sorento chcípe za jízdy
Re: sorento chcípe za jízdy
zmrlá nafta bude jestliže tankuješ u sračkových benzínek, filtr na sorento jsem delal na podzim stál mě 700 a jde to na parkovišti cca hodinka práce jsem z prahy ale chtělo by to do tepla ty mrazy jsou humus, a co se týče imobilizeru to by byl průser ale mám zato že by něměl zapnout ani startér kdyby odešel imo
- Reklama
Re: sorento chcípe za jízdy
Základ je dát auto do tepla a vyloučit ucpaný filtr parafínem. Vůbec se nemusí brát nafta u špatných pump, zrovna jsem našel na forech že zamrzla i veleslavná Verva která má ceduli arktická. Takže ani renomovaná nafta nepomůže.
Tady jsou vzorky ze včerejška při teplotě nafty -11C.
Tady jsou vzorky ze včerejška při teplotě nafty -11C.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
koukám že jen sklenička HAME má kvalitní vzorek, ani VIF jak koukám moc nepomohla. Co je v té hame za palivo? jinak při 11 stupních to nevypadá vůbec dobře, neřekl bych kdyby ta nafta tak vypadala při 20 ale při 11? Chudák čerpadla
Re: sorento chcípe za jízdy
Takže výzkum pokračuje a v této várce bylo Vifu minimum, trošku pod doporučením výrobce. Nyní jsem tam dal dvojnásobnou dávku a za chvilku uvidím co -17 stupňů dokázalo. Všechno je to nafta koupená od léta do prosince tedy ne zimní. Ten dobře vypadající vzorek je z Unikornu Lipník nad Bečvou, který nemá nejlepší renomé. Je zajímavé že tam nevzniká tak silná vrstva parafinu jako v čisté naftě a tak by to mohlo opravdu svědčit o pajcování a problému s mazivostí. Třeba na netu jsem viděl vzorky zmraženého trafooleje smíchaného s naftou a taky to bylo bez parafinu.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
Já používám jen kvalitní pumpy a střídám tu draší variantu a klasickou naftu tudle bylo -22°c a chytla uplně v poho a to parkuju pod nebem a ještě v průvanu vedle pole.
Re: sorento chcípe za jízdy
No tak ,že bych tankoval, naftu z ropneho vrtu od souseda pochybné kvality, nemůže být řeč.
Poslední tankování bylo u stojanu Shell aby motor dobře shell.(Půl nádrže) Tankuji tam i Fabii (naftu) rv.2001 a ta chytá stále stejně...
Jináč měl jsem tu tipa ze servisu koukal na to ... bez garáže to nepojede. Ruční čerpadlo bylo tak zmrzlý že nešlo hejbat.
Navrhoval udělat úpravu na dojetí do garáže...odpojit hadici před filtrem a nasadit prodloužení - dodatečnou hadici, která bude brát naftu z 5L kanďáku...nevím nevím, zda je to dobrý nápad. Co vy na to, máte někdo tyto zkušenosti?
Pak už jen snad počkat až polevý mrazy.
Díky
Ps: když jsem vyndal baterku z auta bude to mít vliv na paměť auta? Imobilizer atd? + baterii bych chtěl natlouct ale jsem total amater, znám jen Akumy s víčkama tady ta baterka je Hyundai 100Ah 680A Eh. nahoře námá nic krom +- a rybího oka. Když to připojím na nabíječku neblafne to?
Poslední tankování bylo u stojanu Shell aby motor dobře shell.(Půl nádrže) Tankuji tam i Fabii (naftu) rv.2001 a ta chytá stále stejně...
Jináč měl jsem tu tipa ze servisu koukal na to ... bez garáže to nepojede. Ruční čerpadlo bylo tak zmrzlý že nešlo hejbat.
Navrhoval udělat úpravu na dojetí do garáže...odpojit hadici před filtrem a nasadit prodloužení - dodatečnou hadici, která bude brát naftu z 5L kanďáku...nevím nevím, zda je to dobrý nápad. Co vy na to, máte někdo tyto zkušenosti?
Pak už jen snad počkat až polevý mrazy.
Díky
Ps: když jsem vyndal baterku z auta bude to mít vliv na paměť auta? Imobilizer atd? + baterii bych chtěl natlouct ale jsem total amater, znám jen Akumy s víčkama tady ta baterka je Hyundai 100Ah 680A Eh. nahoře námá nic krom +- a rybího oka. Když to připojím na nabíječku neblafne to?
Re: sorento chcípe za jízdy
V pohodě si baterku vyndej a natluč ji až do plna.Nemá to na nic vliv.vinc píše:No tak ,že bych tankoval, naftu z ropneho vrtu od souseda pochybné kvality, nemůže být řeč.
Poslední tankování bylo u stojanu Shell aby motor dobře shell.(Půl nádrže) Tankuji tam i Fabii (naftu) rv.2001 a ta chytá stále stejně...
Jináč měl jsem tu tipa ze servisu koukal na to ... bez garáže to nepojede. Ruční čerpadlo bylo tak zmrzlý že nešlo hejbat.
Navrhoval udělat úpravu na dojetí do garáže...odpojit hadici před filtrem a nasadit prodloužení - dodatečnou hadici, která bude brát naftu z 5L kanďáku...nevím nevím, zda je to dobrý nápad. Co vy na to, máte někdo tyto zkušenosti?
Pak už jen snad počkat až polevý mrazy.
Díky
Ps: když jsem vyndal baterku z auta bude to mít vliv na paměť auta? Imobilizer atd? + baterii bych chtěl natlouct ale jsem total amater, znám jen Akumy s víčkama tady ta baterka je Hyundai 100Ah 680A Eh. nahoře námá nic krom +- a rybího oka. Když to připojím na nabíječku neblafne to?
Re: sorento chcípe za jízdy
Dneska jsem koupil plnou nádrž nafty u ÖMV Maxx Motion Premium Diesel (38,20 Kč) a to je nafta 3 tisíciletí . Odebraný vzorek na pumpě byl křišťálově čistý a motor běží sametově a táhne líp než na Top-Q od Benziny. Po prohnání mrazákem při-20 stupňích jsou konkurenční nafty na hraně použitelnosti a ÖMV Diesel je uprostřed a je stále čirý. Benzina u mě skončila a od teď jezdím na ÖMV.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
Tak první poznatky z nafty od ÖMV jsou perfektní a jiná nafta u nás jí nesahá ani po kotníky . Motor běží klidně i od prvního natočení ráno za mrazu a celkově se chová podstatně temperativneji oproti Top-Q a Vervě. Benzina u mě skončila.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
Tak tomu se nechce ani věřit, že v ČR lze koupit naftu co vypadá jako nafta...Jirka N. píše:Tak první poznatky z nafty od ÖMV jsou perfektní a jiná nafta u nás jí nesahá ani po kotníky . Motor běží klidně i od prvního natočení ráno za mrazu a celkově se chová podstatně temperativneji oproti Top-Q a Vervě. Benzina u mě skončila.
Re: sorento chcípe za jízdy
Zrovna se chystám Benzině poslat fotky jak dopadla jejich nafta po mých zkouškách. Na tu naftu od ÖMV jede Sorento daleko lépe než na Top-Q.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
Jirko, SUPR test.
Jen jim to pošli těm šmejdům naftařským. Možná by stálo i poslat to do nějakého média.
Jinak ještě jednou dík za tvůj test. Tu ÖMV určitě taky vyzkouším.
Bostra
Jen jim to pošli těm šmejdům naftařským. Možná by stálo i poslat to do nějakého média.
Jinak ještě jednou dík za tvůj test. Tu ÖMV určitě taky vyzkouším.
Bostra
Kia Sorento EX 2,5 CRDI AUTOMAT r.v.2007
Re: sorento chcípe za jízdy
Včera jsem to poslal Benzině a zatím nereagovala. Dneska jsem bral zase tuto naftu u ÖMV a zjistil jsem že jí vozí z Vidně a proto je tedy úplně jiná než ty naše srágory. Bral jsem jí za 38,20 a spotřeba mi vyšla na 8,7 L a to jde na to že je zima.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: sorento chcípe za jízdy
Taky jsem natankoval tuhle naftu. Je to opravdu znát !!! Motor běží klidněji, tišeji už od nastartování studeného. To, co o této naftě píšou na stránkách OMV je taky pěkný. Pokud to opravdu všechno tak je, nebudu už tankovat nic jinýho..... Uvidím ještě, jaká bude spotřeba na těch mejch "couračkách".
Kia Sorento 2,5 CRDI 16V, r.v.2004, automat
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
- Bydliště: Brno
Re: sorento chcípe za jízdy
Zdravim vsechny pritomne,
tak jsem neodolal a taky jsem zkusil misto Vervy natankovat ten Maxx Motion na OMW v Brne u Zvonarky. A jelikoz jezdim kazdej den zatacky v kopcovitem terenu, tak musim konstatovat, ze vykonove je ten Maxx Motion minimalne na urovni Vervy a o tridu vyse nad Top Q od Benziny. V kopcovitem terenu nemusim tolik vytacet motor a lepe tahne od nizsich otacek. Hodne je to znat mezi 1500-1800 ot. Co se tyka spotreby, budu vedet az tak 2x-3x natankuji a spocitam prumer. Zatim to vypada dobre
tak jsem neodolal a taky jsem zkusil misto Vervy natankovat ten Maxx Motion na OMW v Brne u Zvonarky. A jelikoz jezdim kazdej den zatacky v kopcovitem terenu, tak musim konstatovat, ze vykonove je ten Maxx Motion minimalne na urovni Vervy a o tridu vyse nad Top Q od Benziny. V kopcovitem terenu nemusim tolik vytacet motor a lepe tahne od nizsich otacek. Hodne je to znat mezi 1500-1800 ot. Co se tyka spotreby, budu vedet az tak 2x-3x natankuji a spocitam prumer. Zatim to vypada dobre
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black