-40 = ACEA A3/B3/B4 ,ale API SN/CF co je o dve triedy nizsie ako CH
aj u inych znaciek je to tak
Tak neviem podla coho sa riadit. Je tu nejaky MACHER co v tom ma jasno?
Dakujem za kazdu rozumnu odpoved.
- MichalCZ40
- Příspěvky: 18
- Registrován: sob srp 15, 2015 4:45 am
Re: Rozvody, výměna filtrů a oleje- Carnival 2,9 Crdi, 136kw
tibiqua bidworth píše:Vzhladom na to ze som cerstvym majitelom tejto znacky tak by zaujimalo aky olej je ten spravny do mojho motora. Inak zdravim vsetkych KLUBakov KIA.
Mam v tom vcelku hokej.
V manuály ja toto:API Servis CH-4 alebo vyssie
ACEA B4
lenze problem vidim v tom ze ak olej splna normu API tak nesplna normu ACEA a naopak.
Napriklad priklad:
SHELL RIMULA R6 LM 10W-40 = API Cl-4, CH-4, CG-4, CF-4 ,ale ACEA E4/E6/E7 co asi nema nic spolocne s normou ACEA B4
SHELL HELIX HX7 DIESEL 10W-40 = ACEA A3/B3/B4 ,ale API SN/CF co je o dve triedy nizsie ako CH
aj u inych znaciek je to tak
Tak neviem podla coho sa riadit. Je tu nejaky MACHER co v tom ma jasno?
V principu bych se rozhodoval podle toho, kdy budu olej používat. V našich podmínkách mírného klimatu doporučuji syntetiku (polosyntetikou se ale také nic nezkazí) 10W-40, případně pro zimní období 5W-40. Viz můj příspěvek výše. Rozhodně se neřídím špatným pravidlem, že čím dražší olej, tím lepší. MACHER nejsem, ani Šu-macher. Měnit po 10 000km není tak velký ranec peněz. Spíš si u Kie hlídat rozvodový řemen, na něm nepřejíždět 80 000km. On vydrží i třeba 140000, ale to si dovolte pouze v případě, že máte v garáži přebytečný funkční motor náhradní
Hodně hezkých chvil za volantem.
Dakujem za kazdu rozumnu odpoved.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte říj 27, 2015 9:45 pm
Re: Rozvody, výměna filtrů a oleje- Carnival 2,9 Crdi, 136kw
Ďakujem za rady, ale viskozita oleja ma netrapi, ale zamenitelnost tried API CH za API CF , a zamena triedy ACEA B4 za ACEA E4/E6/E7.