problem 4x4

Odpovědět
stunter
Příspěvky: 25
Registrován: stř led 14, 2009 7:40 pm

problem 4x4

Příspěvek od stunter »

Nazdar všetci, som tu nový, len nedávno som si kúpil Sorento 2.5CRDi 03, mám problém že ak chcem zapnúť prepínač do 4x4 HI polohy, tak žiadna odozva že sa to zaplo! Zapne sa to samo po určitej dobe, tj. aj viac ako 2min. ale na pristrojovke sa zobrazí ikonka 4x4 LOW, ak niekto už mal takú závadu rád uvítam každú radu. Vopred ďakujem.
Reklama
 

Michal
Příspěvky: 3
Registrován: pát bře 06, 2009 10:23 am

Re: problem 4x4

Příspěvek od Michal »

ZDAR CHLAPÁCI MÁM SORENTO 2004 NAFTU.MÁM TAKOVEJ DOTAZ OBČAS PŘI ROZJÍŽDĚNÍ A PLNÝM REJDU V AUTĚ LUPNE JAKO BY TO ŠLO PŘES ZUBY DOUFÁM ŽE TO NENI DIFERENCIAL PŘEDEM DÍKY ZA ODPOVĚD
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: problem 4x4

Příspěvek od Jirka N. »

Ahoj a to vypadá na špatný kloub na poloose. To může dělat při plném rejdu, ale je taky řada dalších možností. Záleží jestli máš TOD nebo přiřaditelný předek, jelikož jsou různé přední diferáky.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Michal
Příspěvky: 3
Registrován: pát bře 06, 2009 10:23 am

Re: problem 4x4

Příspěvek od Michal »

TODLE SE OZÝVÁ ZE ZADNÍ NÁPRAVY ALE JENOM OBČAS PŘÍ ROZJÍŽDĚNÍ V REJDU ŽE TO DOSTANE PNUTÍ ZAČNE SE TO KROUTIT A POTOM V TOM LUPNE A AUTO FRČÍ VPOHO DNESKA JSEM SE PTAL V SERVISU TY TVRDÍ ŽE U 4X4 JE TO NORMÁLNÍ TAK SNAD VĚDÍ CO ŘÍKAJÍ JEN JSEM SE CHTĚL ZEPTAT JESTLI TO U TĚCH STARŠÍCH MODELŮ TAKY NĚKOMU NEDĚLÁ DÍKY MICHAL JINAK MÁM AUTO 4X4 LOW
Milous
Příspěvky: 1
Registrován: sob pro 01, 2012 6:22 pm

Re: problem 4x4

Příspěvek od Milous »

Michal píše:TODLE SE OZÝVÁ ZE ZADNÍ NÁPRAVY ALE JENOM OBČAS PŘÍ ROZJÍŽDĚNÍ V REJDU ŽE TO DOSTANE PNUTÍ ZAČNE SE TO KROUTIT A POTOM V TOM LUPNE A AUTO FRČÍ VPOHO DNESKA JSEM SE PTAL V SERVISU TY TVRDÍ ŽE U 4X4 JE TO NORMÁLNÍ TAK SNAD VĚDÍ CO ŘÍKAJÍ JEN JSEM SE CHTĚL ZEPTAT JESTLI TO U TĚCH STARŠÍCH MODELŮ TAKY NĚKOMU NEDĚLÁ DÍKY MICHAL JINAK MÁM AUTO 4X4 LOW
Zdravim, mám úplně stejný problém, zajímalo by mě, jestli je to opravdu podle rad sevisáků normální jev, nebo už to zanechalo naký následky. Ty zvuky jsou opravdu hrozný a moc mě to nenechává klidným.
Ferda z Brna
Příspěvky: 33
Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
Bydliště: Brno

Re: problem 4x4

Příspěvek od Ferda z Brna »

Zdravím všechny,
mě to dělá taky. Občas hodně hlasitá kovová rána při 4x4low v rejdu jako by to šlo přez zuby. Když jsem to slyšel poprvé (to bylo na mokrým listí v lese), tak jsem si myslel, že je po nápravě. Nebo nejakej kámen narazil do nápravy, ale žádnej tam nebyl. V servise mi řekli taky, že je "vše v pořádku".
V té době to bylo ještě v záruce.
Bude to asi nějaká konstrukční chyba. Raději už 4x4 LOW budu používat pouze na sněhu a blátě. Na štěrkové cestě s přívěsem už ne, tam se mi to v zatáčce stalo posledně a byla to hodně velká rána. Jinak mam TOD 4x4 AUTO/LOW po faceliftu a je to s manuální převodovkou.

Když někdo něco zjistíte, dejte vědět.... :wink:
Ať víme na čem jsme....
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
Jirka N.
Příspěvky: 931
Registrován: stř lis 26, 2008 9:06 pm

Re: problem 4x4

Příspěvek od Jirka N. »

Mě to nic nedělá ani žádný rány. Jen při řazení LOW vymačknu spojku a čekám na elektrický zařazení redukce a teprve po chvilce se rozjedu. Při dodržení tohoto postupu je u mě vše OK.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: problem 4x4

Příspěvek od kozejk »

jak píše Jirka, rozhodně to není normální, nemá tam totiž co křupat a co dělat rány, je potřeba jen chvíli počkat než se zařadí ale ani potom není vyhráno, u verze EST je třeba ještě párkrát pocukat s autem než se zařadí volnoběžky v diferenciálu, pak až tomu dát pod ocas.
Je tam planetová redukce, její velikost je jak vlašský oříšek, je na můj vkus celkem podimenzovaná, takže opatrně !!

Nejlepší redukce a pohon všech kol byl u Subaru Leone z roku 88, pohon 4X4 řaditelný ve všech rychlostech bez omezení a redukce do 50 km za hodinu taktéž. Oni totiž kluci japonský ji dali před převodovku takže fungovala něco jako půlka u tatry. Takže něco jste táhli a krásně jste si za jízdy mohli půlit kvalty. Pro mě dodnes bezkonkureční systém.
Ferda z Brna
Příspěvky: 33
Registrován: ned srp 29, 2010 1:07 am
Bydliště: Brno

Re: problem 4x4

Příspěvek od Ferda z Brna »

Zdravím přátelé,

špatně jste mne pochopili (viz. můj příspěvek výše). Rány se neozývají při zařazení redukce, ale až po několika desítkách či stovkách metrů při projetí ostrou zatáčkou např. v kopci nebo při otáčení a to jen občas a dle mého názoru, to bude nejaké uvolnění pnutí, ale jsou to rány velmi hlasité kovové a většinou se ozve jen jedna a pak je zase nejakou dobu klid. Ale je to velice hlasite !!! a nepravidelné. Na sněhu nebo blátě se to neprojevilo. Jen na štěrko-hlinité cestě v lese nebo na vrstvě mokrého listí v lese. Kdyz se mi to stalo porve, myslel jsem, ze mi upadla naprava co to bylo za ranu.

Taky se mi obcas stalo, ze byl problém vyřadit redukci (samozrejme vyrazuji na rovině, auto stojí, seslapla spojka).
Pozna se to ze nezhasne symbol, ale rozblika se pri pokusu o vyrazeni. Zustane blikat a hlasi chybu.

Pak jsem tedy opet zaradil redukci a zkusil znovu vyradit a pokud to nepomohlo, vypnul motor a znovu nastartoval a opakoval pokus o zarazeni a vyrazeni a to uz se redukce vyradila vzdy.
Samozrejme auto stoji, rovinka, spojka.

Ze je redukce opravdu vyrazena, vzdy overim jeste pocouvnutim a znovurozjetim na 1.rychl. stupen. Tak mi to aspon radil mechanik z KIE.

Jinak si myslim, ze mi to celkem funguje. Jen je potreba redukci radit casteji nez 2x rocne.
Aby nic nezatuhlo....

Je to facelift s TODem s manualni prevodovkou.

Mechanik z KIE tvrdil pri pokusu o reklamaci takovychto projevu vozu v zaruce, ze je to normalni.

Napiste Vase zkusenosti.
KIA SORENTO 2.5 CRDi VGT, 125kW EX, black
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: problem 4x4

Příspěvek od kozejk »

pak to nemůže dělat nic jinýho než spojka která se ti uzavře při 4 LO na tvrdo to jest 50:50, to pak nemůžeš používat jako v režimu AUTO, protože v tom to režimu spojka rozděluje točivý moment na základě otáček jednitlivých hřídelí v převodovce nikoliv však pevným poměrem.

Jak už jsem říkal, tento pohon je hodně prasácký, komplikovaný a křehký. Pevný spojení spojky u TOD režim 4 LO a u vozidel s EST režim 4 HI a 4Lo používat POUZE na velmi kluzkých površích tj led, sníh, bláto. Žádné mokré silnice, listí a podobně. Dále pak jak u EST a TOD musí být precizně sjetý gumy.
Pokud dodržíš tyto zásady není možné aby se ozývaly slyšitelné rázy, max u EST lehké cvaknutí při sepnutí FRD.
ParnosCZ
Příspěvky: 133
Registrován: stř bře 14, 2012 11:17 am
Bydliště: Jablonecko

Re: problem 4x4

Příspěvek od ParnosCZ »

Jak je to u JEEPU vite nekdo jak tam to maj reseny ???
kozejk
Příspěvky: 317
Registrován: sob črc 02, 2011 12:54 pm

Re: problem 4x4

Příspěvek od kozejk »

u jaký ho Jeepu? Rok výroby a typ.
ParnosCZ
Příspěvky: 133
Registrován: stř bře 14, 2012 11:17 am
Bydliště: Jablonecko

Re: problem 4x4

Příspěvek od ParnosCZ »

Tak konkretne asi tento bo na nej mam zalusk a jestli onem neco blizsiho muzete nekdo neco rict budu rad ;)

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2006-08
treba toto dam odkaz je to jen priklad, ale neco takoveho bych na jare rad poridil.

http://www.sauto.cz/osobni/detail/jeep/ ... oFrom=list

A jeste jestli je lepsi ropa a nebo benzin ?
Odpovědět