trošku překopávám ten korejskej zázrak
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
V mezičase jsem prošel veškeré dostupné info k zvednutí Sorenta a nejlepší výsledky jsou s 45 mm a tlumičema KONI Heavy Track. Prý se značně změní odpružení auta a je pohodlný i na silnici i v terénu. Tyhle tlumiče jsou asi nejlepší co se dá sehnat a nedají se srovnávat s originálníma. Takže to přivezu z Německa, tady nevědí co za to.
Dneska má Sorento narozeniny, přesně na den bylo vyrobené před 4 roky.
Dneska má Sorento narozeniny, přesně na den bylo vyrobené před 4 roky.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
- Reklama
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Tak k narozkám Soriho jsem v Německu objednal nový sady na podvozek a vybral jsem to nejlepší a dostal jsem se na polovinu částky za kterou se to prodává u nás. Konec konců Soriho jsem tam taky koupil
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
tak hlavně potom dej foto chci to vidět ...... ja přemýšlím (když si ho nechám), že bych dal podložky pod pružiny a pod budku už sem to taky někde viděl na fotce a vypadá to moc zajímavě a ty nájezdový úhly jsou taky o nečem jiném
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Ok, nejjednoduší jsou pružiny a ty změní charakteristiku pérování spolu s plynovokapalinovýma tlumičema. Jak jsem zjistil na forech tak starý Sorento mělo kvalitnější plynovokapalinový tlumiče od Sachs a FL má jen klasický olejový tlumiče. Díly jsou již objednaný a termín naskladnění bude cca 10 dní protože to nedrží běžně skladem vzhledem k exotičnosti Sotrenta.
Podložení kastle mezi rámem je komplikovaný vzhledem ke krátkým hadicím a volantový tyči.
Podložení kastle mezi rámem je komplikovaný vzhledem ke krátkým hadicím a volantový tyči.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
-
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon dub 02, 2012 9:02 pm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Tuto sadu sem chtěl původně,ale vyhrál ironman má podstatně více kg do plusu předek+100kg zadek+200kg a cenově sem ho pořešil za cca 7500kč.Je sice pravda,že auto změní jízdní vlastnosti něco je k lepšímu a něco k horšímu osobně bych nezvedal pokud tu korejskou potvoru nechceš jebat v terénu tak jako já.Pokud zvedneš musíš rozšířit a pokud rozšířit tak aspoň na ET +10 já jezdím ET 0 a pořád to není ono a zvednuto mám o cca 8cm a dokud nebudou delší tlumiče tak víc zvedat nebudu.Origo tlumiče sice poberou to zvednutí o cca 4cm, ale bacha na projíždění ostřejších zatáček kde jsou díry to budeš koukat co dokáže tuhá zadní a krátké tlumiče ty koni sem chtěl taky,ale nakonec sem je zavrhl a budu dávat ironman až se dokopu k tomu poměřit tlumiče na toyotu 95 tvářijou se úplně stejně jak na sorento a jsou delší.Pokud máš novej model sorenta tak tuším ,že budeš na předek potřebovat vršky tlumičů ze starého modelu.A to taky začneš špekulovat nad většíma kolama, protože to po zvednutí na těch 245 70 16 vypadá docela srandovně.Jinak přizvedávat kastlu tkzv.body lift se dělá kvůli větším kolům a na sorentu bych do toho asi nešel má docela blbě řešený šrouby mezi kastlou a rámem už sem o tom dumal a dokonce už koupil velký kola ,ale nejdu do toho teda zatím se mě nechce soustružit možná až v zimě.Jinak pokud bude někdo zvedat jenom podložkama tak asi za měsíc budu dělat podložky dle nákresu, který udělal víta on ty podložky jezdí tak není problém udělat předek+ zadek matroš dural montáž není problém.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Díky za info a s těma gumovejma podložkama to vím, všude to píšou u těch pružin. Ty červený Koni Heavy Track právě bez problémů zvládnou zvýšení o 45 mm, kdežto žluty Koni ne a originální tlumiče ano, ale jsou v hraniční toleranci. Zatím postupuju jako desítky jiných na foru v D a ty rozšiřovací podložky jsou taky běžně k dostání a používaj se často. Rozchod se zvětšuje o 60 mm tedy na každý straně o 30 mm. Pak to snese i gumy o vyšším profilovým čísle a protože mám 17 ky tak to nevyadá tak jako malý kolo, ale výběr gum je trošku těžší než u 16 ky.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Tak se s zvedáním Sorenta přímo roztrhnul pytel u sousedů a je to super protože jsou k dispozici všechny informace od lidí kteří to jezdí dlouho. Já se s sadou tlumičů Koni a pružin vejdu do 16 tisíc a to je polovina za co to prodávaj tady a ještě s míň kvalitníma tlumičema.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Tak jsem poptal ještě 60 mm rozšíření rozchodu. Tak uvidím co nabídnou, jinak na e-bay je toho dost.
Tady to mi stojí v garáži spolu s další a to sklápěčkou. Ta vojenská L60 nostala ještě širší gumy u Urala a to 20-70/20 a komplet kolo váží 200 kg.
Tady to mi stojí v garáži spolu s další a to sklápěčkou. Ta vojenská L60 nostala ještě širší gumy u Urala a to 20-70/20 a komplet kolo váží 200 kg.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
-
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon dub 02, 2012 9:02 pm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Ty sorenta se ve světě zvedaj už moc let jen tady je to nějaký zabržděný. Určitě se nechci dohadovat o délce tlumičů od koni já sem nikde nedohledal,že ty červený mají delší krok zavrhl sem je ,protože jsou nastavitelný pouze ,když je odšroubuješ a to je za dané peníze kokotina proto tě požádám o službu až ti příjdou tak je prosím změř stlačený a roztažený pokud budou opravdu delší tak je možná taky koupím.Podložky pod kola sem taky měl to není problém,ale je pohodlnější pořídit kola s ET0 a zrovna před hodinkou sem koupil další menglsky v super stavu ET - 25 tak to bude teprve mazec a zrovna pokukuju po gumách tak 31 10.5 15.Zima bude doufám dlouhá,abych ten zázrak zvládl překopát k obrazu mému plánuju pevnostňák na předek,nádrž na vodu,dokrytovat podvozek atd.
Jinak ta IFA nemá chybu bych se někdy svezl tak co třeba udělat nějakej malej srázek v tvém okolí květen příští rok a trošku ju pohuntovat v terénu.
Jinak ta IFA nemá chybu bych se někdy svezl tak co třeba udělat nějakej malej srázek v tvém okolí květen příští rok a trošku ju pohuntovat v terénu.
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Ok, o těch tlumičích mám jen info z netu. O tom nastavování vím, ale prý nejlepší je to základní, tedy to praví zkušenosti. U nás za to zvýšení chtěj velký peníze třeba OMD a přitom lepší kompomenty se daj sehnat jednotlivě. Rozhodně v Německu je větší výběr a tím i konkurence a cena dobrá.
Gumy zatím nechám původní, protože je potřebuju ojezdit, na bocích jsou již miniaturní praskliny jak jsem dneska zjistil a to jsou jen čtyři roky starý Japonský Micheliny. A k tomu mám ještě ty samý nejetý ve sklepě a sadu zimáků na diskách. Takže gumy mám na spoustu let. Jaký terénní se uvidí časem.
Na tu L60 jsem kupoval pět novejch gum a tolik jsem v životě za gumy nedal a asi hned tak nedám. Jen samotná guma váží 110 kg. To auto bude připravený na Cz papíry až na jaře a chtěl bych s ní jet do Ludwigsfelde na náš velkej sraz. Tam se jezdí ve vojenských prostorách a převážně na písku. To je úplně jiný než u nás.
Gumy zatím nechám původní, protože je potřebuju ojezdit, na bocích jsou již miniaturní praskliny jak jsem dneska zjistil a to jsou jen čtyři roky starý Japonský Micheliny. A k tomu mám ještě ty samý nejetý ve sklepě a sadu zimáků na diskách. Takže gumy mám na spoustu let. Jaký terénní se uvidí časem.
Na tu L60 jsem kupoval pět novejch gum a tolik jsem v životě za gumy nedal a asi hned tak nedám. Jen samotná guma váží 110 kg. To auto bude připravený na Cz papíry až na jaře a chtěl bych s ní jet do Ludwigsfelde na náš velkej sraz. Tam se jezdí ve vojenských prostorách a převážně na písku. To je úplně jiný než u nás.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Tady jsou inspirace na ten pevnostňák a asi nejlepší je to poslední řešení, tedy horní část u světel původní plast a spodek ocelovej a předsazenej.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
nemas fotku toho cernyho zepredu ?? to vypada hodne dobre
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Bohužel nemám, ale při trošce fantazie se to dá představit. Základ je řešení boku a přechodu na čelní část a to je vidět na fotce.
Dokázal bych to vyrobit, jenže je problém s homologací a s tím není sranda protože po posledním nabourání moje auto pojišťovna viníka nafotila snad 100 fotkama a to včetně gum a jejich rozměrů. Prostě hledali jakoukoliv možnost na snížení plnění, ale nic nenašli protože mám vše ok. A zde je potíž při lámání chleba a neorigo dílu. Jak z toho ven zatím nevím.
Dokázal bych to vyrobit, jenže je problém s homologací a s tím není sranda protože po posledním nabourání moje auto pojišťovna viníka nafotila snad 100 fotkama a to včetně gum a jejich rozměrů. Prostě hledali jakoukoliv možnost na snížení plnění, ale nic nenašli protože mám vše ok. A zde je potíž při lámání chleba a neorigo dílu. Jak z toho ven zatím nevím.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
Další info z Google.
Ten pevnostňák udělat svépomocí a pak někam vygravírovat Made in USA nebo Australia. Maj tam spoustu malých výrobců a vyrábějí co je napadne a po čem je poptávka. Tady by se řeklo že je to originál koupenej od US vojáků v Německu, kde to provozovali běžně a po odjezdu domů to prodali. A fetig.
http://www.sorentosite.com/forum/archiv ... -5493.html
Ten pevnostňák udělat svépomocí a pak někam vygravírovat Made in USA nebo Australia. Maj tam spoustu malých výrobců a vyrábějí co je napadne a po čem je poptávka. Tady by se řeklo že je to originál koupenej od US vojáků v Německu, kde to provozovali běžně a po odjezdu domů to prodali. A fetig.
http://www.sorentosite.com/forum/archiv ... -5493.html
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: trošku překopávám ten korejskej zázrak
to je hezky jak to udelal z tech tyci...... mas tam nejakou fotku z toho nemecky fora? treba jak to maj nazvedany ?