Koľkým z Vás sa stane že pri štarotovaní zväčša za studena sa im objaví asi na 2-3 sekuindy taký klepotavý skôr hrkavý zvuk? 2,5crdi?
Osobne si myslím že je to tým že na šponovák reťaze treba natlačiť olej aby našponoval rovodovú reťaz. stáva sa to niekomu?
Ďakujem
klepanie za studena
- Reklama
Re: klepanie za studena
ani ne tak řetěz jako hydroštely na ventilech, chvilku trvá než tam čerpadlo dotlačí olej a vymezí se vůle
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte pro 15, 2009 12:48 pm
Re: klepanie za studena
Ale je mi to divné pretože mám cca 160 000 km som prvým majiteľom a auto servisujem origo kia a dávajú mi tam olej Shell 5w40 a mením pravidelne po 15 000 niekedy aj menej. hladinu si kontrolujem a mám ju vždy po max.
Re: klepanie za studena
to je sice hezký jenže časem se stěny hydroštelů opotřebovávají stejně jako stěny pístů. U nových hydroštelu kdy jsou minimální tolerance se natlakování udrží i při dlouhodobějším stání, ale s čím větším opotřebením se doba na vymezení prodlužuje až jednoho dne klepání nepřestane a to je čas na výměnu hydraulických zdvihátek.
Re: klepanie za studena
Novější Sorenta od 2006 do konce roku 2008 mají motorový olej 5W30 a ten v chlaném prostředí se rychleji dostane na všechna potřebná místa. Na léto bych zase lépe viděl 5W40, který má větší teplotní rezervu. Sice Kia předepisuje 5W30 celoročně, ale třeba v létě na jihu Itálie by asi nebyl to pravé ořechové.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: klepanie za studena
souhlas, 5w40 je na naše podmínky super