3x mně odešlo turbo
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: úte pro 13, 2011 5:03 pm
3x mně odešlo turbo
Zdravím všechny, třikrát po sobě mně odešlo turbo na sorentu, pokaždé po ujetí 6 až 7 tisíc kilometrů, 2,5 crdi 125kw, r.v. 2004. poradte prosím, turba nová nikdy repas
- Reklama
Re: 3x mně odešlo turbo
Ahoj.Zkus si objednat na této adrese http://eshop.r-auto.cz/eshop/content/4-o-nasSorento Karel píše:Zdravím všechny, třikrát po sobě mně odešlo turbo na sorentu, pokaždé po ujetí 6 až 7 tisíc kilometrů, 2,5 crdi 125kw, r.v. 2004. poradte prosím, turba nová nikdy repas
Nevím,jestli je má,ale zkusit se to dá.Měl jsem od toho pána turbo na Renaulta a po 20000 km fičelo jako nový.Problém je u nových turb,že když ho montují v servisu,tak velice rádi ho nezalejou olejem a nenechají ho v ol.lázni přez noc uležet.Obvykle jsou okolo řeči,že si to namaže motor sám.A hlavně vždy pozor na rychlý starty.Já jsem vždy nechával motor cca.2-4 min.běžet na volnoběh a pak jsem vyjel.Při startování nelze přidávat plyn.Abych Tě náhodou neurazil poučováním,ale dost se to opomíjí.Soused má Santu a x-krát jsem mu říkal,aby dochlazoval a po natočení ihned nevyrazil.No má to chvíli a už se jeho styl začíná projevovat.Hlavně vždy s výměnou turba musí olej a filtr být vyměněný za nový,včetně vzduchového.
na ty turba by jsi měl mít záruku.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: 3x mně odešlo turbo
Zdeny:
Nemohu souhlasit. To co říkáš nemá vliv na životnost turba. Dochlazování ano, ale v 35 stupňových hicech a dvoutunovou károu za zadkem. Za běžných podmínek se turbína neohřeje tak aby při klasickým dojetí přes křižovatky,přechody a podobně se zničila a bylo ji potřeba dochlazovat. Co se týká startů, je opět sporadický, někdo říká okamžitě vyjet aby se převodovka ohřívala současně s motorem a někdo říká nechat klapat. Osobně sednu a jedu, motor točím do 2 tisíc a nedávám mu na prdel.
Co se týká nového turba, hřidele se mazají při montáži plastickými mazivy, hlavně hřídelky tak aby za prvé jejich montáž byla jednodušší a za druhé aby se turbína po kompletaci vyzkoušela. I nenamazaná hřidel po výrobě nemůže po prvním startu odejít, vozidlo maže do 8 vteřin, na volnoběžné otáčky tu turbínu opravdu neodrovnáte.
Nedokážu si vysvětlit proč ti ty turba odešla, snad bych změřil tlaky na vstupu do turba,kolik MPa ti tam jde, jestli něco není přicpaný, dále bych rozebral starý turba a podíval se jestli je opotřebovaný, zkalený, vydřený.
Nemohu souhlasit. To co říkáš nemá vliv na životnost turba. Dochlazování ano, ale v 35 stupňových hicech a dvoutunovou károu za zadkem. Za běžných podmínek se turbína neohřeje tak aby při klasickým dojetí přes křižovatky,přechody a podobně se zničila a bylo ji potřeba dochlazovat. Co se týká startů, je opět sporadický, někdo říká okamžitě vyjet aby se převodovka ohřívala současně s motorem a někdo říká nechat klapat. Osobně sednu a jedu, motor točím do 2 tisíc a nedávám mu na prdel.
Co se týká nového turba, hřidele se mazají při montáži plastickými mazivy, hlavně hřídelky tak aby za prvé jejich montáž byla jednodušší a za druhé aby se turbína po kompletaci vyzkoušela. I nenamazaná hřidel po výrobě nemůže po prvním startu odejít, vozidlo maže do 8 vteřin, na volnoběžné otáčky tu turbínu opravdu neodrovnáte.
Nedokážu si vysvětlit proč ti ty turba odešla, snad bych změřil tlaky na vstupu do turba,kolik MPa ti tam jde, jestli něco není přicpaný, dále bych rozebral starý turba a podíval se jestli je opotřebovaný, zkalený, vydřený.
Re: 3x mně odešlo turbo
Ano zkontrolovat tlak oleje a jeho průtočnost k turbu. U jednoho Sorenta se stalo že ve výrobě nebyl dobře vyvrtanej olejovej kanál a ten motor likvidoval turba jak na běžícím pásu. Nakonec to skončilo výměnou motoru na záruku. Po šesti turbech. U jetýho auta bude asi příčina ve špatném tlaku oleje nebo jeho znečištění díky zanedbané údržbě.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: 3x mně odešlo turbo
Uvidíš časem sám.Kdysi dávno jsem kupoval Mareu.Ta měla chycený turbo od super prodejce,který ji natočil a hned ji okouřil,aby bylo vidět,jak jde motor za plynem.Turbo bylo v ř..i do 10000 km.kozejk píše:Zdeny:
Nemohu souhlasit. To co říkáš nemá vliv na životnost turba. Dochlazování ano, ale v 35 stupňových hicech a dvoutunovou károu za zadkem. Za běžných podmínek se turbína neohřeje tak aby při klasickým dojetí přes křižovatky,přechody a podobně se zničila a bylo ji potřeba dochlazovat. Co se týká startů, je opět sporadický, někdo říká okamžitě vyjet aby se převodovka ohřívala současně s motorem a někdo říká nechat klapat. Osobně sednu a jedu, motor točím do 2 tisíc a nedávám mu na prdel.
Co se týká nového turba, hřidele se mazají při montáži plastickými mazivy, hlavně hřídelky tak aby za prvé jejich montáž byla jednodušší a za druhé aby se turbína po kompletaci vyzkoušela. I nenamazaná hřidel po výrobě nemůže po prvním startu odejít, vozidlo maže do 8 vteřin, na volnoběžné otáčky tu turbínu opravdu neodrovnáte.
Nedokážu si vysvětlit proč ti ty turba odešla, snad bych změřil tlaky na vstupu do turba,kolik MPa ti tam jde, jestli něco není přicpaný, dále bych rozebral starý turba a podíval se jestli je opotřebovaný, zkalený, vydřený.
Jinak rozhodně jde o pravidelnou výměnu oleje.Třeba ten,kdo to měl před Karlem,mohl bejt pěkný prase,olej jen dolíval,možná někdy vyměnil filtr.Takovej krásně vyjetej olej dokáže udělat v motoru divy.A pak už ten,kdo si auto koupí po někom takovým už nic nezachrání.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: 3x mně odešlo turbo
tak je jasný že když si koupím auto po praseti už turbíně můj styl nepomůže, maximálně o pár km oddálím jeho smrt. Ale zase bych to s péči o turbínu nepřeháněl jak popisuješ. Pokud je motor a nebo turbo z bláta nepomůžou mu ani aditiva, ani extra zacházení a ani extra oleje.
Re: 3x mně odešlo turbo
Jasně,máš pravdu.No co jsem popisoval je to,že když se staráš na začátku,tak nemáš potom problémy.Proto jsem psal odkaz na turba,kde to mám vyzkoušený.Dneska koupíš origo turbo a nestačíš se divit z jakejch komponentů to spatlají.Prostě,když si to turbo sám namontuješ tak máš jistotu,že nějakej machr to neoddělal hned po montáži.Bohužel je to zkušenost ze všema servisama.Kdybych měl hotovou garáž a víc času,tak do servisu ani nepáchnu.Dá se říct,že po "návštěvě" v servisech trávím víkend tak,že všechno musím zkontrolovat,abych měl jistotu,že je všechno OK.Hlavně Karel ať kápne na něco normálního.Jsem docela rád,že tyhle starosti mě z benzínem odpadají.Scénik byl sice makáč,ale kapota byla otevřená víc než je zdrávo.Když se něco opravilo,tak pak se zase objevila další závada.Teď je už v pohodě,ale dvě auta doma mít nechci.Řeknu Ti,že nejhorší jsou ztržený šrouby v hliníku.Po servismanech jsem jich našel tolik,že jsem si pro jistotu koupil sadu na opravy závitů,abych nemusel kupovat znova celý motor Doufám,že Sorentík bude snad poslední(21)auto.Kastli a rám mám v pohodě.Motor jako nový,žádný olejový fleky a hlavně se v tom NIKDO nešťoural.Jo hele,mimo mísu.Máš na Sorentovi přední mlhovky?Víš o co jde.Dneska jsem je tam nasunul,ale kabeláž(mám LX)tak nějak není.Našel jsem ale konektor na rámu před chladičem.Má dva piny.Není to náhodou k mlhovkám?kozejk píše:tak je jasný že když si koupím auto po praseti už turbíně můj styl nepomůže, maximálně o pár km oddálím jeho smrt. Ale zase bych to s péči o turbínu nepřeháněl jak popisuješ. Pokud je motor a nebo turbo z bláta nepomůžou mu ani aditiva, ani extra zacházení a ani extra oleje.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř zář 08, 2010 9:54 pm
- Bydliště: Nové Syrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3x mně odešlo turbo
Mě by zajímalo, jestli to není tajemství, odkud jsi ta repasovaná turma měl, tady rsp. kdo ti je repasoval.Pak ti k tomu něco řeknu víc
Vše se dá opravit, jen se nesmí vědět, že to nejde....
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Re: 3x mně odešlo turbo
Bral jsem je z odkazu výše.A šlapou krásně.Bylo jich asi osm(ne pro mě)a žádný problém s nima nebyl.Vím jen to,že třeba Garett si koupili kluci a šel do kopru(bylo to v záruce,tak žádný problém).viita píše:Mě by zajímalo, jestli to není tajemství, odkud jsi ta repasovaná turma měl, tady rsp. kdo ti je repasoval.Pak ti k tomu něco řeknu víc
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: 3x mně odešlo turbo
zalezi co tam lejes za olej musi mit vyskozitu 5w30 a specifikace aca c3 je to bezpopilkovy olej kdyz das Husty olej spatne to maze a necHapu lidi co tu mluvi o 10w40 ci 15w40 a o nejakycH teplotacH kdyz s autem ujedou dene max 50km a jednou do roka na dovcu 500km protoze s autem co ma spotrebu 10-12 litru nafty nebude nikdo jezdit 200km denne ja mam 2007 125kw vim o cem mluvim auto davam do servisu a nenecHavam na nem delat mistni umelce servis bere 360kc/ H presne ti reknou cenu a daji ti i repliku
Re: 3x mně odešlo turbo
Záleží na motoru a podle toho olej. Starý Sori 103 Kw klidně může používat 10w40 nebo 15w40 a Sori s 125 Kw pak 5w30 nebo 5w40- ten je lepší díky většímu tepelnému zatížení, hlavně v létě nad 30 C.
Jinak aktuální moje spotřeba byla 7,7 litru Maxx Motion a to bylo z poloviny najeto po Praze. Na nádrž ujedu 1000 km a to jde na 2200 kg těžký auto s permanentním pohonem.
Jinak aktuální moje spotřeba byla 7,7 litru Maxx Motion a to bylo z poloviny najeto po Praze. Na nádrž ujedu 1000 km a to jde na 2200 kg těžký auto s permanentním pohonem.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: 3x mně odešlo turbo
to jsou zase slinty ohledně oleje a turba, olej 5W30 má úplně stejnou čerpatelnost za studena jako 5W40 tak nechápu čím mi 5W30 šetří ložiska turba když při studeným motoru je promazaný stejně rychle.