2.4 16V + LPG
Re: 2.4 16V + LPG
@Ywery
kup cololiv jinýho v Sorentu jen ne tenhle motor. Má špatné pístní kroružky, které rychle opotřebovávají měkkou vložku a tím se zvyšuje spotřeba oleje. Ten olej zasviní lamdu, ta dá špatnej signál ŘJ a ta bohatou směsí zničí kat a někdy celej motor jak se kat zbortí. Je to nejprůserovější motor široko daleko.
kup cololiv jinýho v Sorentu jen ne tenhle motor. Má špatné pístní kroružky, které rychle opotřebovávají měkkou vložku a tím se zvyšuje spotřeba oleje. Ten olej zasviní lamdu, ta dá špatnej signál ŘJ a ta bohatou směsí zničí kat a někdy celej motor jak se kat zbortí. Je to nejprůserovější motor široko daleko.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
- Reklama
Re: 2.4 16V + LPG
Jirko,vždyť žádnej motor není absolutně dokonalej.Nevím,ale vzhledem k tomu,že 2.4 je tady málo,tak informace o tomhle motoru jsou v principu doměnky.Mám nalítáno 121000 a olej se mi neztrácí.Když se začne ztrácet olej do výfuku,tak to začíná hulit.Jinak se dá tady v čechách koupit co se týká pístů,čepů,kroužků a vložky.A není to takovej ranec.Vždyť víš sám,že jak na začátku zhuntuješ auto tak je už odepsaný a bezvadná údržba mu už nepomůže.A je zvláštní,že 2.5 je na prodej čím dál víc a v benzínu jsou akorát tři.Proč se teda diezlů lidi zbavujou,když je to tak šíleně super?Jirka N. píše:@Ywery
kup cololiv jinýho v Sorentu jen ne tenhle motor. Má špatné pístní kroružky, které rychle opotřebovávají měkkou vložku a tím se zvyšuje spotřeba oleje. Ten olej zasviní lamdu, ta dá špatnej signál ŘJ a ta bohatou směsí zničí kat a někdy celej motor jak se kat zbortí. Je to nejprůserovější motor široko daleko.
Jo a ještě jedna věc.Ono stačí jem minimální změna ve směsi,nebo jinačí průchod spalin a hned se rozsvítí kontrolka.Když jsem to kupoval,tak byl chycenej výfuk.Než jsem to stihl opravit,tak se víc uklepal a už to hnedka svítilo.Takže jaksi nechápu,jak se může zbortit celej motor.
Tak z toho nedělej zase takový drama.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
-
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř zář 08, 2010 9:54 pm
- Bydliště: Nové Syrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.4 16V + LPG
Pánové , všechny teorie jsou k ničemu, pokud koupíte auto ke kterýmu se někdo choval jak ke tchýni, nebo špatnej kousek (takhle to asi chytil Viktor), i to se stává.Pokud chcete opravdu odpovědi k verzím s motory 2.4 a 3,5 hledejte na zahraničních forech, např Sorentosite a další, v US jezdí téměř výhradně benzíny. Jinak za sebe moéhu říct, že auto mám (3,5 + LPG) od 100 tis najeto , od 120 tis s plynem ,teď nalítáno 220 tis a auto slouží jako mezek bez problému, které by stály za zmínku.Takže stejně to bude sto lidí a sto názorů.Čili pročtěte si tato fóra, kdo neumí jazyk tak klidně třeba přes Google chrome překladač a UDĚLEJTE SI OBRÁZEK O TÉ SVÉ VERZI SAMI.Kdo bude chtít poradit o 3,5 verzi klidně a rád, tohle auto znám dokonale se všemi přednostmi i neduhy, které by se mohly vyskytovat.
Vše se dá opravit, jen se nesmí vědět, že to nejde....
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Sorento 3,5 EX, benz. r.2005
Re: 2.4 16V + LPG
Konečně jeden shodný názor.Jak jsem kolikrát psal.Máš kliku a koupíš super auto a máš smůlu a koupíš vrak.Někdo koupí Passata nebo Mondeo a nemůže to vynachválit a další to proklíná.Prostě štěstěna musí stát na straně kupce.Takže to beru,jestli kdokoli si vyhlíne cokoli,tak musí mít kliku,jinak podle kategorie musí počítat na opravy ze stovkama a nebo tisícovkama.Dneska ale pěkně mrzne.Tak jsme měli dneska -17°C.Natočil jsem jako v létě,na první škub.viita píše:Pánové , všechny teorie jsou k ničemu, pokud koupíte auto ke kterýmu se někdo choval jak ke tchýni, nebo špatnej kousek (takhle to asi chytil Viktor), i to se stává.Pokud chcete opravdu odpovědi k verzím s motory 2.4 a 3,5 hledejte na zahraničních forech, např Sorentosite a další, v US jezdí téměř výhradně benzíny. Jinak za sebe moéhu říct, že auto mám (3,5 + LPG) od 100 tis najeto , od 120 tis s plynem ,teď nalítáno 220 tis a auto slouží jako mezek bez problému, které by stály za zmínku.Takže stejně to bude sto lidí a sto názorů.Čili pročtěte si tato fóra, kdo neumí jazyk tak klidně třeba přes Google chrome překladač a UDĚLEJTE SI OBRÁZEK O TÉ SVÉ VERZI SAMI.Kdo bude chtít poradit o 3,5 verzi klidně a rád, tohle auto znám dokonale se všemi přednostmi i neduhy, které by se mohly vyskytovat.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: 2.4 16V + LPG
JJJ peknej samec u nas v JBC rano v pul osmy -18.5 a taky na prvni skyt chytlo.
Jinak jak rikas ja koupil asi ne docela vrak, ale jsem tam letos za hodne vic jak 60tic.
Pred tremi lety jsem koupil Vectru C GTS 2.2 DTI a ani korunu do oprav tim mysli vice oprav ne beznejch.
Ale to melo jen tri roky stari.
Na jare jak jsem psal jdu do ix35 Hyundaie benzin 2.0, ale noveho pac me tam presvedcila 5 let zaruka a i auto se me pomerne hodne libi tak doufam, ze budete i nadale spokojeni.
Jinak jak rikas ja koupil asi ne docela vrak, ale jsem tam letos za hodne vic jak 60tic.
Pred tremi lety jsem koupil Vectru C GTS 2.2 DTI a ani korunu do oprav tim mysli vice oprav ne beznejch.
Ale to melo jen tri roky stari.
Na jare jak jsem psal jdu do ix35 Hyundaie benzin 2.0, ale noveho pac me tam presvedcila 5 let zaruka a i auto se me pomerne hodne libi tak doufam, ze budete i nadale spokojeni.
Re: 2.4 16V + LPG
zdravím lidi přiznám se že jsem měl strach že to zadřu když mi dojde olej ale jak zde bylo řečeno to auto mám kontrolku oleje a jak mile je oleje málo tak to svítí jak na poplach...a za druhé pokud jezdíte na lpg a je to novější typ(lpg) tak olej to bude vždy trochu brát aby se promazával motor ...jo a za třetí když jsem volal na vrakáč kde dělají vozy 4*4 tam mi sám říkal že ten benzín je spolehlivější než nafta ..ale jak zde bylo řečeno záleží jaký máte štěstí na kup auta ....a taky jak se k němu chováte....
sorento 2.4+lpg ex
Re: 2.4 16V + LPG
Na Německým foru je jeden s odrovnaným 2,4 motorem a je zoufalej, díly jen v Holandsku a momentálně nedostupný. Takže radši zvolit to co je běžný než exotiku a malej peníz a pak nekonečný starosti.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: 2.4 16V + LPG
Nevím,ale odrovnat motor může akorát debil.Jestli ho vylágroval,tak je to tutovej magor.Odrovnat bez decáku 2,5 litrovej motor to dokáže fakt dobrej maník Nevím,ale jak jsem psal mám už kontakty na písty,kroužky a vložky válců.Ceny úplně normální.Tak holt asi Němci budou muset jezdit do čech.Prosimtě,jak jsem psal jde o přístup.A jestli se Ti vysype 2,5 nafta,tak budeš plakat,zrovna jako ostatní.tak to neřeš.Když by jsi měl Hammera,tak se zblázníš jen kvůli ulomenýmu zrcátku.To koupíš jen v Americe,nebo nějakej paskvil možná poblíž.Jirka N. píše:Na Německým foru je jeden s odrovnaným 2,4 motorem a je zoufalej, díly jen v Holandsku a momentálně nedostupný. Takže radši zvolit to co je běžný než exotiku a malej peníz a pak nekonečný starosti.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: 2.4 16V + LPG
Já psal o benzínu 2,4 a to je exot s konstrukční vadou na pístních kroužcích. Proto byl taky rychle odepsanej z výroby ačkoliv se prodával dost v Holandsku a Americe. Stačí pročíst cizí fora a hned je jasno jak vypadá statistika. Já jsem jednal s jedním známým od Lipníka nad Bečvou a ten je zoufalej ze svý 2,4, která ho stála strašně nervů i peněz. Půjčil jsem mu díllenskou kniku na tento motor a on když odstranil jednu velkou vadu tak v zápětí nastala další. Tu knihu má již rok a ještě to nemá pokupě.
Ten motor se odrovnal sám a to zanesením lamdy spáleným olejem, ta dala ŘJ špatné hodnoty, bohatá směs zničila kat a ten způsobil přehřátí hlavy a její prasknutí. Přitom oleje bylo dost a pokud se nehlídala stoupající teplota vody tak byl rychlej konec. Žádná kontrolka ho nevarovala.
Ten motor se odrovnal sám a to zanesením lamdy spáleným olejem, ta dala ŘJ špatné hodnoty, bohatá směs zničila kat a ten způsobil přehřátí hlavy a její prasknutí. Přitom oleje bylo dost a pokud se nehlídala stoupající teplota vody tak byl rychlej konec. Žádná kontrolka ho nevarovala.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: 2.4 16V + LPG
No takže,kdyby se vyčistila lambda tak se nestalo nic.A kdyby sledoval hladinu oleje,tak by asi bylo možný s tím něco udělat.Jestli leju do motoru olej kýblama,tak je asi někde chyba,ne?Mě se třeba ztrácela kapalina.Nebylo to moc,ale dolejvat jsem musel poměrně často.Když jsem na další sezonu chtěl vyměnit kapalinu a termostat,tak jsem vypouštěl spodní hadicí.Na trubce to bylo solidně zaoxidovaný.Očistil jsem to a po zalití nastala změna.Doleju asi tak půl litru za 2-3 tisíce km.Předtím to pilo jako houba.Prostě je to o údržbě.Jak se člověk k tomu postaví,takový má auto.Jirka N. píše:Já psal o benzínu 2,4 a to je exot s konstrukční vadou na pístních kroužcích. Proto byl taky rychle odepsanej z výroby ačkoliv se prodával dost v Holandsku a Americe. Stačí pročíst cizí fora a hned je jasno jak vypadá statistika. Já jsem jednal s jedním známým od Lipníka nad Bečvou a ten je zoufalej ze svý 2,4, která ho stála strašně nervů i peněz. Půjčil jsem mu díllenskou kniku na tento motor a on když odstranil jednu velkou vadu tak v zápětí nastala další. Tu knihu má již rok a ještě to nemá pokupě.
Ten motor se odrovnal sám a to zanesením lamdy spáleným olejem, ta dala ŘJ špatné hodnoty, bohatá směs zničila kat a ten způsobil přehřátí hlavy a její prasknutí. Přitom oleje bylo dost a pokud se nehlídala stoupající teplota vody tak byl rychlej konec. Žádná kontrolka ho nevarovala.
No a ještě jeden poznatek.Můj strejda v Německu dělal automechanika řadu let.Když jsem se s ním bavil o autech,tak mi říkal,že se diví jak se od nich vozí ojetiny k nám.Pravdou je to,že jsou auta v pěkným stavu.Ale bohužel motoricky jsou většinou před blízkou nebo vzdálenější smrtí.Němci zásadně nic nedolívají a kapotu kolikrát neumějí ani otevřít.Jezdí se do tý doby,dokud to něco nezačne signalizovat.Ve většině případů je to skoro pozdě.Auta tam dostávají pěknej kotel,tak se někde okolo 80000 km prodávají.Ti chudší nechají udělat rozvody,dotáhnou to na nějakých 110000 a pryč s tím.Zásadně se auta neopravujou po bouračkách.A když,tak jen když je dražší a po opravě to majitel stejně prodá.V bouraným autě se nejezdí.Dá se říct,že je to skoro pravidlo.Takže,jak jsem kolikrát psal.Když zvedáš kapotu ve chvíli,kdy se hulí od motoru,tak už je vždycky pozdě a v principu už jí ani zvedat nemusíš.Jestli kašleš na výměnu oleje a jen tak cvičně ho necháš v motoru cirkulovat 25000 km,tak se pak člověk nesmí divit,že mu něco odejde.Po 12000 je už olej zadělanej jak dvorek.Já třeba dělám to,že v polovině cyklu vyměním filtr.Začal jsem to dělat u diezlů a přenesl jsem ten zvyk na další auta.Když pak měním olej,tak tam je o poznání těch sraček míň.
A jen tak na okraj.Kolik lidí,co má ropáka,když přijede domů,nebo někde zastaví po delší trase dochlazuje turbo?Když ráno vyjíždí,tak ho nechá na místě chvilku blafat?
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: 2.4 16V + LPG
Budeš se divit ale já si veškerý servis dělám sám a vždy jsem jen trnul hrůzou pokud bylo auto v záruce. Po záruce jedině já a to je nejlepší, mám doživotní záruku
Protože mám všechna auta (4) s turbem tak zásady ohřívání i dochlazování samozřejmě dodržuju.
K těm kolapsům benzínový 2,4 dodám že pokud se nerozsvítí kontrolka motoru tak nikdo neví nic o funkci lamdy. A když se rozsvítila bylo již pozdě a při dojetí mu praskla hlava a bylo vymalováno. Proto jsem zájemci o tento motor radil aby to nebral, jsou jiné lepší motorizace.
Protože mám všechna auta (4) s turbem tak zásady ohřívání i dochlazování samozřejmě dodržuju.
K těm kolapsům benzínový 2,4 dodám že pokud se nerozsvítí kontrolka motoru tak nikdo neví nic o funkci lamdy. A když se rozsvítila bylo již pozdě a při dojetí mu praskla hlava a bylo vymalováno. Proto jsem zájemci o tento motor radil aby to nebral, jsou jiné lepší motorizace.
Kia Sorento EX 2,5 CRDI DE LUXE Leder / Koni Heavy Track, H&R pružiny +45mm, H&R rozšíření 60/60mm
Re: 2.4 16V + LPG
Tak to je jasný.Řeč byla o němcích a spol.Ale chápeš jednu věc.Když je člověk schopnej si to udělat doma,s tím se jenom dá souhlasit.Nejsem vůbec zastánce servisů.Pouze ve vyjímečných případech.Ale souhlasíš se mnou,že není na škodu po nějakejch 100000 km nebo dřív si auto proklepnout?Když někdo opravdu zvedne kapotu,třeba jenom kvůli kontrole VINu,tak to nepochopím.To je asi jako soused.Ten nedávno vůbec poprvý viděl,jak to pod kapotou vypadá.No a pak to teda vypadá......Takže třeba taková kontrola výfuku,netěsností apd.by měla být samozřejmostí pro každýho vlastníka auta.Neříkám,že se v něm šťourat to je spíš na škodu,ale kontrola atd. si myslím je nasnadě.Jirka N. píše:Budeš se divit ale já si veškerý servis dělám sám a vždy jsem jen trnul hrůzou pokud bylo auto v záruce. Po záruce jedině já a to je nejlepší, mám doživotní záruku
Protože mám všechna auta (4) s turbem tak zásady ohřívání i dochlazování samozřejmě dodržuju.
K těm kolapsům benzínový 2,4 dodám že pokud se nerozsvítí kontrolka motoru tak nikdo neví nic o funkci lamdy. A když se rozsvítila bylo již pozdě a při dojetí mu praskla hlava a bylo vymalováno. Proto jsem zájemci o tento motor radil aby to nebral, jsou jiné lepší motorizace.
Prostě si říkám,když jsem koupil na "starý" kolena tuhle hromadu železa,tak ji hodlám udržet v normálním stavu,jelikož mi za to stojí."Nějaký" letitý zkušenosti mám a stačí jen nějakej "jinej zvuk" a snažím se ho vypátrat co nejdřív.Stačí něco zanedbat a místo investice 100 Kč je to pak 10000.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: 2.4 16V + LPG
Tak minulý víkend jsem se pustil do demontáže katalyzátoru.Bylo načase.Z výfuku přestal odkapávat kondenzát a to byla známka znečištění.Nejjednodušší je zespodu povolit tři matky,kterým je chycený vlnovec s přírubou a následně pak shodit sestavu katalyzátoru včetně kolen.Odpojit kabeláž od lambda sond a poznačit si jeden svazek.Dají se totiž přehodit!Pak jsem ohřál do varu ocet a celej katalyzátor do něj potopil(tak aby mřížka byla celá pod hladinou,ale aby se zbytečně nenamočila lambda.Katalyzátor před zalitím ohřát.Kbelík zakrýt třeba hadrem,aby to vydrželo být horký co nejdýl.Občas s ním zahýbat,aby se usazeniny mohly odplavovat.Nechat ho tak dvě hoďky namočenej.Výsledek po dvou hodinách je ten,že ocet je špinavý,že to vypadalo jak šedivý mlíko.Potom alespoň dvakrát pořádně propláchnout vařící vodou.Celá operace končí vysoušením.Použil jsem horkovdušnou pistoli.Postupně ho vysoušet tak,dokud z něl nestoupá pára.Pak očistit kartáčkem lambdu jak v katu,tak v kolenách a prostříknout kontoxem.Pořádně pak osušit a následuje montáž.Výsledek operace byl ten,že byť na pohled ne zas tak zanesený katalyzátor začak fungovat jak má.Pod výfukem se dělá loužička z kondenzátu,motor má kultivovanější chod a řekl bych po týdnu je pružnější.Spotřeba pravděpodobně půjde trochu dolu.Ještě jsem pořádně profoukal výfuk.Použít se to dá i na ropáky.Přihodím ještě nějaký foto,jak to vypadá v demontáži.
Další přínos to mělo v tom,že jsem opětovnou montáží zase dotáhl potrubí,který bylo předtím povolený.Zjistil jsem,že kanály jsou čistý,to zn. že nebyly zadělaný spalinama a vůbec z toho mám dost dobrej pocit.
Další přínos to mělo v tom,že jsem opětovnou montáží zase dotáhl potrubí,který bylo předtím povolený.Zjistil jsem,že kanály jsou čistý,to zn. že nebyly zadělaný spalinama a vůbec z toho mám dost dobrej pocit.
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza
Re: 2.4 16V + LPG
hoj lidi nevíte prosívás jak se rozebírají zpětné boční zrcátka na sorentu ? pravé zpětné se mi nechce sklopit:( tak bych to chtěl dát do kupy ale nevím jak na to díky
sorento 2.4+lpg ex
Re: 2.4 16V + LPG
Musíš sundat tapec a pak se k tomu dostaneš.vraba43 píše:hoj lidi nevíte prosívás jak se rozebírají zpětné boční zrcátka na sorentu ? pravé zpětné se mi nechce sklopit:( tak bych to chtěl dát do kupy ale nevím jak na to díky
Sorento 2.4 r.v.2004,LX červená metalíza