Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
Moderátor: Moderátoři
Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
Neviem sa rozhodnut ktory... Benzin alebo Diezel ... ako tak citam o tych spotrebach tak to vyzera na spotrebu tanku a nie auta ... Napiste vase skusenosti ... neviem sa rozhodnut ..
_______________________
KIA SOUL 1,6 CRDi TX
KIA SOUL 1,6 CRDi TX
- Reklama
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
Ak by som si teraz isiel kupovat Soula,tak by som zobral jednoznacne diesel,lebo ten benzin zere velmi seriozne,ale ako som uz pisal,to auto sa mi paci,ze aj tu spotrebu ozeliem,ale druhykrat radsej diesel.
Kia Soul 1.6 CVVT Vannilla Shake
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
vazeny treba este zistit co stoji montaz plynu a cena vsetkeho co k tomu patri a tak porovnat ci sa to oplati voci spotrebe
za predpokladu ze sa to do soula da namontovat
za predpokladu ze sa to do soula da namontovat
KIA SOUL 1,6 LX
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
Hm,neviem,ci sa to vobec na Slovensku da koli blbej birokracii,ktora u nas je.No neviem,ci je to dobre riesenie,ja som mal LPG vo Favorite a potom aj v Peugeote 205GTi a nebol to ani v jednom pripade dobry napad,strasne sa to kazilo,ale musim priznat,ze to neboli celko originali LPG,ale take skladacky.No je to na zvazenie a som zvedavy na prveho,ktory sa nato odhodla.
Kia Soul 1.6 CVVT Vannilla Shake
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: sob bře 27, 2010 2:51 pm
- Bydliště: Drženice
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
LPG eeeee Nie ani za dara švagor mal na troch autách viac starosti ako radosti nikdyvannilla píše:Hm,neviem,ci sa to vobec na Slovensku da koli blbej birokracii,ktora u nas je.No neviem,ci je to dobre riesenie,ja som mal LPG vo Favorite a potom aj v Peugeote 205GTi a nebol to ani v jednom pripade dobry napad,strasne sa to kazilo,ale musim priznat,ze to neboli celko originali LPG,ale take skladacky.No je to na zvazenie a som zvedavy na prveho,ktory sa nato odhodla.
ALE take pochrómovanie sacích a výfukových potrubí výmena sviečok za profi,dáka desatinka z hlavy dole,odľahčiť zotrvačník a prídavné nitro
-
- Příspěvky: 274
- Registrován: sob bře 14, 2009 5:49 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
Len ci to nebude tym ze ludia co na LPG nadavaju a neustale sa stazuju ho maju zmontovane zo vsetkych moznych komponentov za par korun len nech je to lacne a potom to zere a nejde a este je to aj poruchove .
Otec ma na Fabii 2 za 3,5 roka najazdenych 137 000km s LPG Solaris a len bezna udrzba, 1x sa neocakavane menil filter kvapalnej faze ale to tiez aj bolo po tankovani na nejakej specialnej dedinskej pumpe - vtedy sa LPG neustale vypinalo lebo bol slaby tlak a filter zasraty komplet , ja mam LPG Solaris v KIA RIO a zatial najazdenych 7000km a bezproblemov, spotreba podla stylu jazdy ale okolo 8,5l co pri cene benzinu je parada, kedze na benzine som mal spotrebu bezne 7,3-7,6 a to som sa snazil setrit, na plyne nesetrim nic a zere to 8,5l .
Samozrejme jak fabia tak RIO boli montovane v autorizovanej dielni a vsetky komponenty su originalne a schvalene vyrobcom a myslim ze vyrobene v taliansku , splynovac tomasetto, vstrekovace valltek, riadiaca jednotka made in italy a SW made in poland rovnako ako aj certifikaty atd., nestazujem si, mozno mensi detail bol ze mechanik montoval prvy krat LPG na RIO takze sme to nastavovali na 3x po montazi ale od posledneho nastavenia to slape bez jedineho zavahania a dovtedy sa jediny problem prejavoval stym ze obcas hlasilo chudobnu zmes co na jazdnych vlastnostiach nebolo nijako citit takze aj keby niekto robil prvy krat Soul tak ak nie na prvy krat tak verim ze na druhy ci treti krat to rozhodne vyladi na 100% .Vsetky nastavenia prebiehaju cez PC ktory si to nakonfiguruje sam podla RJ benzinu len proste sa to auto zjavne prispôsobovalo jazde na plyn a obcas vyhlasilo chybu, od posledneho nastavenia nic take nerobi uz .
Otec ma na Fabii 2 za 3,5 roka najazdenych 137 000km s LPG Solaris a len bezna udrzba, 1x sa neocakavane menil filter kvapalnej faze ale to tiez aj bolo po tankovani na nejakej specialnej dedinskej pumpe - vtedy sa LPG neustale vypinalo lebo bol slaby tlak a filter zasraty komplet , ja mam LPG Solaris v KIA RIO a zatial najazdenych 7000km a bezproblemov, spotreba podla stylu jazdy ale okolo 8,5l co pri cene benzinu je parada, kedze na benzine som mal spotrebu bezne 7,3-7,6 a to som sa snazil setrit, na plyne nesetrim nic a zere to 8,5l .
Samozrejme jak fabia tak RIO boli montovane v autorizovanej dielni a vsetky komponenty su originalne a schvalene vyrobcom a myslim ze vyrobene v taliansku , splynovac tomasetto, vstrekovace valltek, riadiaca jednotka made in italy a SW made in poland rovnako ako aj certifikaty atd., nestazujem si, mozno mensi detail bol ze mechanik montoval prvy krat LPG na RIO takze sme to nastavovali na 3x po montazi ale od posledneho nastavenia to slape bez jedineho zavahania a dovtedy sa jediny problem prejavoval stym ze obcas hlasilo chudobnu zmes co na jazdnych vlastnostiach nebolo nijako citit takze aj keby niekto robil prvy krat Soul tak ak nie na prvy krat tak verim ze na druhy ci treti krat to rozhodne vyladi na 100% .Vsetky nastavenia prebiehaju cez PC ktory si to nakonfiguruje sam podla RJ benzinu len proste sa to auto zjavne prispôsobovalo jazde na plyn a obcas vyhlasilo chybu, od posledneho nastavenia nic take nerobi uz .
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
Myslim,si ze uplnu pravdu mas v tom.Ja by som aj do toho mozno isiel,keby som mal na zakupenie si LPG,takze tolko asi z mojej strany.
Kia Soul 1.6 CVVT Vannilla Shake
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
Já mám na SOU nalítáno 45 000 km na LPG kdo z vás jezdí pod 140 kč na 100 km.
Logika je jednoduchá přestavba 23 500,- takže jsem 25 000,- v plusu i kdyby motor kleknul
(jako že neklekne)
v Polsku seženu do 10 000,- jiný
Logika je jednoduchá přestavba 23 500,- takže jsem 25 000,- v plusu i kdyby motor kleknul
(jako že neklekne)
v Polsku seženu do 10 000,- jiný
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
mam diesel a so spotrebu som spokojny, lebo jazdim v podstate len do prace a spet co je dokopy 4 km co sa mi motor nezohreje (len ma zato neukrizujte, v lete chodievam viac na biku ), jedine cez vikend jazdim viac ale tiez mesto a spotreba mi robi v priemere tych 6l/100km
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
Mám taky ropáčka a spokojenost Sice trošku hlučnější ale u dieselu normální, po zahřátí nejde už vůbec skoro slyšet. Spotřebu po městě mám 6 litrů čistě město, jezdím v otáčkách do 3000 a při přeřazení hned skočí motor do největšího krouťáku a není potřeba tolik šlapat na plyn aby se to rozjelo. Většinou ale jezdím dálnice, nejčastěji Brno - Prostějov a zpátky a při konstantní rychlosti 150 si to vezme nějak 7.2 litrů což není moc. Začal jsem však pozorovat to, že auto zhruba do 170 žere úplně stejně jako bych jel 130 možná je to blbost ale výpočty mi ukazovali rozdíl jen pár deci při rychlosti 130 a 150-160
Re: Soul-ano ... Benzin alebo Diezel ?
Porovnanie č. 10: Kia Soul 1,6 CRDi proti 1,6 GDi
Keby sme si nemuseli stále lámať hlavu kvôli peniazom, potom by sme z tohto páriku odporúčali diesel. Ten síce silno hučí od 3 000 ot/min, ale k mohutnému Soulu sa vďaka tomu hodí. Medzi 1 000 a 3 000 otáčkami je motor CDRi dokonca zábavný. Pohodlní soulisti jazdia od 80 km/h na šiestom prevodovom stupni a šetria tak pričasté siahanie po dostatočne presnej rýchlostnej páke.
Kia Soul: Benzín vyhráva vďaka peniazom
V benzínovom modeli to také relaxačné nie je. V zásade o 3 kW (4 k) výkonnejší motor je pocitovo slabší, v priamom porovnaní dokonca pôsobí akosi unavene. To však nie je žiaden zázrak, chýba mu totiž krútiaci moment. Len 161 Nm pri takmer 5 000 ot./min. je oproti 260 Nm pri 1 900 otáčkach výrazne slabšia hodnota.
Dynamická jazda si preto vyžaduje usilovnú zmenu prevodových stupňov. O 5 km/h vyššia maximálna rýchlosť benzínového Soula má z toho dôvodu iba vedľajší význam. A od rýchlosti 160 km/h už nie je jazda ani v jednej verzii obzvlášť príjemná.
Takže opäť zostáva len pohľad na peniaze. A práve pri nich sa musí naftový motor CRDi tíško stiahnuť do úzadia. Jeho nákup vás vyjde o 2 500 eur drahšie, pri opätovnom predaji zaň dostanete dokonca percentuálne menej, a skutočne úsporný tiež vlastne nie je. Benzínová verzia teda tentoraz boduje hospodárnosťou a nie zábavnou jazdou. Kvôli tomu by však naftový Soul určite nemal zostať na ocot.
Technické údaje
KIA SOUL 1.6 GDi
KIA SOUL 1.6 CRDi
Motor
štvorvalcový
štvorvalcový, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem (cm³)
1591
1582
Max. výkon (kW/k/ot./min)
97/132/6300
94/128/4000
Max. krútiaci moment
(Nm/ot/min)
161/4850
260/1900
Prevodovka/
Počet stupňov
manuálna/6
manuálna/6
Max. rýchlosť (km/h)
185
180
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,0
11,2
Spotreba v teste (l/100 km)
8,1
7,5
Emisie CO2 (g/km)
190
199
Náklady
Základná cena (eur)
13 590
16 090
PZP za 4 roky (eur)
390
390
HP za 4 roky (eur)
1 048
1 240
Olej/servis za 4 roky (eur)
722
608
Náklady na palivo za 4 roky (eur) *
6 318
5 178
Zostatková cena po 4 rokoch (eur) **
7 040
7 618
Celkové náklady za 4 roky a 60 000 km (eur)
15 028
15 888
Náklady na kilometer (cent)
25
26
** Ceny pre prepočty: benzín 1,30 eur/l, nafta 1,15 eur/l
*** Výpočet podľa SCHWACKE
Hodnotenie: Naftový motor sa oplatí po 11 286 km za rok.
Víťaz: Benzínový motor
Vznetový Soul ušetrí oproti benzínovému bračekovi na 100 km iba 0,6 litra paliva. Príliš málo na to, aby ste sa pohybovali v ziskovej zóne. Šetrní preto zvolia GDI.
Keby sme si nemuseli stále lámať hlavu kvôli peniazom, potom by sme z tohto páriku odporúčali diesel. Ten síce silno hučí od 3 000 ot/min, ale k mohutnému Soulu sa vďaka tomu hodí. Medzi 1 000 a 3 000 otáčkami je motor CDRi dokonca zábavný. Pohodlní soulisti jazdia od 80 km/h na šiestom prevodovom stupni a šetria tak pričasté siahanie po dostatočne presnej rýchlostnej páke.
Kia Soul: Benzín vyhráva vďaka peniazom
V benzínovom modeli to také relaxačné nie je. V zásade o 3 kW (4 k) výkonnejší motor je pocitovo slabší, v priamom porovnaní dokonca pôsobí akosi unavene. To však nie je žiaden zázrak, chýba mu totiž krútiaci moment. Len 161 Nm pri takmer 5 000 ot./min. je oproti 260 Nm pri 1 900 otáčkach výrazne slabšia hodnota.
Dynamická jazda si preto vyžaduje usilovnú zmenu prevodových stupňov. O 5 km/h vyššia maximálna rýchlosť benzínového Soula má z toho dôvodu iba vedľajší význam. A od rýchlosti 160 km/h už nie je jazda ani v jednej verzii obzvlášť príjemná.
Takže opäť zostáva len pohľad na peniaze. A práve pri nich sa musí naftový motor CRDi tíško stiahnuť do úzadia. Jeho nákup vás vyjde o 2 500 eur drahšie, pri opätovnom predaji zaň dostanete dokonca percentuálne menej, a skutočne úsporný tiež vlastne nie je. Benzínová verzia teda tentoraz boduje hospodárnosťou a nie zábavnou jazdou. Kvôli tomu by však naftový Soul určite nemal zostať na ocot.
Technické údaje
KIA SOUL 1.6 GDi
KIA SOUL 1.6 CRDi
Motor
štvorvalcový
štvorvalcový, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem (cm³)
1591
1582
Max. výkon (kW/k/ot./min)
97/132/6300
94/128/4000
Max. krútiaci moment
(Nm/ot/min)
161/4850
260/1900
Prevodovka/
Počet stupňov
manuálna/6
manuálna/6
Max. rýchlosť (km/h)
185
180
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,0
11,2
Spotreba v teste (l/100 km)
8,1
7,5
Emisie CO2 (g/km)
190
199
Náklady
Základná cena (eur)
13 590
16 090
PZP za 4 roky (eur)
390
390
HP za 4 roky (eur)
1 048
1 240
Olej/servis za 4 roky (eur)
722
608
Náklady na palivo za 4 roky (eur) *
6 318
5 178
Zostatková cena po 4 rokoch (eur) **
7 040
7 618
Celkové náklady za 4 roky a 60 000 km (eur)
15 028
15 888
Náklady na kilometer (cent)
25
26
** Ceny pre prepočty: benzín 1,30 eur/l, nafta 1,15 eur/l
*** Výpočet podľa SCHWACKE
Hodnotenie: Naftový motor sa oplatí po 11 286 km za rok.
Víťaz: Benzínový motor
Vznetový Soul ušetrí oproti benzínovému bračekovi na 100 km iba 0,6 litra paliva. Príliš málo na to, aby ste sa pohybovali v ziskovej zóne. Šetrní preto zvolia GDI.