sorento chcípe za jízdy
sorento chcípe za jízdy
Zdravím,
předem seomlouvám pokud tu toto vlákno již je ale nenašel jsem ho...
Mám Sorento rv2005 103 naftu, začala potvora chcípat a to znenadání za jízdy...
V servisu mi to proměřili a zjistili poloviční tlaky, prý propouští zpět railová lišta, výměna ve značkovém servisu cca 40.000,-Kč
Bratru pěkné prachy ... nevíte zda lze nějak opravit? popř. asi zánovní z vrakáče...
Předem díky
předem seomlouvám pokud tu toto vlákno již je ale nenašel jsem ho...
Mám Sorento rv2005 103 naftu, začala potvora chcípat a to znenadání za jízdy...
V servisu mi to proměřili a zjistili poloviční tlaky, prý propouští zpět railová lišta, výměna ve značkovém servisu cca 40.000,-Kč
Bratru pěkné prachy ... nevíte zda lze nějak opravit? popř. asi zánovní z vrakáče...
Předem díky
- Reklama
Re: sorento chcípe za jízdy
Ahoj
Tak tenhle problem jsem nemel. Me to zacalo blbe chytat za tepla az to jednoho krasneho dne nechytlo vubec. Kazdopadne problem byl ve vstricich. Propousteli naftu do prepadu a tim padem nesla do valcu. Jde to samozrejme opravit, ale u mne se oprava nepovedla a dva se museli davat nove. Cena novejch jak pises kolem 10 litru, coz je docela raketa. Bohuzel jsem nenarazil na dobrej servis, takze jsem to musel obetovat. Odkud jsi? Dozvedel jsem se, ze si docela chvalej nejakeho pana od Melnika. Tusim ze se jmenuje Podrabsky, nejak tak. Prej maj masinku primo na vstriky, kterou maj jeste dva lidi tady v republice a jsou schopni je zachranit. Kazdopadne tuto informaci jsem se dozvedel kdyz uz bylo po akci. Myslim,ze by pro ne nebyl problem treba opravit i cerpadlo atd, pokud by to bylo tim.
Kdyby to pro tebe nebylo nejak zasadne z ruky, tak ti sezenu kontakt.
Kupovat ojete vstriky je dost sazka do loterie. Zalezi na tom, jak dlouho to auto stalo. Pokud delsi dobu, tak je po nich a akorat vyhodis penize.
Tak tenhle problem jsem nemel. Me to zacalo blbe chytat za tepla az to jednoho krasneho dne nechytlo vubec. Kazdopadne problem byl ve vstricich. Propousteli naftu do prepadu a tim padem nesla do valcu. Jde to samozrejme opravit, ale u mne se oprava nepovedla a dva se museli davat nove. Cena novejch jak pises kolem 10 litru, coz je docela raketa. Bohuzel jsem nenarazil na dobrej servis, takze jsem to musel obetovat. Odkud jsi? Dozvedel jsem se, ze si docela chvalej nejakeho pana od Melnika. Tusim ze se jmenuje Podrabsky, nejak tak. Prej maj masinku primo na vstriky, kterou maj jeste dva lidi tady v republice a jsou schopni je zachranit. Kazdopadne tuto informaci jsem se dozvedel kdyz uz bylo po akci. Myslim,ze by pro ne nebyl problem treba opravit i cerpadlo atd, pokud by to bylo tim.
Kdyby to pro tebe nebylo nejak zasadne z ruky, tak ti sezenu kontakt.
Kupovat ojete vstriky je dost sazka do loterie. Zalezi na tom, jak dlouho to auto stalo. Pokud delsi dobu, tak je po nich a akorat vyhodis penize.
Naposledy upravil(a) Tomas80 dne stř srp 03, 2011 7:55 pm, celkem upraveno 2 x.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: sorento chcípe za jízdy
railová lišta sama o sobě nemůže propouštět, je to jednoduše řečeno tlakový válec kdo kterého čerpadlo natlakuje naftu a tenhle válec působí jako zásobník,takže kdyby propouštěl, měl by si vidět unik nafty. Spíš si myslím že ti bude propouštět tlakový ventil, ten je tam od toho aby v liště nevznikl kritický tlak a tak vlastně reguluje maximální tlak v railu.Pochybuji o tom že tenhle ventil je pevně spojen s lištou a nejde samostatně vyměnit, takže se dotazuj servisu at ti přesně specifikují závadu.Pokud máš poloviční tlaky spíš bych to viděl na čerpadlo,ale o vím častá závada bývá v zacpaným palivovým filtru,myslím že za to nic nedáš si ho vyměnit sám.Zkusím se popídit jak je v liště regulovaný tlak a jak by mohla propouštět a když tak dám vedět.
Re: sorento chcípe za jízdy
Jak rikas, zkusil bych nejprve vymenit filtr a pak to spis vypada na to cerpadlo.
Kia Sorento EX, 2.5 CRDI 103 kW
Re: sorento chcípe za jízdy
tak jak jsem říkal obrazek jasne popisuje na levo na liště přepouštěcí ventil, podle mě je i podle obrázku demontovatelný,vzhledem k obrovskýmu tlaku ale nevím jestli je použita kulička s pružinou,nebo jiný systém,ale rozhodně by neměl stát 40 TISÍC.
- Přílohy
-
- Bez názvu.png (24.67 KiB) Zobrazeno 16871 x
Re: sorento chcípe za jízdy
Zdravím,kozejk píše:tak jak jsem říkal obrazek jasne popisuje na levo na liště přepouštěcí ventil, podle mě je i podle obrázku demontovatelný,vzhledem k obrovskýmu tlaku ale nevím jestli je použita kulička s pružinou,nebo jiný systém,ale rozhodně by neměl stát 40 TISÍC.
tak to je přesně ta součástka co je o ní řeč... jen že to nekončí tak jak je nakresleno ale lišta je celá jako odlitek a jen zepředu má šroub. Ta pálka byla z autorizovaného servisu prý se musí koupi celý ten nesmysl i s čidlem je tam napíchlé na středu a novejma hadičkama.
Technik mi to ukázal následovně odpojil hadičku z lišty, pak nastartoval a z toho ventilku začala unikat nafta. Což by neměla, prý pokud dostane lišta několikrát za sebou vyšší tlak než 1600, tak se ten ventil už otevře na stálo a pak to hází nízký tlaky...
(jen pro přesnost.. čidlo tlaku je 3měsíce staré.. protože to chcípalo i dříve...ale to je dlouhý příběh.) Stejně tak jsou měněny všechny filtry ... i od klimy... vysokotlaké čerpadlo je měněno cca rok zpět.
Jo pokud chcete "odborníky" na KIA tak vřele nedoporučuji AUTORIZOVANÝ SERVIS KIA na Strahově!
To to raději dám "Pepovi" do garáže tam si aspoň budu jistej, že pro mě udělá maximum, protože jinak už příště nepřijedu.
Jediný co bych potřeboval vědět je to, zda opravdu ten ventilek co je vepředu naliště nemá propouštět, při normálním chodu motoru...
Díky
Re: sorento chcípe za jízdy
Ahoj a našel jsen ti tu lištu v Holandsku http://www.ersatzteile-autoteile.eu/pro ... 4A000.html
Pokud jseš plátce DPH tak to tam koupíš bez daně a vyjde to asi tak na 8700 Kč
Pokud jseš plátce DPH tak to tam koupíš bez daně a vyjde to asi tak na 8700 Kč
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
super odkaz Jirko, aspon je tady vidět jak zdejší překupníci nás natahují. Jinak jsem se díval do svýho soriho a na levé straně tý lišty je čidlo a vedle toho čidla velká matice, když povolíš tuhle matici měl by jsi se dostat na ten přepadový ventil. Zkus ho vyčistit a zkontrolovat zda v sedle není nějaký bordel. Jinak při volnoběhu by přepadem jít nafta něměla,na vysokotlak. čerpadle je regulátor tlaku paliva a ten by na základě údaju z pedálu a potažmo řídící jednotky měl určovat průtok paliva do čerpadla a tím i tlak. Na volnoběh se tlak pohybuje kolem 300 baru, maximální tlak v max. výkonu by mělo být něco kolem 1300 nebo 1600, přesně nevím, tudíž na volnoběh by odpouštet z lišty něměl, to je aspom muj názor.
Re: sorento chcípe za jízdy
Tak jsem se jal ten ventil rozebrat a popřípadě vyčistit...
chyba lávky, jednak se k tomu šroubu pořádně nedostanu a když už jsem to všechno porozpojoval abych se k tomu slavnému šroubu dostal.... tak jsem na to visel jak vopice a ten šroub furt drží... a drží a drží. Budu muset nakoupit prodloužení na prodloužení na golu... je sice krapet zoxidovaný ale zarezlý není... tak nevím.
chyba lávky, jednak se k tomu šroubu pořádně nedostanu a když už jsem to všechno porozpojoval abych se k tomu slavnému šroubu dostal.... tak jsem na to visel jak vopice a ten šroub furt drží... a drží a drží. Budu muset nakoupit prodloužení na prodloužení na golu... je sice krapet zoxidovaný ale zarezlý není... tak nevím.
Re: sorento chcípe za jízdy
dřív než začněš dělat nějaký operace zkus jestli ti tu naftu přepouští
Re: sorento chcípe za jízdy
Neboj zas takový střelec nejsem, ventil přepouští po nastartování celkem pravidelný čůrek nafty ... šlo to gumovou hadičkou do petky. To se pak nedivim že hází nízký tlaky, když to lítá zpět do nádrže. Je mi ale divný, když je to mechanický ventil, že zůstane otevřený nastálo.Dle servisáka pokud to dostane několikrát cca 3x větší tlaky než 1600...prý se zasekne v poloze ON.
Uvidíme mám objednaný zánovní díl na příští týden, snad dorazí to správné ořechové.
Uvidíme mám objednaný zánovní díl na příští týden, snad dorazí to správné ořechové.
Re: sorento chcípe za jízdy
Tak po delší pomlce opět zde, autí bylo v servisu ale lištu jsem nenechal vyměnit, měl ji sehnat technik někde jako jetinu z vrakáče ale po 14dnech mi to vrátil zpět, nejdřív dostal lištu na novější model a pak .. že by to bylo bez záruky a možná by to zlobilo stejně a BLA BLA BLA... tak asi koupím tu přes ten odkaz výš. Nicméně pokud o tom problému už vím, (že chcípe když mu naložím) tak jezdím piánko a je to v klidu .
Re: sorento chcípe za jízdy
tak jestli ji budeš měnit tak v rámci výzkumu se pokus dostat u té staré lišty do ventilu a hod sem pár fotek, klidně na to vem flexu když to nepůjde odmontovat
Re: sorento chcípe za jízdy
Zdravím,
měl bych na vás prosbu, je to dva dny co mě moje Sorento 2,5 nafta opustilo... nastartoval jsem ráno po noci kdy bylo -15 vyvalil se dým z výfuku autí mělo chvilku nepravidelný chod. Pak se vše ustálilo, vyrazil jsem tedy vstříc práce a ejhle po ujetí cca 100m mi to samo chcíplo...vynechalo vynechalo a chcíplo. Když jsem to nechal chvilku být ,tak to naskočilo ale zase chcíplo a přidávání plynu na to vliv nemělo. Dneska jsem to zkusil natočit znovu a bez úspěchu, točím točím chytne a pak chcípne. Na palubce svítí vlevo motorek s "check" a vpravo nápis (si nevzpomenu...neco jako imobilizer...si to nezapamatuji přesně ...)
Předpokládám, že se jedná o ztuhlou naftu (v lepším případě)
Ad)1 koupit aditiva a nalejt do nádrže pomůže?
Ad)2 vyměnit palivový filtr? jde to na parkovišti
Ad)3 nevíte o nějakém šikulovi co bydlí v Praze, a umí Sorenta... za rozumnou cenu?
Originální servisy se můžou jít bodnout! Nevědí co by za to chtěli (výměna filtrů)
Předem díky
Vinc
měl bych na vás prosbu, je to dva dny co mě moje Sorento 2,5 nafta opustilo... nastartoval jsem ráno po noci kdy bylo -15 vyvalil se dým z výfuku autí mělo chvilku nepravidelný chod. Pak se vše ustálilo, vyrazil jsem tedy vstříc práce a ejhle po ujetí cca 100m mi to samo chcíplo...vynechalo vynechalo a chcíplo. Když jsem to nechal chvilku být ,tak to naskočilo ale zase chcíplo a přidávání plynu na to vliv nemělo. Dneska jsem to zkusil natočit znovu a bez úspěchu, točím točím chytne a pak chcípne. Na palubce svítí vlevo motorek s "check" a vpravo nápis (si nevzpomenu...neco jako imobilizer...si to nezapamatuji přesně ...)
Předpokládám, že se jedná o ztuhlou naftu (v lepším případě)
Ad)1 koupit aditiva a nalejt do nádrže pomůže?
Ad)2 vyměnit palivový filtr? jde to na parkovišti
Ad)3 nevíte o nějakém šikulovi co bydlí v Praze, a umí Sorenta... za rozumnou cenu?
Originální servisy se můžou jít bodnout! Nevědí co by za to chtěli (výměna filtrů)
Předem díky
Vinc
Re: sorento chcípe za jízdy
kolik za to chce servis? Jestli 1500 tak je to dobrá cena, můžeš mít filtr za 300 kč ale taky za 1200. Osobně bych to dal do servisu, ona to ta nafta být nemusí, zjistíš to lehce, dej to ohřát do garáže.